Bilbasen Forum
erfaringer med passat 3C model (2005-2010)
Profil slettet
03-01-2011 kl. 22:49
Martin Sønderskov Nielsen
bruger siden
11-12-2004
03-01-2011 kl. 23:22
Mht 2,0 benzin ville jeg gå efter 2,0 tfsi med 200 hk og ikke 2,0 Fsi med 150 hk. Det er næppe tilfældigt at den meget hurtigt blev udskiftet til 1,8 Tsi med 160 hk, som i øvrigt kører rigtigt godt.
VW er ikke noget billigt mærke at holde kørende. De aut værksteder tager sig godt betalt.
Det svinger meget hvad ejerne/tidligere ejere siger om Passat. Nogle forguder dem, andre er skræmt.
Et sted midt i mellem er nok det mest rigtige. Den bliver slidt lige som alle andre biler, og skal have skiftet diverse dele osv.
Fordelen ved VW er forholdvis lavt værditab og masser af muligheder for eftermontering af diverse ekstraudstyr, som navi, kurvelys, opdateret instrumentbord osv...
Highline er den med mest udstyr. Dernæst Sportline. Nr 3 er vist nok trendline og sidst comfortline. Jeg kan ikke den direkte forskel, da det også kommer lidt an på årgangen.
Priserne burde falde en del nu da den nye model er landet i DK.
Men hvornår det bedst kan betale sig at købe en ved jeg ikke.
Jeg ville nok gå efter så ny model som muligt. Der skulle være en del ting der er ændret i forhold til de første modeller.
Gert Smed
bruger siden
13-08-2007
05-01-2011 kl. 22:19
Alan Yucel
bruger siden
06-09-2003
20-01-2011 kl. 21:48
Det andet problem er deres DSG-gearkasse. Vi har skiftet en del svinghjul og hele gearkasser. Hold dig hellere til manual eller tiptronic gearkasse.
2.0 FSI'en er en af de eneste modeller med tiptronic gearkassen. Jeg har en kunde som har kørt 420.000 kilometer i sin 2.0 fsi tiptronic 2006 model. Han har ikke haft et eneste problem udover almindelig sliddele. Jeg har ligeledes selv en 2.0 FSi fra 2007, kørt 90000 km. Heller ingen problemer med min :)