Bilbasen Forum

Abonner på forumtråd

Erfaringer med Smart

Jesper Brændgaard Holm

Jesper Brændgaard Holm
bruger siden
17-01-2006

25-03-2009 kl. 07:52

Hej Alle! Jeg tror at jeg er blevet ramt af en "Smart-feber".. Jeg går for tiden og kigger på bil, som stort set kun vil blive brugt til bykørsel. Den vil da få enkelte længere ture, men når det angår motorvejskørsel, vil Smart'en nok ikke blive brugt. Jeg er int. i at høre om erfaringer med Smart, for / imod ... Det er Smart Fortwo, som jeg overvejer. Jeg kender ikke personligt meget til bilen, men har læst adskillige artikler(er bare ikke det samme, som jeres erfaringer). Men bliver da helt betaget af prisen på forsikring, Grøn Afgift og selvfølgelig brændstofsøkonomien. Jeg behøver ikke at få fortalt "Det er en plastik-skal med en knallertmotor" - Jeg er bevidst om bilens ydelse, men da der kun er tale om bykørsel, så går det nok også. Ha' en god dag! Jesper

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

Jesper Brændgaard Holm

Jesper Brændgaard Holm
bruger siden
17-01-2006

26-03-2009 kl. 14:23

Hej karsten!

Jeg har nu været et smut forbi siden og låner en Smart CDI fredag-søndag! Så det bliver spændende og se om det er noget.

Jesper

Martin Hansen

Martin Hansen
bruger siden
23-09-2007

13-06-2009 kl. 23:06

Hej

Det er en god lille bil, den køre godt og er perfekt til bykørsel. Så kommer der et stort MEN, for den er noget skrammel på motervejene, den er meget vindfølsom og hvis man køre 120km/t så går den næppe mere en 19km/l. Jeg bruger den hver dag og har ingen drift problemer haft, men ved landevejskørsen 90km/t kan jeg ikke få den op på mere end 20-22 km/l og det er jer rigtig skuffet over. Det skal nævnes at jeg ikke accelerere vildt eller er en "Brian". Den lever ikke op til mine forventninger om økonomi, det er næsten 30% dårligere end den er sat til!

Martin