Bilbasen Forum

Abonner på forumtråd

Førstegangsbilejer, 141km om dagen, bedste bud til laveste pris

Profil slettet

Profil slettet

06-03-2008 kl. 15:29

Det er godt nok en jungle... Jeg skal køre 141 km om dagen i vores bil – mest på motorvej. Jeg kører lovligt, så bare den kan køre de 130km/t uden at pine motoren, er jeg tilfreds. Vi er to voksne i husstanden, men vi har ingen børn endnu. Det er dog ikke umuligt, der kommer nogen indenfor en overskuelig fremtid – altså i bilens levetid. Jeg har som jeg ser det 3 muligheder: 1. Gammelt lig: stor risiko, lav indkøbspris, kan nøjes med ansvarsforsikring (tror ikke, jeg tør) 2. Nyere brugt: høj forsikring, men billigere indkøb end ny. 3. Ny bil med alka-box: Har kig på en Mitsubishi Colt. Jeg kan spare mange penge på forsikring, men skal til gengæld lægge mange penge i indkøb. Håber, der er nogen, der kan komme med et godt bud på, hvad der er vores bedste løsning.

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

Profil slettet

Profil slettet

06-03-2008 kl. 17:06

Jeg selv er ude at lure markedet af for en billig pendlerbil helt fabriksny.
Rigtig mange forhandlere kører efterhånden med tilbud hvor man kan få bilen forsikret samtidig med købet. Eksempelvis er der en som har en Chevrolet Kalos 1,2 med 3 års forsikring incl. fuld kasko, for kun omkring 125.000. (for både bil og forsikring)
Herefter er man så allerede blevet elitebilist hos det forsikringsselskab og så ser det hele noget lysere ud.
Godt nok er der ikke meget plads til barnevogn i den pågældende bil, men der er efterhånden mange som opererer med disse tilbud til andre biler. Uden alkaboksen. Ulempen ved alkaboksen, er også at den koster 5.000,- samt hvis du eksempelvis er igang med en overhaling, og der sker noget du ikke selv er skyld i, så kan du meget nemt blive hængt op på det, hvis du har kørt mere end tilladt. Selvom dette er ved en overhaling.
Jeg ved også at Toyota lige har lanceret et nyt finansieringstilbud de kalder FLEX. Det er lidt komliceret at forklare, men hvis duy besøger deres hjemmeside står det udførligt beskrevet hvordan det virker. Har selv overvejet denne mulighed.
Og så er der Fiat Panda som er billig, okay at se på, og med rigtig god plads.
Held og lykke i din søgning

Profil slettet

Profil slettet

07-03-2008 kl. 07:40

Jeg overvejede også Kalos'en, men har læst anmeldelser af den på bla. topgear. Den får mange hug.
Vi vælger Colt'en, fordi den er den mest fleksible bil – den bil, vi regner med at få mest glæde af.

Profil slettet

Profil slettet

07-03-2008 kl. 10:32

Hej Jacob.

Her er en lidt længere historie, som du bør læse ;-)

Min familie og jeg er lidt i modsatte situation mht valg af bil. Vi er en familie på 5 som kører 120 km om dagen, og købte derfor for 6 mdr. siden en Skoda Octavia 2,0 TDI model II (06-07 model) for 275.000 kr. Som vi er nødt til at sælge nu grundet nyt hus.

Valget faldt på denne model fordi det var en Elegance med ALT i udstyr, (dog undtagen automatgear).

Jeg kan fortælle dig at det absolut er markedet bedste køb af pendler vogn, for vi står idag efter vi er flyttet i hus, og ikke har råd til de mdl. afdrag på 3.000kr og skal nu finde en anden bil til ca. 50-60.000,- OG DER ER NÆSTEN BARE IKKE NOGET!! Det er helt vildt!

Det som jeg har fundet frem til er at en VW Golf TDI fra 93-96 er det eneste der kan måle sig økonomisk med vores skoda, og den vinder kun fordi at den kører 2 km/l længere pr liter diesel.selv grøn afgift på golfen er næsten det dobbelte..(5800 vs 3900,- oprundet)

Min far som er bilforhandler og jeg har regnet meget nøje på det hele, og hvis vi så bort fra afskrivning på skodaén (da den er så ny), ville vi kunne spare ca 9000 kr om året med golfen i diesel. Til gengæld (undskyld mit franske) er golfen en møgkasse at køre i sammenlignet med skodaen.

Jeg vil helt klart anbefale dig og din familie at købe en Ny-brugt oktavia II model, hvis i har til udbetaling og kan tage afdragne. Jeg kan køre 160 km/t ved kun 2800 omdr.sek. den går 16 km/l blandet og 18 km/l langtur, hvis du chipper den med en ekstern boks til 3500 kr. Du får næsten 400 nm og 170-180 hk. (men den skal være uden partikkelfilter! som vores) Den bliver rigtig sjov at køre i, og det uden at ødelægge den og uden at gå på kompromis med økonomien (o-100 km/t på godt 7,8 sek) Alligevel kører den som skrevet rigtig langt på literen.

Jeg har aldrig haft vores under 15 km/l. selv om jeg godt kan lide optrækket.. Hvis du vælger en model uden partikkelfilter, sker der absolut intet ved en chipning, og boksen er plug & Play som kan tages af på 5 minutter.

Men summer summarum er at efter 14 dage på brugtmarkedet, og gennemsyn af alt der er lavet af diesel og TDiér, så er der kun en gl. seat cordoba (hvilket jeg aldrig ville pendle i) eller golf TDI som er bedre, rent økonomisk. Selv grøn afgift er kun 1960 kr. ½ årligt på skodaén, her koster golfen jo noget mere..

Men regn lidt på det, det kan godt svare sig.. de fåes fra omkring 200.000 i basisudgave eller 240.000 for en elegance som vores med ALT i udstyr.

Med venlig hilsen
Martin Christensen

Profil slettet

Profil slettet

07-03-2008 kl. 10:49

Den er også billig i forsikring i forhold til andre i samme klasse. Glemte at nævne noget af udstyret også: her er bl.a Bi-zone klima, varme i sæder, varme i midterkonsol til bagsæder, el.spejle m/indstigningslys og blink, varme i spejle, airback alle steder (høj sikkerhed til dig og din familie), fartpilot, kørecomputer, tågeforlygter, esp og alle de andre ting f.eks antispin osv. justerbare forlygter, døralarm i alle døre og frontklap, baksensor for og bag, Audience radio med indbygget 6 cd skifter, suverent højttalersystem hele vejen rundt, jammen jeg kan jo blive ved og ved og ved.. ;-) Vores kostede mindst 340.000,- fra ny, og er altså til salg for 240.000,- incl rigtige kvalitets 19" sommerfælge til 40.000,- købt hos professionelt tuningsfirma og originale skoda alu vinterfælge.. Det var bare en lille appetitvækker, da jeg køber golfen til os i weekenden. Mvh martin tlf 61717373

Sidst rettet: 7/3-08

Lars Olsen

Lars Olsen
bruger siden
09-01-2006

07-03-2008 kl. 12:41

Har i fået lagt en 3.0 TDi fra en Audi i bilen?
En std. 2.0 TDi er 9,6 sek om at nå 100, så uanset hvor meget du chipper den vil den aldrig kome under 9 sekunder.

Benny Due

Benny Due
bruger siden
09-10-2003

07-03-2008 kl. 14:27

Underligt at man hele tiden skal læse om octavia og vw´s fantastiske TDI motore, for så i næsten alle inlæg 4 linier senere at få at vide at den skal jo altså lige chippes for overhovedet at kunne flytte sig ??