Bilbasen Forum

Abonner på forumtråd

er opel zafira mulig, er der andre muligheder til den rette pris, 150000

Profil slettet

Profil slettet

26-05-2009 kl. 11:03

Kære Bilentusiaster... Vi skal have ny bil, der skal være plads til 3 små børn i autostole, og to voksne og så et stort bagagerum, så der er plads til barnevogn og anden bagage. Vi tænker på en Opel Zafira, må maks koste 150000 og max kørt 150000, gerne fra årgang 2004 og frem. Der SKAL være aircondition. Men er Opel Zafira det rette valg? Findes der andre i den størrelse og så prisen holder? Af plusser har jeg hørt meget godt om Zafiraen, bla. og det vigtigste, den skal IKKE på værksted hele tiden. Kører selv Mitsubishi nu, og der har aldrig været problemer, men hvad findes der her. OG skulle det være muligt, så skal den ikke kun køre 10 km literen...Hjælp, for vi har snart brug for den.

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

Søren Hansen

Søren Hansen
bruger siden
06-01-2004

26-05-2009 kl. 11:17

Hej Brian.

Jeg synes faktisk, at der er en del biler, som er mere velegnede til en familie med tre børn i autostole, end en Zafira.
F.eks. Grand Scenic, som er enorm. Her finder du tre enkeltsæder i fuld bredde i bag. Det gør montagen af autostolen meget lettere.
Desuden har den et kæmpe bagagerum.
Det viste eksempel er med en 2,0 benzin motor, men Grand Scenic findes også med to forskellige meget roste diesel motorer, som du kan overveje, hvis du kører mange km årligt.

http://www.bilbasen.dk/brugt-bil/forhandler/Renault-Grand-Scenic-2,0-Authentique-Comf.-5d_ID239205477.htm

God fornøjelse.

Profil slettet

Profil slettet

26-05-2009 kl. 11:24

Tak for dit indlæg S.H. Men vi har hørt så meget negativt om franske biler, især de er noget, hvis ikke ligefrem meget, skrøbelige, især det tekniske har voldt mange problemer. Og hvis vi bruger 150000 kr., så er der ikke råd til værksteds regningerne

Profil slettet

Profil slettet

26-05-2009 kl. 12:36

Opel Z er jo temmelig STOR, og plads til 7 pers., samtidig med der er god bagagerums plads. Har hørt om Peugot at de gik i stykker i sæderne, at elektronikken ofte bukkede under, da deres ledninger til bilerne er alt for tynde, så når man kører sæderne frem og tilbage, så går de itu. Endvidere så var det også dem der gik i brand, så det er jo ikke sålænge siden de var udsat for kritik med rette. Og nej har aldrig selv ejet en, men har flere bekendte samt en kørerlærer der var utilfreds med sin peugot (fransk) Eller Citroén havde bøvl med deres elektronik samt hydraulik. Men har ikke hørt noget kritik på Renault, men hvis der er noget, så vil jeg da gerne høre om dette, da jeg ikke vil ofre 150000 på en bil, og så skal den alligevel på værksted. Og hvad med kia Ceed, er den STOR nok? Eller Ford Modeo stationcar?

Profil slettet

Profil slettet

26-05-2009 kl. 12:45

Med plads til 7 og stor bagagerumsplads samt skal ikke holde på værksted hele tiden...?

Søren Hansen

Søren Hansen
bruger siden
06-01-2004

26-05-2009 kl. 13:18

Hej Brian.

Et dårligt ry er svært at slippe af med.
Opel kæmper stadig med et ry for at ruste, selvom Opel ikke har rustet i de sidste 8-10 år.
Og franske biler får altid på puklen for kvaliteten.

Og franske biler ligger da også et godt stykke nede af listen, når man ser på det gennemsnitlige antal fejl på en bilmodel, men forskellen på god og dårlig er bare ikke så stor, som mange vil gøre den til.
Det kan da godt være, at du får ekstra reparationer for 1000 kr om året, hvis du køber en Grand Scenic i fht. en Zafira.
Til gengæld får du så også så meget andet.
Du får en helt masse udstyr. Du får meget mere plads. Og så får du med Renault den bedste sikkerhedsniveau på markedet - ikke helt uvigtigt, når du fylder din familie ind i bilen.

Jeg kører selv Mazda, og har aldrig ejet en Renault, men hvis jeg var i dine sko, ville jeg ikke holde mig tilbage fra at købe en.
I det mindste bør du tage forbi Renault og prøve den, for det er virkelig en optimal familieflytter.

