Bilbasen Forum

Abonner på forumtråd

Demobil Ulemper/Fordele

Brian Petersen

Brian Petersen
bruger siden
05-11-2009

13-01-2011 kl. 11:53

Vi er ude efter en bil til ca 250.000 og har set en demobil der har kørt under 3000, som vi kan få med 15 % rabat. Det er jo værd at overveje og til det vil jeg være taknemmelig for jeres hjælp. Hvilke fordele/ulemper er der ved en demobil? Jeg tænker på garanti, forsikring, gensalgsværdi ved at der så er mere end 1 ejer. Positivt kan jeg se at udover prisen, er leveringstiden også bedre. Hvad skal jeg ellers tage højde for? Yderligere oplysninger: Bilen koster 300.000 som ny. Mvh Brian

Dette indlæg blev 13-01-2011 12:59 redigeret af dets forfatter.

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

Emil Olsen

Emil Olsen
bruger siden
09-10-2003

13-01-2011 kl. 12:14

Demobiler bliver brugt HÅRDT! Når jeg - og jeg tror det gælder de fleste - prøver en demobil, så får den godt med pedal, og man tænker ikke så meget over om motoren er kold eller varm...

På en bil i 250.000-300.000kr klassen, så kan du helt sikkert også hente en fornuftig rabat på en fabriksny. I 2007 hentede jeg ca 10% i rabat på en Octavia.

T i

T i
bruger siden
17-06-2006

13-01-2011 kl. 13:32

Du skal først undersøge hvor meget rabat du kan opnå på en tilsvarende ny, det kunne sagtens være noget mere end du regner med, der kan generelt forhandles en del.

Hvis du køber en demo får du normalt ikke fuld nypris for bilen, hvis du totalskader den inden for det første år, hvilket du gør med en fabriksny.

Derudover er der jo nogen der (som Emil) er ligeglade når tingene ikke er deres egne og derfor voldkører demobiler (men tror trods alt det er et fåtal)
Personligt plejer jeg ihvertfald at behandle tingene ordentligt, de får måske lidt gas, men venter til de er kørt varme etc.

Min konklusion er at hvis du kan få en god rabat er en demo værd at overveje, men hvis du kan købe en fabriksny til næsten samme pris er det at foretrække.

Emil Olsen

Emil Olsen
bruger siden
09-10-2003

13-01-2011 kl. 14:57

Jeg mener bare at man prøver acceleration mm inden olietemperaturen (ikke vandtemperaturen) er helt oppe. Olietemperaturen kommer først helt op efter en halv times kørsel, og så længe kører man sjældent.

På "moderne" biler med turbo kan dette have stor betydning (mener jeg).