Bilbasen Forum

Abonner på forumtråd

Erstatning til Touran 2,0TDI 136hk

David Mikkelsen

David Mikkelsen
bruger siden
27-04-2006

22-10-2008 kl. 20:48

Hej Min Touran er efterhånden blevet 4,5 år og jeg er begyndt at kigge efter en erstatning. Min kone kræver at den skal have højden som Touran'en - jeg vil gerne have ca. samme plads, gode køreegenskaber og kræfter til en hurtig overhalning (dvs. skal matche Touran's kræfter). Det skal være gule plader og max. 300.000 i beskatning (firmabil). Har prøvet Mercedes B - kørte rigtigt godt, men var på en eller anden måde for lille. Tiguan - kører rigtigt godt. Men måske nok et problem mht. prisen. Er pt. måske mest interesseret i en Honda CRV, som jeg har fået et godt tilbud på med Diesel. Alternativet er at vente på en ny facelift på Touran'en og commenrail motorer... Er der nogen der har erfaringer med Honda CRV? Er der nogen forslag til hvad jeg bør kigge på af biler?

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

David Mikkelsen

David Mikkelsen
bruger siden
27-04-2006

22-10-2008 kl. 23:33

Subaru må jeg indrømme jeg ikke har tænkt på. Det skal jeg kigge nærmere på imorgen. Kender dem ikke ud over navnet, men ved, at de altid har stået for boxer motorer og at dem som har haft dem er meget trofast mod mærket - det må vel sige noget...

Toyota har jeg kigget på og prøvet i 140hk udgave (tror jeg den har). Det føltes ikke helt, som den var helt så kvik, men ellers en udemærket bil. Jeg var måske ikke helt vild med alt det klare og lyseblå plastic.
Men, bestemt ikke en dårlig bil - jeg er måske bare ikke helt "pjattet" med den.

Ak ja, at skal vælge med både hjerne og hjerte...

Biler kan kategoriseres i to: Dem jeg gerne vil have og dem jeg har råd til :-)

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg