Bilbasen Forum

Abonner på forumtråd

Franske biler slår alle i økonomi og lavt værditab

Profil slettet

Profil slettet

19-08-2008 kl. 23:04

http://www.bilpriser.dk/analyse.do?analysisid=184 Tja, var godt klar over det. Så må det være slut med at høre på folk om hvor god økonomi det er at køre i VW.

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

Christian Hansen

Christian Hansen
bruger siden
20-07-2005

20-08-2008 kl. 01:01

så undre det bare mig hvorfor f.eks. en Avensis er betydeligt dyrere brugt end en 407?

Thomas Pedersen

Thomas Pedersen
bruger siden
21-09-2004

20-08-2008 kl. 06:34

Sidst da Bilpriser.dk lavede lignende analyse over stationcars løb Skoda(VW) klart med sejren.
Godt Jeg har bestilt en ny Octavia 2.0 TDI Combi Elegance....
Mine sidste 4 Skodaer har været driftsikre og med lavt værditab.
Rep. på biler ud over service siden 2002(alle købt som brugt)
1: Octavia 1.9 TDI combi = Viskertræk
2: Octavia 1.6 GLX combi = ledning til C-lås
3: Superb 1.8T = knokkelled, benzinnpumpe
4: Octavia 1.8 SLX = Rudetræk

Profil slettet

Profil slettet

20-08-2008 kl. 10:27

Man kan altid finde en analyse, der passer ind i ens kram. Det er udelukkende et spørgsmål om hvilke parametre der er brugt.

Jeg kører selv fransk uden problemer, og læser også diverse autoindex-undersøgelser og ved at det på mange områder står sløjt til. Min egen Berlingo ligger nummer sjok i hele Norden, når Auto-Index spørger til den samlede tilfredshed. Og bevares, det er da ikke en fantastisk bil, men den passer super ind i mine behov OG min økonomi for tiden - så kan man altid opgradere senere :-)

Nå, tilbage til emnet..

Bilmagasinet bragte for et års tid siden en undersøgelse af leasingselskabernes tilfredshed med bilernes kvalitet/driftsikkerhed og der fik 407 som eneste franskmand 4 ud af 6 stjerner (det samme som flere af de tyske), så den er ikke perfekt, men heller ikke slem

Jannik P

Jannik P
bruger siden
12-04-2005

20-08-2008 kl. 10:56

I kraft af at en bil har en given middellevtid og at den største afskrivning foregår over netop de første 3-4 år, er det logisk at en billigere bil har en lavere afskrivning, det faktum kan vi ikke ændre. Ligeledes kan man med stor sikkerhed sige at de første 2 år er der ingen udgifter på bilerne uanset mærke. Netop derfor vinder 407, man kan så diskutere om priserne ikke skulle være korrigerede i relation til omkostnings niveauet for vedligehold, og rabatter - men billedet af priserne er faktisk godt nok i min vurdering. Hvis vi kikker på leasing selskabernes priser er det jo også samme billede der tegner sig.

Jannik P

Jannik P
bruger siden
12-04-2005

20-08-2008 kl. 22:36

Det er lige fedt - PSA er stadig det bedst sælgende i DK - måske netop fordi man kan få en pæn bil til rimelige penge.

Sidst rettet: 20/8-08

Jannik P

Jannik P
bruger siden
12-04-2005

26-08-2008 kl. 09:35

Det er jo almindeligt udbud. Hvis kunderne skulle give samme pris for en PSA som en Audi, ja så ville PSA vognen ganske givet have samme niveau.

Det er jo en vægtning af hvor man får mest "value for money", og uden tvivl er de franske gode til netop dette, og de Tyske meget dårlige til det! Tyskerne er så istedet gode til at sælge deres brands, så der er lidt Gucci effekt i Audi brandet. Subjektiv opfattelse af eks biler er heldigvis personlig, og kan ikke umiddelbart måles.

Benny Due

Benny Due
bruger siden
09-10-2003

27-08-2008 kl. 01:40

Så blev det den tid på måneden igen vibeke, tænk hvis du talte som du havde forstand til, der ville godt nok blive stille !! jeg tror vi alle husker din passat-historie, og det var vist ikke kun bilen der var noget galt med !!!