Bilbasen Forum
Førstegangskøber..krise
Profil slettet
28-11-2006 kl. 21:04
Min svoger på 23 år er også førstegangskøber, og hans valg faldt på en Renault Clio New Basic 1.2, som kører ca. 16 km/l (benzin) - med elruder, opvarmede sæder, servostyring, aircon, 2 års gratis Falck-service, metal-lak - 2 års mek.garanti, 12 års rustgaranti og 3 års lakgaranti - og en sikker bil med **** i test - prisen er godt kr. 126.000. Se mere på renault.dk. PS Det er vist en kortvarig kampagne, og bilen fås både som diesel og bezin - priser fra kr. 110.000 - diesel fra kr. 150.000 (23 km/l).
Venlig hilsen
Kasper
Profil slettet
29-11-2006 kl. 00:54
Mht bilen ville jeg vælge en 206er. En god billig bil, billige reservedele, billig forsikring, driftsikker og med et vellykket design. Jeg har selv en 306er og valgte den tildels pga de billige reservedele.
Profil slettet
30-11-2006 kl. 08:00
Jeg vil anbefale dig en helt ny Ford Ka. Vi har haft en i 5 år, den kører upåklageligt. Netop nu overvejer vi at udskifte den til en splinterny. Prisen for en ny bil er pt under 100.000 kr!
Profil slettet
30-11-2006 kl. 13:58
Har selv "storebror" Leon - og det er da begge fantastiske biler... udstyret med det meste - og har også et fint design.
www.seatclub.dk vil garanteret give dig både ris og ros, hvis det har interesse...
ps. har forsikringerne samlet hos BG Forsikring (topdanmark) - de er udemærkede mht priser og service!
Martin Sønderskov Nielsen
bruger siden
11-12-2004
01-12-2006 kl. 09:10
hvis dit kørselsbehov er oppe på 45.000 km, har du da fuldstændig ret. DIesel er oplagt for dig.
Jeg vil anbefale dig at kigge lidt efter Seat Leon/Ibiza/Cordoba... fine biler.. eller måske Skoda, Toyota Corolla/Yaris er bestemt også værd at tage med i overvejelserne, især med dit kørselsbehov.
Det ville jeg da nok gøre i din situation..
Yaris Diesel...
Profil slettet
13-12-2006 kl. 19:31
Profil slettet
21-12-2006 kl. 19:11
Jeg er i den situation at jeg skal have en "ny" bil....men er meget i tvivl om hvilken?! Er her nogen som kan hjælpe med et par råd/fif??
Jeg er villig til at bruge max 130.000 kr., men også interesseret i at finde en god, solid og sikker bil til omkring 40.000. Mit prisniveau er uafklaret da det afhænger af bilens kvalitet, årgang, forbrug osv.
Mit årligt forbrug vil ca. være 45.000 km. Derfor vurdere jeg at det økonomisk vil være en fordel at investere i en diesel bil.
Jeg er slet ikke til mazda, punto, fiat eller lign. Indtil nu har jeg kigget på Peugoet 206 og 307. Overvejet Suzuki Swift, VW både golf + polo.
Er der mon nogen som har stået i ligende situation?? Jeg er jo selvfølgelig også meget interesseret i at få en økonomisk bil også mht. forsikring/vægtafgift. Kan nogen evt. anbefale et godt forsikringsselskab?
På forhånd tak - Julie