Iøvrigt kan jeg da lige nævne, at Renault generelt er et lille mærke i Danmark, men i Tyskland har Renault gennem en årrække været det meste solgt ikke-tyske bilmærke. Det siger trods alt en del.

Profil slettet

Profil slettet

26-05-2009 kl. 13:52

Hej S. H.

Du lader til at vide en del om biler, og tak for dine indlæg.
Men Hvad ved du om Opel Zafira? Den er jo kæmpe stor, og der er reel plads til 7 pers., og stadig god bagageplads, hvilket jeg ikke tror om den Renault du nævner, idet den mere virker som en stor stationcar. Og skulle vi vælge stationcar, så tænkte vi mere på Ford Mondeo, fra 2004 og frem. Men måske er der også andre mærker end de nævnte, f.eks Touran, men den er for dyr for os, men evt. andre?

Thomas Dahl

Thomas Dahl
bruger siden
06-01-2004

26-05-2009 kl. 15:52

Hej Brian

Hvordan du får en Grand Scenic til at minde om en stationcar sammenlignet med en Zafira, har jeg endnu til gode at forstå.....
En Grand Scenic er 10 cm længere, 5 cm bredere og 4 cm højere end den nuværende Zafira-model, som igen er større end den gamle Zafira-model, som vel er det eneste der er inden for rækkevidde med din maks.pris. Jeg kan vanskeligt forestille mig at hele det ekstra ydre omfang er spildt på bredere paneler.....
Bagagerummet i Grand Scenic er, med alle 7 sæder i brug, opgivet til 200 l, samme mål for den nye Zafira er 140 l. Den gamle Zafira er formentlig mindre endnu.... Med kun 5 sæder i brug har du over 750 l bagagerum i Grand Scenic, hvilket burde være nok til de fleste barnevogne.
Det kan hænde, at det bliver vanskeligt at finde en Grand Scenic til 150000 kr, men man er jo altid i sin gode ret til at give et lavt bud og håbe på, at forhandleren er sulten :-)

Under alle omstændigheder synes jeg ikke du bør afskrive Grand Scenic'en udfra en formodning om dens størrelse sammenlignet med Zafiraen. Om du vil afskrive den pga hören-sagen om franske biler må du så gøre op med dig selv. Jeg har været godt tilfreds med mine 7 franske biler, som IKKE har kostet kassen i vedligehold.

Morten Ryberg

Morten Ryberg
bruger siden
06-01-2004

26-05-2009 kl. 19:23

Jeg vil anbefale at du vælger 2-3 MPV biler ud for en prøvetur, så du kan vurdere hvilke parametre, som du vægter højest i forbindelse med valg af bil.

Med hensyn til Scenics kvalitet, så ligger Scenic øverst i ADACs seneste statistik. Søg evt. på google med parmetrene: ADAC + Scenic
Scenic er desuden den bil klassen som er bedst rustbeskyttet, og sikkerheden er i top.

God jagt.

Sidst rettet: 26/5-09

Kim Kristensen

Kim Kristensen
bruger siden
06-01-2004

26-05-2009 kl. 20:19

Der er rigtigt nok at ADAC ikke samler så mange Renault op mere, det begyndte Renault nemlig selv på fra og med den årgang ADAC’s statistik dækker, så der er ingen mystik i at de tal ser ud som de gør. Yderligere forklaring fra undertegnede kan studeres her.

http://www.dinepenge.dk/bil/artikel/mindst-bovl-tyskerne

Samme sted kan ses de nyeste resultater fra synshallen, selv om de ikke kun fortæller om kvaliteten, men også ejer og værksted.

http://www.dinepenge.dk/%5Bprimary-term%5D/artikel/her-bilerne-dumper-syn

I den jeg selv regner for at være bedste kilde, hvor tallene kommer fra policer hvor bilerne er forsikret mod reparationer, indtil de runder 12 år og/eller 208.000 km. Der ligger PSA-bilerne og roder rundt ca. midt i de hele, mens det kun er Land Rover der forhindre Renault i at ramme bundstoppet.

http://www.whatcar.com/news-special-report.aspx?NA=236323&EL=3263240

Med venlig hilsen Kim

Profil slettet

Profil slettet

27-05-2009 kl. 08:21

Hej Kim Kristensen...

Du skriver bl.a.: "I den jeg selv regner for at være bedste kilde, hvor tallene kommer fra policer hvor bilerne er forsikret mod reparationer, indtil de runder 12 år og/eller 208.000 km. Der ligger PSA-bilerne og roder rundt ca. midt i de hele, mens det kun er Land Rover der forhindre Renault i at ramme bundstoppet."

