Bilbasen Forum

Abonner på forumtråd

Erfaringer med Seat Altea/Leon (Benzin)

Profil slettet

Profil slettet

13-11-2010 kl. 23:01

Hello! Jeg er virkelig brændt varm på Altea'en og Leon'en. Men jeg går ud fra at det absolut ikke skal være en diesel, da mit kørselsbehov er under 10.000 km om året. og sjældent på motorvej, da jeg har hørt noget med at dieselmotorer ikke bryder sig om små ture. Så jeg vil gerne høre nogen erfaringer på benzin'erne, men jeg tror ikke jeg får råd til at forsikre en Cupra i dette liv, så den behøver I ikke berette om. Jeg har læst lidt af anmeldserne fra tidligere ejere, men det er næsten kun diesel versionerne og så Cupra, der bliver omtalt og desuden er de fleste af dem også bare oneliners og jeg vil gerne have et lidt mere fyldestgørende resumé. Mvh. Niels Simonsen

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

Martin Sønderskov Nielsen

bruger siden
11-12-2004

13-11-2010 kl. 23:28

Jeg har ikke selv en Leon/Altea, men alligevel vil jeg da godt skrive lidt.

Jeg har prøvet en Leon med 1,4 Tsi med 125 hk. Jeg må ærligt indrømme at jeg var ganske imponeret af bilen. Den havde et meget fint kompromis mellem fornuft og sjov. Motoren er selvfølgelig ikke den hurtigste, men den gør det ganske godt. Den er absolut ikke langsom pga Turboen. Og alligevel er den også dejlig nem at køre når man cruiser der ud af.

Hvis du skal have en Leon så nap den med enten 1,4 Tsi (125 Hk) eller 1,8 Tsi (160 hk). Der rigeligt med power i dem, og de burde være til at forsikre til rimelige penge.

Profil slettet

Profil slettet

16-11-2010 kl. 18:59

Okay. Mange tak for svarene.

Nogen der ved hvordan Seat har det med elnettet i deres nyere biler og den generelle kvalitet?

Niels Simonsen

bruger siden
11-12-2004

16-11-2010 kl. 23:30

I det nye bilmagasin har de faktisk Seat Leon til brugttest. GOdt i diesel.

Men de er godt rustbeskyttet fra fabrikken, så det burde være i orden. De skriver at man skal tjekke om alt elektrisk virker.

Men ellers er de ret positive over for Leon. Der er vist ikke det store at komme efter.

Profil slettet

Profil slettet

17-11-2010 kl. 19:21

Igen, Tak for svarene.
Jeg tror næste bil bliver en Seat.

Det glæder jeg mig til.

Niels Simonsen