Bilbasen Forum

Abonner på forumtråd

første bil 18 år, hva skal man da vælge

Profil slettet

Profil slettet

01-03-2008 kl. 10:45

Okay nu har jeg ændret mit indlæg, i håb om at få svar på det jeg søger og ikke alt det andet misundeses-snak.. Som sagt fylder jeg snart de 18 og ønsker en sportslig bil. Jeg har været ved at kigge og fundet følgende biler som JEG kan lide: prisleje: 75-150tkr, også over hvis det er den rigtige bil mazda 626 2,0i sportive HP mazda 323f 2,0i sportive seat ibiza 1,8 20vt FR Citröen saxo vts ford fiesta ST nissan premira 2,0 sport honda integra honda civic type-r vw polo gti seat toledo sedan seat leon cupra Sidst rettet: 3/3-08 Sidst rettet: 3/3-08

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

Profil slettet

Profil slettet

01-03-2008 kl. 18:01

grunden til at jeg listede de biler (familiebiler ???) før, var at jeg gerne vil have en bil der ikke har gået meget over de 100tkm og stadig ikke er meget ældre end årg. 2000.

MX-5'eren og mr-2 er ikke rigtigt noget pga. alder og anvedelighed.. celica'en havde jeg ikke tænkt på før.. den du viste var tilmed et flot eksemplar... meeeen alderen??

Profil slettet

Profil slettet

02-03-2008 kl. 08:58

Da Jan sagde at han ikke ville være nervøs for en celica med 370tkm på bagen, var der et eller andet der blinkede rødt oppe i hovedet på mig.

Det undrer mig ikke at selve bilen nok skal klare 400 tkm eller derover, MEN hvad med motoren.. bliver det ikke et helvede med værksteds besøg, hvis man køber en bil med så mange km i sig? Nutidens biler er jo ikke engang konstrueret til at holde i så lang tid???

Er der nogle at jer der har positive/negative erfaringer med nogle at disse biler, der har gået så meget...
Selv esemplarer af Seat Ibiza 1,8 FR, var jeg ved at fravælge pga. at de havde kørt over 180tkm.. er det bare mig der kun har hørt om engangstilfælde med andre biler, eller er det almindeligt at en bil nemt holder til mere end de 3-400tkm.

Dog har je nu også fravalgt disse biler pga. at selve standen på kabine osv. simpelthen var for ringe,,, hvilket jeg ikke vil kunne leve med i længere tid...

alligvel tak for svarene, der er dejligt med nogle inputs man ikke lige havde tænkt over :-)

Profil slettet

Profil slettet

02-03-2008 kl. 10:02

Jeg havde en brian Celica med 200.000 + 86`og den kostede mig 18000 på ½ år. Det havde jeg godt nok ikke forventet af en Toyota

Profil slettet

Profil slettet

02-03-2008 kl. 17:12

626'eren kender jeg og ved at den har et pænt overskud (kun i 2,0I HighPower, de andre er godt nok alligevel for sløve), samtidigt med at den er praktisk. Jeg kunne samtidig godt bruge en Golf, men det er efterhånden et allemandseje og derfor er jeg kun interesseret i en R32, hvis (selvom at sandsynligheden er lille) det nu skulle blive en Golf. Smid en 626 HP på banen og så forstår du, påtrods af specifikationerne på papiret. ;-)

Jan Sommerlund

Jan Sommerlund
bruger siden
01-04-2005

02-03-2008 kl. 17:45

Der er i hvertfald et par af bilerne som ligger helt uden for din prisramme. Mazda 3 MPS på gule plader, Leon Cupra og R32 kan du slet slet ikke få for dine max. 150.000.
Egentlig burde en knægt på 18 slet ikke have nogen af de biler du nævner...
Men hvis jeg skulle give dig et godt råd, så ville jeg købe en saxo, fiesta eller 206. Små hurtige biler som er skide skægge at køre i. Saxoen er den billigste at eje, fiestaen er den sjoveste.

