Bilbasen Forum

Abonner på forumtråd

Familiebil til 5 for max 150000,-

Profil slettet

Profil slettet

07-04-2008 kl. 01:48

Jeg søger en driftsikker familiebil til 5 personer til daglig kørsel, hvor de 2 sidder i autostole. Jeg kikker lidt efter en Diesel VW Passat st.c. Nuværende bil en Seat Cordoba 1,6 sxe 1997. Vi mangler plads til barnevogn m.m. inde i bil, træt af at havde noget hængende på anhængertrækket. Grundet ombygning af hus, så har jeg et bilbudget på 150000,- kr. Kørsel forbrug ca. 19000 km om året.

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

Profil slettet

Profil slettet

07-04-2008 kl. 19:41

Suzuki Liana er mit bud på jeres nye familie bil, køre super godt og er en familie bil med plads til det hele, og stadig til at betale!
Skal lige siges at vores IKKE er tilsalg.

Profil slettet

Profil slettet

07-04-2008 kl. 20:06

Du kan få en brugt nyere Citroen Xsara Picasso fra ca 2005 til de penge..Det er en rigtig fin og praktisk bil til dit budget

Ulrik Rasmussen

Ulrik Rasmussen
bruger siden
12-01-2006

07-04-2008 kl. 21:33

... er en ganske solid bil - fuldstændig blottet for køreglæde. Designet, så den ligner en blanding mellem en madkasse og en nedgroet negl - og med et bagagerum, der rummer omkr 350 liter. Den vil du ikke have...
Kig efter en Nissan Primera stc. - på størrelse med en Passat, holdbar som en Toyota, og rørende billig.
Enig i, at det ikke svarer sig at gå efter en dieselbil. Grundet efterspørgslen er de uforholdsmæssigt dyre - du må ofte gå et par årgange ned og/eller acceptere 50.000 km mere - og det er sjældent, de penge kommer igen i forhold til brændstofforbruget. Indregn yderligere højere servicepriser og højere grøn afgift..

God jagt

Kasper Mølbæk

Kasper Mølbæk
bruger siden
15-04-2005

08-04-2008 kl. 09:41

Se efter en p.406 st.car De findes i et utal af varianter mht. udstyr og du mangler ikke plads i dem. Skal du have en højbenet bil ville jeg kigge efter en senicII til den pris.

Søren Hansen

Søren Hansen
bruger siden
06-01-2004

08-04-2008 kl. 10:12

Med tre børn og to autostole har du brug for en bred bil.
Og i bredde og generelt størrelse er der ikke mange biler, der kan måle sig med Mondeo.
Når man så dertil lægger, at Mondeo er utroligt velkørende og meget billig som brugtbil pga. de mange brugte firmabiler, så har man simpelthen det bedste tilbud i klassen.
Ikke underligt, at Mondeo netop er kåret til årets brugtbil.

Tag en bil som denne:
http://www.bilbasen.dk/brugt-bil/forhandler/Ford-Mondeo-1,8-Trend-st.car-5d_ID221601421.htm

Det er en 2004, så der er ingen rustproblemer.
Den er proppet med udstyr som bl.a. klima, sædevarme og varme i forruden.
Den har kun kørt 126.000 km og koster godt nok 155.000 kr, men mon ikke sælger slår til, hvis du byder ham 150.000 kr.

Jeppe Friberg

Jeppe Friberg
bruger siden
06-01-2004

08-04-2008 kl. 11:47

Vi har godt nok kun 2 i barnestol, men til gengæld er jeg et ordenligt skrummel...

Vi er endt i en Mondeo årgang 2004, og er rigtig glade for den. Masser af plads og god kørekomfort. Jeg kører 35000 om året og har købt en Diesel, men med dit forbrug ville jeg gå efter en 1,8 m 125 hk eller en 2,0 Benziner. Jeg har ikke kunnet finde en bedre bil til pengene.

Profil slettet

Profil slettet

08-04-2008 kl. 23:50

Passaten er en fremragende bil - god plads og kører super. Har selv kun haft passat, nu en st.c. fra 03 i diesel, gammel taxa som har kørt 363000 km. De høje km mærkes IKKE. Ellers er mit bud en Mondeo eller Avensis. Toyotaen er kendt for aldrig at gå i stykker, meget pålidelig men så ikke videre køn.
Og sandt hvad der bliver sagt længere nede - diesel kan ikke ubetinget betale sig, det kræver nok en del km før det løber rundt.
God fornøjelse!

Profil slettet

Profil slettet

09-04-2008 kl. 11:12

Ja Du siger det selv. Driftsikker. Vælg Mercedes. Masser af plads.
Hold dig langt væk fra alt det franske, medmindre du er vild med autoværksted.

Sidst rettet: 9/4-08

Nils Thomassen

Nils Thomassen
bruger siden
16-01-2008

11-04-2008 kl. 13:11

En Passat er et godt valg - en Mondeo er et bedre. Hvis jeg var dig ville jeg holde mig til disse to mærker (perfekte familiebiler med stor bagagerum, god kabineplads, god sikkerhed, god komfort), finde en god kandidat fra hver og få dem prøvet. Vælg derefter ud fra egne præferencer så alle os religiøse ikke får for meget spillerum :)

Du skal nok lige regne på det med dieselen. Som det er nu vil 19K km betyde en prisforskel på 3000-4000 (skud fra hoften), men halvdelen af det ædes ved den højere afgift og hvis der skal lægges 40.000 ekstra for en dieseludgave skal den altså holde prisen pænt for at det regnestykke ender i plus. Jeg ville vælge en god benzin Mondeo (eller Passat hvis de tyske gener trækker) da diesel er møgirriterende på korte ture (jeg har selv en Mondeo diesel).

Held og lykke med bilkøbet
Venlig hilsen
Nils Thomassen

Søren Hansen

Søren Hansen
bruger siden
06-01-2004

11-04-2008 kl. 16:24

Det er netop Mondeo's store afskrivning, der gør den til et bedre køb end Passat.
For 150.000 kr kan du få en 4 år gammel Mondeo eller en dobbelt så gammel Passat.
Det gør Mondeo'en til det klart bedste køb.
Hvis du skulle købe bilen fra ny, og derved selv tage det store tab de første år, var situationen måske en anden.

Jens Krarup Stovgaard Martinussen

Jens Krarup Stovgaard Martinussen
bruger siden
10-11-2006

28-04-2008 kl. 09:19

Man kan få mange gode biler for 150000. At franske biler ofteholder på værksted, er ikke noget man kan generalisere om, det er rigtigt for nogle mærker og modellers vedkommende, men forkert for andre. Picasso hører til i den mere driftsikre del af skalaen, sammen med den alm. Xsara som iøvrigt også fås i en rummelig stationcarudgave. Mercedes til 150000 bliver ikke nemt, medmindre den er både gammel, og har været på flere jordomrejser, men en ting er sikkert, den ruster væsentligt mere end gennemsnittet, hvilket er det de fleste biler dør af her i landet. Valget er altid afhængigt af hvor længe man ønsker at beholde bilen. En bil der kan købes relativt billigt som brugt, vil også indbringe tilsvarende lidt ved videresalg, så den vil kun være attraktiv hvis man beholder den i lang tid(5-8 år) herefter flader afskrivningen ud.
Modeller der har mange år på bagen, er altid behæftet med færre fejl, end nye modeller.