Bilbasen Forum

Abonner på forumtråd

Første bil til familie på 4 - brugt, næsten ny eller helt ny?

Profil slettet

Profil slettet

24-02-2008 kl. 20:29

Vi skal for første gang købe bil - regner med 35.000km om året - manden er næsten 2 m høj - gerne god driftsikkerhed - gerne langt på literen - maks 170.000kr Vi vakler mellem godt brugt for dermed at undvære kasko, nyere eller helt ny bil. Hvad vil I råde os til? Har det noget at sige om vi køber før eller efter 1. april?

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

Martin Sønderskov Nielsen

Martin Sønderskov Nielsen
bruger siden
11-12-2004

24-02-2008 kl. 21:01

Jamen i får nok ikke en helt ny bil. men en med et par år på bagen.

Evt en Mazda 6 eller Nissan Primera eller Ford Mondeo fra 2004 og frem kan godt lade sig gøre. Bare ikke med de største motorer.

Hvis de må være lidt mindre så er Ford Focus eller Opel astra eller Mazda 3 måske noget. Eller Seat Leon.
Toyota Corolla og VW GOlf er også muligheder, men de er ret dyre.

Kia Cee´d og Hyundai I30 begynder vist også i det prisleje.

Hvis det ikke er vigtigt for jer med en kraftig motor er der masser af muligheder.

mht før/efter 1 april tror jeg ikke det betyder det helt vilde, men det kan da godt være at i kan spare lidt ved at handle inden... meeeen der er vist ikke nogen grund til at forhaste jer.

At købe godt brugt med jeres kørselsforbrug kan godt gå hen og blive en dyr løsning. Men igen, i kan være heldige at finde en fin bil.
evt Toyota Carina E/Corolla eller Nissan Almera/Primera af ældre årgange plejer at fungere godt.

held og lykke med jagten

Profil slettet

Profil slettet

25-02-2008 kl. 17:47

Hejsa. Har lige købt en mazda 6 2,0 touring stationcar. Vi skulle bruge megen plads, uden at skulle betale en herregård. (Vi er to voksne, og snart 3 børn). Bilen har et godt moment, og en masse ekstraudstyr, som standart. Kører man pænt, går den langt på literen, men ellers er den tørstig. Jeg ville nok vælge diesel modellen, med 35.000 km om året.
Vær sikker på at bilen, er med fuld servicebog. Især hvad rusteftersyn angår, min var sidst stemplet i 11 mdt 2006. Så nul rustgarenti, fra mazda længere, selv om der var fuld servicebog. Men suvo undervogns center var flinke og gav lige 12 år hos dem.