Bilbasen Forum

Abonner på forumtråd

Førstegangskøb

Søren Christensen

Søren Christensen
bruger siden
06-04-2005

17-11-2006 kl. 15:09

Inden for de næste få timer vil du blive tæppebombet med beskedder om at købe dig en Toyota. Verdens mest kedelig bil. (Evt. den Carina E/Corolla) som de tilfældigvis har til salg!!! Sig ikke at du ikke er advaret :) Med mine subjektive øjne kommer dit bilkøb meget an på hvad dit behov er og hvilke krav du har. Skal den køre dagligt, og hvor langt? Skal det være en T-hansen slæde (brede fælge og bling bling), eller en alm standardvogn eller....? Der er mange muligheder jo. Hvis du ikke har noget stort behov ville jeg tænke i retning af en 2 års bil (en ældre og billig nysynet bil). Den kan du score noget ancinitet i forsikringsselskaberne på, men risikerer også driftstop og reparationer. Ellers kan jeg da kun støtte op om anbefalingen af en Punto. Den er lidt kedelig ja, men den er ret stabil, og meget billig at reparere på. Held og lykke.

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

Martin Sønderskov Nielsen

Martin Sønderskov Nielsen
bruger siden
11-12-2004

19-11-2006 kl. 12:05

Ja man må hellere lige gøre som Søren skriver.
Så hermed kan jeg lige sige at min Carina E er til Salg;-) Og om de er kedelige er jo en smagssag. Det syntes jeg nu ikke. Der er mange glæder ved en Carina E. Bl.a. driftsikkerheden bliver man meget glad for i længden.
Når nu det er sagt vil jeg foreslå en anden varination i VAG gruppen, nemlig SEAT LEON ell. Toledo... Du får mere for pengene og tit og ofte en mere spændende bil end VW Golf. Golf er en fin bil men overvurderet og for dyr.
Skoda er også en fin mulighed...

MHT fiat punto, ja jeg er ikke ligefrem fan af dem da ikke er specielt driftsikre og efter min mening temmeligt kedelige. Men det er jo en smagssag.

men held og lykke med biljagten....

MVH
Martin

Profil slettet

Profil slettet

19-11-2006 kl. 21:32

Køb en Volvo 460, det er godt nok ikke "en ægte Volvo". Men vi har haft vores siden 1999 og den har kørt meget fejlfrit i forhold til bilens alder (1994) og nej, den er ikke "tilfældigvis" til salg!

Du bør dog nok rustbeskytte den, hvis du finder et flot eksemplar.

Profil slettet

Profil slettet

19-11-2006 kl. 21:48

Hej Lars

Skoda har et forsikringssamarbejde med TopDanmark, hvori førstegangskøbere kan få en forholdsvis billig forsikring. Læs mere på Skoda's egen hjemmeside.
Man er i øvrigt ikke tvunget at købe bilen hos en Skoda forhandler, men for at få den "billige" forsikring skal du forbi en Skoda-forhandler, som så formidler kontakten til TopDanmark.

Vær dog meget opmærksom på rusten i de ældre Skoda'er.

Mvh
Mikael

Profil slettet

Profil slettet

20-11-2006 kl. 08:36

Vil lige som Heidi N råde dig til at købe en Polo, har selv haft to, og ja den jeg har nu er til salg. Det er virkelig en velkørende og driftsikker bil. Og en ægte VW, altså kører den som en bil der er meget større end den er. Jeg ville også holde mig fra Punto, med mindre du har mange penge til reperationer. Et alternativ kan som andre nævner være Skoda, hvis du gerne vil spare forsikring

Mvh Kasper

Profil slettet

Profil slettet

20-11-2006 kl. 08:41

Hej Søren
Tak for dine uddybende svar. Jeg skal købe en bil på baggrund af at min afdeling flytter fra Århus (hvor jeg bor) til Silkeborg. Så den skal køre hver dag på denne rute. Det betyder en smule bykørsel og en hel del motorvejskørsel. Derfor vil jeg nok mest gerne have en bil der er behagelig at køre motorvejskørsel i. Min mor har en Punto, som jeg har lånt en del gange. Det føles som om der er cykeldæk på alle hjørner af bilen og den er ikke rar at køre langt i. Jeg vil nok gerne have en der ser lidt pæn ud (lidt bredere dæk og pæne fælge, men ikke for meget bling) og så en der bare er rar at køre i. Efter en lang debat denne weekend med min far, tror jeg også at valget falder på en 2 års bil. Der er ikke andet for end at bide i det sure æble og så tage den forsikringsomkostning der nu engang er og så komme videre i livet.

Martin Thomsen

Martin Thomsen
bruger siden
28-03-2005

20-11-2006 kl. 10:35

Hvor mange penge regner du med at skulle kaste efter bilen ?

Christian Hansen

Christian Hansen
bruger siden
20-07-2005

20-11-2006 kl. 23:19

Fiat Bravo (frækkere flottere og mere konfortabel end Punto)

Hyundai Accent

Hyundai Elantra

Mazda 323F

Nissan Primera

Seat Toledo

Toyota Carina E/Avensis

Volvo S/V40

Profil slettet

Profil slettet

21-11-2006 kl. 08:06

Efter at have snakket med min bankrådgiver er jeg kommet til den konklusion at jeg vil give omkring 35-40.000 for bilen.

Profil slettet

Profil slettet

22-11-2006 kl. 08:32

Først og fremmest tak til jer allesammen for jeres svar og indlæg. Jeg har nu besluttet mig for at det bliver til en polo 1.6 3 dørs.
Jeg har kigget i tyskland på mobile.de og fundet en der dernede koster 18.500,- plus en indregistreringsafgift på 28.600 plus hjemtagningsordning hos en forhandler her i dk på 2.500. Men så er det også en polo-model med lædersæder, klima-anlæg, centrallås alt i el, justerbare fjedre og 15" alufælge samt et anstændigt anlæg. Bilen har gået 140.000 og den har ikke de samme rustproblemer som en model her fra DK måske ville have. Der er lige blevet skiftet kobling og rem i den. Det tror jeg nok jeg skal gå hen og blive glad for i længden.
Mvh Lars B.

Profil slettet

Profil slettet

22-11-2006 kl. 11:04

Køb ikke Punto det er en damebil. Find en middelgammel bil i prisklassen ? Så du kan leve med at totalskade den uden at have kasko. Som førstegangs bilist (og bilejer) skader det ikke at få en vogn man kan lære lidt ved at have. Jeg startede selv med en Citroen AX -ja en damebil :( .... Men jeg lærte at lave mange ting da der var noget i vejen forholdsvist ofte...

Christian Riis

Christian Riis
bruger siden
29-06-2004

22-11-2006 kl. 13:02

Hej..

Køb en Peugeot 206. Det er en dejlig bil, billig i indkøb, drift og forsikring.

Mvh
Christian

Profil slettet

Profil slettet

28-11-2006 kl. 18:14

Jeg har nu i et godt stykke tid rodet rundt på nettet for at finde en bil der er fornuftig i pris, til at forsikre for en førstegangskøber og også overkommelig i ejerafgift.

Jeg er dog stadig i tvivl. Alle folk siger jeg skal købe en brugt Punto, men jeg bryder mig ikke om dem. Jeg er mere en VW mand. Men de er bare ikke til at betale forsikringen på.

HJÆLP MIG!!! Hvis i har foreslag og gode idéer så kom med dem!

Lars