Bilbasen Forum
Abonner på forumtråd
driftsikker og rummelig bil til 3 pers familie. - ikke st. car-
Profil slettet
25-10-2010 kl. 17:57
Vi står over at skulle købe vores første bil. kravet er en handy, økonomisk, rummelig og driftsikker bil. bugettet ligger på 100.000 - 120.000,-.
Vi har kigget på Citröen C3, Skoda Fabia 1,2 12v Ambiente 5d. Vi vil helst have en bil der er forholdsvis ny (2 - 4 år gammel) og som ikke har kørt sindsygt mange kilometer.
da ingen af os har forstand på biler, føles det virkelig som en jungle vi er ved at udforske.
Så derfor kære venner har i nogen forslag, ideer, tips YOU NAME IT - alt kan bruges;-)
Den skal hovedsagligt bruges til bykørsel, men skal helst også kunne klare en tur til Jylland med jævne mellemrum.
På forhånd tak
Kristoffer
Martin Sønderskov Nielsen
bruger siden
11-12-2004
25-10-2010 kl. 21:34
En Skoda Fabia er da ikke nogen dårlig idé, dog ville jeg nok vælge en Fabia med større motor. 1,2 12v er Kun med 3 cylindre, og er måske lige klejn nok.
Alternativt Kunne Hyundai I20 måske være noget for jer.
Af lettere brugte kunne Suzuki swift være noget.
Seat Ibiza bør i også kigge efter.
Opel Astra(Den gamle model) Er en lidt overset bil.
Alternativt Kunne Hyundai I20 måske være noget for jer.
Af lettere brugte kunne Suzuki swift være noget.
Seat Ibiza bør i også kigge efter.
Opel Astra(Den gamle model) Er en lidt overset bil.
Profil slettet
26-10-2010 kl. 22:01
Tak for dit svar Martin. Jeg har tjekket Hyundai I20 lidt ud og synes virkelig den ser fornuftig ud. Især fordi der er fem års fabriksgaranti med fri km. man kan få en næsten helt ny, som holder sig inden for vores buget. Dog er det kun med en 1,25 motor, mit spørgsmål er nu, er den motorstørrelse for lille til længere ture fx kbh - Ålborg?
Profil slettet
26-10-2010 kl. 22:54
Tak for dit svar Martin. Jeg har tjekket Hyundai I20 lidt ud og synes virkelig den ser fornuftig ud. Især fordi der er fem års fabriksgaranti med fri km. man kan få en næsten helt ny, som holder sig inden for vores buget. Dog er det kun med en 1,25 motor, mit spørgsmål er nu, er den motorstørrelse for lille til længere ture fx kbh - Ålborg?