Bilbasen Forum

Abonner på forumtråd

fiat punto eller anden økonomisk bil til lille familie

Profil slettet

Profil slettet

26-10-2008 kl. 11:37

Hej Jeg skal have en ny bil, men har ikke de store penge at bruge på det. Det er er vigtigt for mig er at den er: sikker, at den kører langt på literen, er billig i vægtafg./grøn afgift, er stabil i start og kørsel, har 4-5 døre, ikke er for dyr i reservedele, er nysynet. Da jeg som sagt ikke har så meget at købe for regner jeg med at skulle kigge på biler fra mellem 1998 og 2000. Mit årlige kørselsbehov er ca. 12000 km. Jeg har kigget på fiat punto. Det er lidt forskelligt havd de koster i faste udgifter, men generelt er det ikke meget. Er der nogle der har erfaringer som jeg må høre om, og evt. forslag til andre modeller der kører over 15 km på literer og ikke koster så meget i køb og faste udgifter. MVH Kirsten

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

Profil slettet

Profil slettet

26-10-2008 kl. 17:21

Tak for svar. jamen da vi taler om en bil som godt må være 7-10 år gammel vil jeg mene at der kan finden en del til under 30.000 alt inkl.

Det vigtigste er:
- At den kører mindst 15-17 km. og gerne mere på literen.
-At grøn afgift er max. ca. 2 x 750 = 1500 om året.
- At den har 4-5 døre
- At den er i en pæn stand alderen taget i betragtning (gerne garage-bil og gerne ikke ryger bil - men det sidste skal ikke afgøre det).
- At der ikke er udsigt til store reperationer. Gerne med nyere tandrem osv.
- At den er nysynet

God søndag til dig

mvh

kirsten

Marco Distefano

Marco Distefano
bruger siden
26-10-2007

27-10-2008 kl. 12:16

Måske en fiat brava?? Der får du rigtig meget bil til meget billige penge,.

Profil slettet

Profil slettet

23-11-2008 kl. 18:59

måske skulle du overveje at tage en taxa ;)

Arvid Dannevang

Arvid Dannevang
bruger siden
02-10-2007

24-11-2008 kl. 11:31

Hmm, sikker bil, langt på litteren, driftsikker, forholdsvis stor, og max 30.000 kr du stiller ikke mange krav hva!
Jeg kunne finde 2 vogne her på bilbasen under 30.000 kr op til 8 år gamle og de gik begge 14,5 km/l med 2520 kr i årlig ejerafgift
når man kommer op på 8-10 år er der nogen flere.
En billig bil efter min mening er en fiat punto som du selv er inde på, min kone har haft en 55s fra 95 med nu 202.000 km på bagen i 1,5 år og ca 35.000 km som bare har startet hver morgen, hun har været meget glad for den, det er en no nonsense bil som bare kører. Du skal være opmærksom på rust på ALLE biler du kigger på når du kommer op i de årgange som du vil betale for, og du skal altså regne med at der kan komme en del udgifter til vedligeholdelse på en bil der har rundet en del km og nærmer sig 10 år, og så er der lige det med sikkerheden, skal du have en sikker bil skal du køben en der er ny/nyere, selv om der er en her der har overlevet mødet mellem en punto og en lastbil: http://ekstrabladet.dk/112/article1087727.ece så er det altså fordi han var mere end normalt heldig.
Ked af det, men du får aldrig alle dine ønsker opfyldt, så du må bestemme dig for hvad der betyder mest for dig, ældre stor tung og forholdsvis sikker bil med dårlig økonomi, eller mindre let økonomist men ikke lige så sikker bil.