Bilbasen Forum

Abonner på forumtråd

Erfaringer med VW Passat 1,8 T

Ulrich Solberg

Ulrich Solberg
bruger siden
14-02-2004

13-12-2008 kl. 17:00

Hejsa Nogen der har erfaringer, gode som dårlige, med en VW Passat 1,8 T? Alt lige fra køregenskaber, robusthed, reparationer, serviceomkostninger osv. er relevant. Jeg ved man skal være opmærksom på, om den har været chippet, men ellers. På forhånd tak, og god weekend!

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

Ulrich Solberg

Ulrich Solberg
bruger siden
14-02-2004

14-12-2008 kl. 17:58

Hej Tony

Nej, der skiftes ikke bil igen, men eftersom jeg/vi har fået en smadret, så skal der indkøbes en substitut på et tidspunkt. I tilfældig søgen faldt jeg over ovenstående model, og jeg synes prisen var fornuftig, når man ser på plads, hk, forbrug, km. stand, årg. osv.

Jeg tør da nærmest ikke købe en nu. Som BMW-mand er man (7-9-13) jo for det første ikke vant til alle mulige reperationer, men det lyder altså også af meget helt generelt. Kunne være jeg skulle holde fast i den Vectra C 2,2 jeg egentlig havde lagt mig fast på.

Ulrich Solberg

Ulrich Solberg
bruger siden
14-02-2004

15-12-2008 kl. 13:11

Tak for hintet med "Merceren". Du er ikke den første der foreslår det - kunne jo være man skulle finde en og prøve. Hvordan er det; er det dem med eller uden hjerner der kører biler med stjerner? ;-)

Må indrømme jeg ikke lige fatter din Netto/Magasin metafor.....!

Også god jul til dig.

Ulrich Solberg

Ulrich Solberg
bruger siden
14-02-2004

15-12-2008 kl. 15:07

Ikke fordi jeg har noget mod Toyota overhovedet, men opret venligst jeres egen tråd til den slags Toyota konsensus-samtaler, da det ikke har voldsomt meget med emnet at gøre.

Martin Sønderskov Nielsen

Martin Sønderskov Nielsen
bruger siden
11-12-2004

15-12-2008 kl. 19:59

Der er ikke noget galt med en Vectra C. Tværtigmod. Det er nok den mest driftsikre tyske bil på markedet. Den er bare en anelse kedelig når den står standard. (Lige som mange andre biler) Men god og praktisk bil.

Et Alternativ er en Mondeo. Der kan du få en rigtig lækker vogn til en rigtig fin pris. Den kører bedre både end en Vectra C og Passat 3BG.

FDM havde en test af en Passat 1,8 T st.car. Og deres konklusion er at VW aldrig nåede at slippe af med børnefejlene.
Men Kvalitets indtrykket er rimeligt pænt, hvis der er gjort noget ud af kabinen, som f.eks orig Navi, kæderkabine og lidt lir fra W8.
Men hvis kabinen er standard kan man godt se den stamer helt tilbage fra 96. Altså dødsyg at kigge på.

MHT Motor er det nok bedst at finde en der ikke er chippet, og så selv chip den. Hvis den får morfar-chippen til ca 193-195 hk ændre du bilens køredynamik gevaldigt. Og du får enormt meget mere køreglæde. MAn kan godt køre pænt selv om den er chippet. Og i de fleste tilfælde vil du nok opleve en forbedret benzinøkonomi, da du ikke skal træde lige så meget på speederen for at opnå ønskede hastighed ved normal kørsel. Men jokker du til den, så sluger den selvfølgelig en del mere.
Men Der erGod plads i kabinen og bagagerum. Dog ikke lige så meget som Mondeo og Vectra C.

Jan Nielsen

Jan Nielsen
bruger siden
28-06-2006

16-12-2008 kl. 17:51

Har de lukket dig ud fra den lukkede igen ?

Jan Nielsen

Jan Nielsen
bruger siden
28-06-2006

16-12-2008 kl. 17:52

Hvor er du kedelig Jørgen.