Bilbasen Forum

Abonner på forumtråd

Golf 2,0 vs. 1,8 GTI

Martin Sønderskov Nielsen

bruger siden
11-12-2004

20-11-2006 kl. 09:11

Jeg går ud fra det er 2,0 (115 hk) vs. 1,8 125(hk) den går imellem. 2,0 har længe fået kritik for at den bruger for meget olie. Og er egentlig lidt sløv i det. 1,8 uden turbo har fået meget kritik for at den larmer for meget, men går bedre end 2,0. Hvis du har pengene vil jeg helt klart anbefale dig 1,8 T (150 hk). Det er nok en af de bedste motorer VAG-gruppen længe har lavet. Den er suveræn. og holdbar, selv om der er turbo på. Har en kammerat med en chippet Passat 1,8 T år 99, som kører som en drøm stadig, selv om den har rundet 220.000 km, vel og mærke uden problemer. Jeg synes også lige du bør tage med i dine overvejelser, at Seat Toledo/Leon måske ville være et godt alternativ, da de har samme motorer og meget andet fra samme komponentbank. VW Bora giver også mere for pengene, end VW Golf. Men alt i alt bør du måske bare finde en af hver version og køre en længere tur i dem, for at finde ud af hvilken motor der passer bedst til din kørestil. MVH Martin

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

Morten Tamstrup

Morten Tamstrup
bruger siden
21-01-2006

20-11-2006 kl. 09:34

Det er faktisk mest 1,8 T versionen jeg tænker på. Mange tak for rådet, sætter meget pris på hjælpen.

bruger siden
11-12-2004

20-11-2006 kl. 09:51

Jamen så hvis jeg var dig, 100 % 1,8 t version. Den anden er slet ikke værd at gå efter i forhold til 1,8 T.
Der er en verden til forskel og der er mulighed for chip i 1,8 T. hvilket udretter mirakler til den motor.
Og så lige en reminder... Den motor har i hvert fald været brugt siden 96 og helt frem til i dag i både Audi, VW, Seat og skoda... Det ville man ikke hvis det var noget skidt...

Men held og lykke med jagten!!!

Morten Tamstrup

Morten Tamstrup
bruger siden
21-01-2006

27-11-2006 kl. 08:22

Jeg kunne godt tænke mig at høre saglige råd til hvilken, af de to modeller man skal vælge? Jeg har ca. 150.000 at gøre godt med og på sin vis, ville jeg gerne have de ekstra hestekræfter, så jeg kan mærke at jeg trykker på speederen. Men på den anden side, vil jeg heller ikke gå for meget på kompromis med bilens alder og kørte kilometer.

Kunne godt tænke mig at høre råd/erfaringer med bilerne samt hvor ung en sådan bil skal være for, at der er fornuft i købet.

Håber jeg kan få hjælp til valg af bil. På forhånd tak.

Mvh. Morten

PS. Jeg ønsker ingen reklamer for salgsannoncer!!