Bilbasen Forum
Abonner på forumtråd
Er en Rover 75 virkelig så ringe?
Profil slettet
31-05-2007 kl. 12:57
Har I set billeder af en Rover 75? Hvis I spørger mig så har den et fedt afdæmpet design, ligner alligevel ingen andre og kabinen er noget helt for sig selv. Når jeg ser på, hvad jeg skal erstatte min meget gamle Mazda 626 med, så faldt jeg pladask for en Rover 75, men jeg har ikke købt noget endnu.
Og nu skal jeg så passe på. Hvad er en Rover 75 for en størrelse. Fabrikken er jo lukket, kineserne har købt rettigheden til videreførsel under navnet Roewe. Læser jeg forskellige test og udtalelser, så siger de alle, at det er en formidabel rejsebil, kører godt, er støjsvag, men alle brugeranmeldelser skriger advarsler til højre og venstre om dårlig kvalitet, dyre reservedele og alles råd er absolut ikke at købe en Rover 75.
Er det virkelig så slemt? Det er jo BMW, der stod for produktionen i England mellem 2000 til 2004.
Er der nogen af jer derude, der ejer en Rover 75? Hvis der er nogen, er den så afsindig dyr at holde kørende?
Thomas Pedersen
bruger siden
28-03-2005
09-08-2007 kl. 12:57
Her et lidt sent svar på dit spørgsmål.
Jeg købte en Rover 75 2,0 V6 Connoisseur, årg. 99, i maj 2004. Den har alt i udstyr og kostede fra ny 520.000,- Jeg gav 230.000,- for den med 50.000 km på tælleren. (alle service var overholdt)
Bilen har nu kørt 190.000 km og jeg har været meget glad for den.
Den er dy i reservedele (gang "standardpriser med 1,8) men den har været meget pålidelig. Jeg har udoverover almindelige sliddele skiftet: bærearme foran, bageste kuglelejer, køleblæsemotor og udstødning een gang.
Kabinen og lakken ser stadig ud som ny.
Tandrem skal skiftes ved 160.000 km eller 6 år - det koster lige under kr. 10.000,-
Bilen kører i gennemsnit 10 km på en liter benzin.
Har det så været dyrt? Det synes jeg ikke. Jeg vil tro jeg kan sælge bilen for mindst kr. 80.000,- i ren handel. Det er en afskrivning på omkring en krone pr. kilometer.
Og hvor får du ellers en bil med V6 motor (larmer absolut ikke!), fuld læderkabine, elsæder, automatgear, el-solgardin bagruden :-) og alt muligt andet?
Varm anbefaling herfra.
Jeg købte en Rover 75 2,0 V6 Connoisseur, årg. 99, i maj 2004. Den har alt i udstyr og kostede fra ny 520.000,- Jeg gav 230.000,- for den med 50.000 km på tælleren. (alle service var overholdt)
Bilen har nu kørt 190.000 km og jeg har været meget glad for den.
Den er dy i reservedele (gang "standardpriser med 1,8) men den har været meget pålidelig. Jeg har udoverover almindelige sliddele skiftet: bærearme foran, bageste kuglelejer, køleblæsemotor og udstødning een gang.
Kabinen og lakken ser stadig ud som ny.
Tandrem skal skiftes ved 160.000 km eller 6 år - det koster lige under kr. 10.000,-
Bilen kører i gennemsnit 10 km på en liter benzin.
Har det så været dyrt? Det synes jeg ikke. Jeg vil tro jeg kan sælge bilen for mindst kr. 80.000,- i ren handel. Det er en afskrivning på omkring en krone pr. kilometer.
Og hvor får du ellers en bil med V6 motor (larmer absolut ikke!), fuld læderkabine, elsæder, automatgear, el-solgardin bagruden :-) og alt muligt andet?
Varm anbefaling herfra.