Profil slettet

Profil slettet

02-03-2008 kl. 19:06

tror at jeg har lidt mere erfaring en mange andre inkl. dig enevold. Der findes ikke meget bedre træning end den vi har på banen i vores vw polo cup-biler.. desuden er en pug 107 ikke noget værd før der laves en rallye eller gti

Ulrik Rasmussen

Ulrik Rasmussen
bruger siden
12-01-2006

02-03-2008 kl. 23:02

Hold dig til banekørsel indtil du har styr på dit ego. Dit indlæg emmer af selv-fedme, og det er ikke lige det, vi har brug for på vejene med alt for mange HK.
Din liste er da i øvrigt hamrende usammenhængende. Vælg, hvad du vil have - en hurtig sedan eller en lille GTi eller noget helt andet. Så er der noget at forholde sig til.
Og - som andre skriver - hvis du vil lave en liste, så find biler, der passer til budgettet. (75.000-150.000, det er da i øvrigt også lidt af et spring - hvad nu, hvis der er nogen, der vil sælge deres Golf R 32 til 70.000??)
Og hvad med en Carina E - den skulle også have nogle indlysende kvaliteter, såvidt jeg har læst mig til på forummet ;-D

Profil slettet

Profil slettet

03-03-2008 kl. 15:20

de biler der er listet, er udelukkende dem som jeg ummildbart er faldet for, og JA mange ligger ud for buggettet, men så må der bare bruges lidt ekstra, hvis den ultimative bil dukker op.. Ulrik du må jo huske at billigt som regel aldrig er bedst, og nogle af os ønsker ikke at køre biler som en carina e... så hellere spytte de 150tkr ekstra i..

Ulrik Rasmussen

Ulrik Rasmussen
bruger siden
12-01-2006

03-03-2008 kl. 21:28

Det betyder at forstå den tekst, du læser. Du lærer om det, når du kommer i overbygningen i folkeskolen. Og lad os så skrives ved, når du får kørekort.

Sidst rettet: 3/3-08

Jannik P

Jannik P
bruger siden
12-04-2005

05-03-2008 kl. 14:41

Er da tøsevogne i selskab med en Leon Cupra....selv en ældre M5 har det svært mod den, når det kommer til accelleration. Men BMW er jo klart meget lækrere at køre.

Profil slettet

Profil slettet

05-03-2008 kl. 14:49

Du skal da ha den her......
http://www.bilbasen.dk/brugt-bil/forhand ler/BMW-M5-5,0-Touring-SMG-5d_ID263803438.htm
Prisen er måske i overkanten men mon ikke du finder de sidste tusind-lapper hvis ellers du finder bilen interesant.
Det gode ved denne model er at der er rigelig plads til både store armbevægelser og storhedsvanvid.
Forsikringen bliver ikke noget problem - du kan jo bare forsikre den
i din far´s navn.

Sidst rettet: 5/3-08

Profil slettet

Profil slettet

06-03-2008 kl. 23:39

Puha en masse svar du har fået. Som en har skrevet, så får du nok større problemer med forsikringen end med bilerne, hvis ikke farmand går ind og køber, hvad jeg heldigvis ikke tror han gør. Men køb dig en fornuftig bil. Det kunne ex. være den flotte og charmerende Toyota Celica fra 1994, det er ikke en formel1 racer, men den har udstråling. God fornøjelse

Profil slettet

Profil slettet

10-03-2008 kl. 09:24

Hej Andreas

Jeg faldt i den sædvanlige web fælde. Det kan være vanskeligt at beskrive noget ironisk uden det kan misforstås.
Havde du checket linket havde du måske lugtet lunten.
Jeg vil aldrig seriøst anbefale nogen at forsikre i andres navn - som du selv påpeger er det svindel.

Profil slettet

Profil slettet

28-03-2008 kl. 09:22

Hejsa, hmm blir nødt til at tilføje at jeg også har en "baby" fra 86 en 2.0 GT, hun har nu rullet over 400xxx og det UDEN problemer.

Dog vil jeg stadig sige vær varsom, for det er ikke alle deres forskellige motorer der kan holde, vi blev i sin tid rådet fra at købe andet end 2.0'eren da vi fik at vide at det var den eneste motor der kunne holde. Dog har jeg fra en tidligere kammi der var mekker ved toyota hørt, at han har været med til at lave service på en 1 ejers celica også fra 86 og en 2,0 og den skulle efter sigende ha gået 900xxx med samme motor og gearkasse... Så om det er et godt eller skidt køb med en toyota der har gået lidt km... Hmm hvis bilens stand som sådan ellers er i orden og motoren ser ren ud, tja så ville jeg ikke ha et problem med det.

Profil slettet

Profil slettet

13-06-2008 kl. 15:18

Køb en golf 3 vr6 bare nyere end 92, ellers importer en fra tyskland en 96'er de koster ikke det store og de går godt,
:)