Mit spørgsmål er, hvad er ADAC? og hvad er PSA bilerne?
Og du lyder ikke så begejstret for Renault som andre herinde. Hvad er dit kendskab til Renault? Og hvad har du af foreslag til valg af 7 personeres bil/MPV, som maks må koste 150.000 og maks have kørt 150.000? Og tak for dit indlæg forøvrigt.

mvh
Brian

Søren Hansen

Søren Hansen
bruger siden
06-01-2004

27-05-2009 kl. 10:54

Hej igen Brian.

For det første: Grand Scenic er meget større end Zafira. De to biler kan slet ikke sammenlignes.

For det andet: Zafira har en bænk som bagsæde, og ikke tre enkeltsæder som Grand Scenic, som er meget mere optimalt, når der skal placeres barnestole i dem.

For det tredje: Vi skal passe på ikke at sammenligne æbler og pærer, når vi taler driftsikkerhed.
Dit budget på 150.000 kr rækker til en 4 år gammel Grand Scenic med under 100.000 km på tælleren, eller en 5-6 år gammel Zafira (dvs. den gamle model), som har kørt noget længere.
Måske er en Zafira en anelse mere driftsikker end en Grand Scenic, hvis bilerne er ca. lige gamle, men da vi her taler om biler af forskellig alder og ikke mindste forskellige generationer, vil jeg til enhver tid påstår, at Grand Scenc er mindst lige så driftsikker som Zafira. Driftsikkerheden falder altså drastisk, så snart bilerne bliver en anelse ældre.

Du skylder dig selv at prøve en Grand Scenic.

Profil slettet

Profil slettet

28-05-2009 kl. 08:08

Hej S.H

Tusind tak for dit råd. Har du selv haft en Renault Scenic? For du lyder om ikke vildt, men så noget begejstret for den. Men det første jeg vil når alt er gået igennem, er at prøve en R. Scenic, dernæst en Mitsubishi Spacestar og sidst en Zafira....For du har fået mig på lidt andre tanker.

Mvh
Brian

Søren Hansen

Søren Hansen
bruger siden
06-01-2004

28-05-2009 kl. 09:54

Nej, jeg har aldrig ejet en Grand Scenic eller nogen anden Renault.
Men jeg har også kun to børn, og derfor føler jeg, at min nuværende Mazda 5 er optimal.
Hvis jeg får et ekstra barn på et tidspunkt, så bliver Mazda'en dog for lille, og da Ford S-Max stadig er lidt dyr, ville jeg nok ende i en Grand Scenic.

Vær iøvrigt opmærksom på, at der findes både Scenic og Grand Scenic. Den sidste er klart at foretrække, da den har klart mest bagagerumsplads.

Kim Kristensen

Kim Kristensen
bruger siden
06-01-2004

28-05-2009 kl. 18:12

Hej Brian

ADAC er populært sagt den tyske udgave af FDM, og PSA er koncernen hvor Citroen og Peugeot kommer fra.

Jeg har ikke det fjerneste mod Renault, eller nogen som helst andre bilmærker for den sags skyld. Jeg har intet personligt kendskab til Renault, netop derfor linker jeg til andres erfaringer. Det er trods alt erfaringer der er opstået på baggrund af en stort og lige grundlag, og ikke fra en ejer af Renault eller andet mærke, uden mulighed for at sammenligne mærker/modeller imellem.

Der er noget om det andre skriver, om at de ”små” 7 personers bliver et valg mellem 7 pladser og ingen bagageplads, eller en 5 pladser og bagageplads. Sidste række er ofte også trang i de ”små” og hvis der kun er brug for 5 pladser, så kan en rummelig hatchback eller en stationcar være et lige så godt alternativ. Problemet for mange vil måske at få plads til tre barnestole i bredden, men det kan jo komme an på en prøve. Selv om jeg ikke syntes at en Fiat Multipla pynter i gadebilledet, så kan det godt være et bud på en bil hvor den indvendige bredde er stor, plads til 6 og stadig et godt bagagerum. Nogle af de stationcars, hvor der muligvis kunne være 3 små på stribe bag kunne være:

Opel Vetcra, Ford Mondeo, Toyota Avensis, Nissan Primera, Citroen C5 (rygtet siger at man holde sig fra de første årgange af dem, hvilke præcist kan andre sikkert bidrage med), men der er givet vis flere end de nævnte.

