Bilbasen Forum
Abonner på forumtråd
En Corolla?...
Profil slettet
24-01-2007 kl. 23:51
Gå for alt i verden efter en model E10 (92-97), og tjek efter rust. Mekanisk er der sædvanligvis intet at komme efter. Som Jacob siger, så gå efter et eksemplar der har fået en gang Suvo eller lign.
Held og lykke med jagten.
Held og lykke med jagten.
Profil slettet
25-01-2007 kl. 08:48
Vær opmærksom på at du vælger en der har fået skiftet køleren. Det er nemlig det svage led i bilen. Har selv en 1,6 XLI fra 1993, som jeg var meget tæt på at brænde motoren af på for et par vintre siden. Køleren var tæret igennem, og kølervæsken løbet ud. Det opdagede jeg ikke før bilen ude på motorvejen pludselig satte ud og alle lamper begyndte at lyse. Jeg fik heldigvis standset hurtigt, ellers havde det nok kostet hele motoren. Som det var slap jeg med en reparation på omkring 8.000kr for bl.a. en smeltet lambda sonde.
Ud over det, skal du som nævnt kigge efter rust, især i skærmkanterne og omkring bagrude viskeren. Ingen af stederne er specielt kritiske, og kan let repareres selv hvis man ønsker det.
Ud over det, skal du som nævnt kigge efter rust, især i skærmkanterne og omkring bagrude viskeren. Ingen af stederne er specielt kritiske, og kan let repareres selv hvis man ønsker det.
Christopher Secher Hansen
bruger siden
19-01-2006
25-01-2007 kl. 11:33
mange tak for de meget nyttige svar!:)
Men hvordan chekker man at køleren er skiftet? Ved en kvitering?
Og hvordan ser man det er en "E10," synes ikke jeg kan se nogle biler på bilbasen hvor der står "E10"? - og hvad er det så specielt godt ved E10?
Et sidste såørgsmpl: Hvor mange km. på tælleren er "for meget."
Igen, mange tak:)
Men hvordan chekker man at køleren er skiftet? Ved en kvitering?
Og hvordan ser man det er en "E10," synes ikke jeg kan se nogle biler på bilbasen hvor der står "E10"? - og hvad er det så specielt godt ved E10?
Et sidste såørgsmpl: Hvor mange km. på tælleren er "for meget."
Igen, mange tak:)
Profil slettet
25-01-2007 kl. 15:25
E10 er bare typebetegnelsen for den model, der går fra 1992-1997.
Køleren er altså ikke SÅ kritisk, hvis bare man kaster et blik på temperaturmåleren engang i mellem, går det altså ikke galt. Du kan se, om køleren er skiftet ved at tjekke lamellerne. Hvis de er blågrønne, eller mangler, er det på tide at skifte køleren. En ny koster. ca. 1250 kr. for en original, så det er ikke noget vildt.
Selvfølgelig er det altid bedst, at gå efter en model med så få kilometre på bagen som muligt, men med den rette service og behandling kan en Corolla køre MEGET langt.
Køleren er altså ikke SÅ kritisk, hvis bare man kaster et blik på temperaturmåleren engang i mellem, går det altså ikke galt. Du kan se, om køleren er skiftet ved at tjekke lamellerne. Hvis de er blågrønne, eller mangler, er det på tide at skifte køleren. En ny koster. ca. 1250 kr. for en original, så det er ikke noget vildt.
Selvfølgelig er det altid bedst, at gå efter en model med så få kilometre på bagen som muligt, men med den rette service og behandling kan en Corolla køre MEGET langt.
Christopher Secher Hansen
bruger siden
19-01-2006
25-01-2007 kl. 15:25
Jeg søger en corolla fra mellem start/midt 90'erne til max 30.
Det vigtigste er at den er økonomisk mht. benzin og ikke mindst at den er stabil og pålidelig - altså at der ikke kommer en masse værstedsregninger.
Men hvad skal man passe på ved en corolla? og ikke mindst, hvad skal man være opmærksom på når man køber en?
På forhånd mange tak:)
Det vigtigste er at den er økonomisk mht. benzin og ikke mindst at den er stabil og pålidelig - altså at der ikke kommer en masse værstedsregninger.
Men hvad skal man passe på ved en corolla? og ikke mindst, hvad skal man være opmærksom på når man køber en?
På forhånd mange tak:)