Bilbasen Forum

Abonner på forumtråd

første gangs køber.. hjælp..!!!!

Profil slettet

Profil slettet

18-08-2007 kl. 13:21

Hej.. jeg er 25 år og vil gerne have en bil, man har ingen anelse om hva jeg skal købe.. har omkring 100-120.000 kr kommer til at bruge bilen til at køre til frederikshavn, korsør, silkeborg og thisted. Bor selv i århus, så vil jo gerne have en drift sikker bil.. har kigget lidt på: Chevrolet Lacetti 1,6 SX 5d som er forholdsvis en ny bil, men kender ik så meget til mærket.. er det en god bil?? Suzuki Swift 1,3 GL-A 5d som os er en nyer bil.. VW Passat 1,6 4d fordi det er en lækker bil.. men det er vist os kun det..??? men er lidt på herrens mark.. så kunne godt bruge lidt hjælp... på forhånd tak!! morrison

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

Søren Hansen

Søren Hansen
bruger siden
06-01-2004

18-08-2007 kl. 13:31

Hej Morrison.

Det er en god ide at vælge en forholdsvis ny bil, da driftsikkerheden er vigtig for dig.
Jeg vil dog ikke umiddelart anbefale den nævnte Lacetti, da økonomien i den ikke er specielt god.

Det lyder til, at du skal køre mange lange ture, så du bør nok gå efter en diesel. Ikke kun pga. at økonomien er bedre, men også da en dieselmotors lave omdrejningern gør den meget behagelig på de lange stræk på motorvejen.

Der er flere gode muligheder indenfor dit budget. F.eks. følgende som alle kun er et par år gamle og ikke har kørt ret mange km (op til 75.000)

Ford Fiesta 1,4 TDCI
Hyundai Accent 1,5 CRDi
Peugeot 206 HDI
Renault Clio 1,5 dCi
Toyota Yaris 1,4 D-4D

Du går ikke galt i byen med nogen af ovennævnte biler.

Søren Hansen

Søren Hansen
bruger siden
06-01-2004

18-08-2007 kl. 13:37

Hej igen.

Hvis du ikke har brug for bagsæderne, kan du jo også vælge en bil på gule plader.
Så kan du få en stor velkørende bil indenfor dit budget - perfekt til de lange køreture.
Her er f.eks. en fed Renault, men mulighederne er mange:

http://www.bilbasen.dk/Cars/UsedCars/ShowCar.aspx?AdId=260500821&source=1

Søren..

Profil slettet

Profil slettet

21-08-2007 kl. 12:24

Tak for de gode forslag Søren

tror jeg vil lede efter en Pug 206 1.4 HDI, da den er super ang. km/l