Med venlig hilsen Kim

Profil slettet

Profil slettet

01-06-2009 kl. 22:21

Hej Brian.
Har med stor interesse læst de forskellige indlæg, vi har 3 børn og skal have skriftet vores Ctröen Xsara Picasso ud (hvilket har været en rigtig god rumlig bil til en familie med 3 børn i autostole, den har også 3 sæder på bagsædet) men vi vi kigger selv efter en Renualt Grand Scenic og vi prøvekøret en igår d. 31/5, den er fantastisk at kører i, utrolig rumlig, masser af comfort og udstyr, meget støjsvag i kabinen, det er helt sikkert den model vi går efter nu... :-)
Hilsen Alice

Profil slettet

Profil slettet

03-06-2009 kl. 08:12

Hej Steen (og andre bilentusiaster)

Tusind tak for de mange råd. Jo dejligt at mærke den store lyst til at hjælpe. Nu har en Alice skrevet at Renault G. Scenic er det de ville vælge idet de selv har 3 børn, og den skulle være rummelig. Så jeg tror den bliver 1. prioritet, måske dernæst Zafira og hvem 3 valg skal blive ved vi endnu ikke. Men nu får vi se...

Profil slettet

Profil slettet

09-06-2009 kl. 11:04

Berlingo, Peugoet Partner og især Multipla og Opel Combo er i mine øjne SÅ grimme, at de alene udfra det ikke er en mulighed. MEn tak alligevel, for nu hvor jeg kigger på en Renault Grand Scenic, så vil jeg da lige holde øje med sædekvaliteten, og rustforholdene.

Tommy Skov

Tommy Skov
bruger siden
12-01-2006

09-06-2009 kl. 12:52

Der er vist gået ammestuesnak Renault Scenic. Renault Megane, som er platform for Scenic har en af markedets bedste rustbeskyttelser - Så mon ikke dette også gælder for Scenic'en.

Netop Megane/Scenic betegnes som en holdbare bil og Renaults motorprogram kan der ikke klages over. Sidekomfort er altid en subjektiv oplevelse - Syntes selv det var en fantastisk langtursvogn.

Har i øvrigt selv tidligere haft den gamle Scenic, som med en 1,4 benzin motor kørte 225.000 km- uden andre problemer end normal slitage.

Kan i øvrigt hvis i vil have en rigtig god børnetransporter anbefale at prøve Mitsubishi Grandis. Den kører næsten som en personvogn og har 6-7 reelle sidepladser. Men den bliver nok svær at finde indenfor jeres budget i dieselversion, som kører ca. 15 km/l.

Profil slettet

Profil slettet

10-06-2009 kl. 10:23

Hej
Jeg har den afaring at Zafiraen med 1,6, 1,8 benzin, som har kørt omkring 100.000km begynder at bruge en helveds masse olie, og der så kun er en ting at gøre at renovere motor.

Profil slettet

Profil slettet

11-06-2009 kl. 08:58

Kære alle.

Vi kiggede igår hos forhandler på Grand Scenicen.
Den er fin! Men på bagsædet er der ganske rigtigt 3 sæder, men der KAN IKKE VÆRE PLADS til 3 AUTOSTOLE!!!, og så er vi lige vidt! Den der Grand Scenic vi så på havde et forholdsvist lille bagagerum, når alle 7 sæder var slået op, og vi har netop pga. 3 børn m.m. brug for enorm bagagerumsplads til barnevogn, gæstesenge (weekendsenge) tøj, (børnestole til middagsbordet) og diverse! Så nu aner vi ikke hvad vi skal gøre? Og nej jeg vil ikke køre i så stor en bil som eks. Kia Carnival! Tror vi satser på Peugot 307 SW eller Ford Mondeo St.car, da de har enorm bagagerum, og så må der sidde 2 børn på bagsæde sammen med mor og et barn på forsæde (airbag slåes fra) og ut.! Men mange tak for de fine tips & råd! Mvh Brian Aagård.

Leo Rasmussen

Leo Rasmussen
bruger siden
20-12-2007

18-06-2009 kl. 23:15

Kære Fru Bennedbæk
Iflg. seneste åsr opgørelser er Renault blandt de bedst runstbeskyttede biler på markedet idag. Har selv haft en Renault Megane fra 2000, der i 2008 stod HELT uden rust. Solgte den og købte en Grand Scenic netop pga god rust beskyttelse samt bedste kollisionssikkerhed. Alright tidligere Renault havde slatne sæder, men det virker som om de er kommet efter dette.

Profil slettet

Profil slettet

19-06-2009 kl. 08:46

Kære Alle.

Tusind tak for de mange gode råd...Det har været spændende at følge med i. Hvoromalt er, så har vi nu købet en Wv Passat 1.9 TDI St.Car. Der er der sgu tale om plads, både bag i og bagagerum! Så jeg håber vi har fundet THE ONE? For vi kender ikke nogen der har en sådan?