Bilbasen Forum

Abonner på forumtråd

defekt passat?

Profil slettet

Profil slettet

23-06-2008 kl. 14:40

jeg har en passat som larmer rigtig meget fra venstre-forhjul når jeg drejer til venstre og har trækkraft på hjulene,den siger ikke noget hvis jeg sætter den i frigear og triller rundt i et sving.Det siger som når man sætter et stykke pap i et cykelhjul,og stopper igen så snart jeg kører ligeud.Jeg kan se at der er en gummimanchet der er revnet og der er oliespild ved hjulet.Er der nogen der har et bud på hvad det kan være og om det er dyrt at få lavet?

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

Søren Hansen

Søren Hansen
bruger siden
06-01-2004

23-06-2008 kl. 14:50

Det lyder til, at du skal have skiftet en drivaksel eller i det mindste yderste led på din drivaksel.
Jeg fik på et tidspunkt skiftet hele drivakslen i den ene side og leddet i den anden for i alt ca. 4-5000 kr, så det er ikke voldsomt dyrt.

Lars Olsen

Lars Olsen
bruger siden
09-01-2006

24-06-2008 kl. 10:06

Det er ikke lige en gør det selv opgave med mindre man har adgang til lidt mere værksted end de fleste.
Reservedele fra T.Hansen og lign. er ikke værd at sætte på. Uorg. dele fra en "rigtig" reservedelsforhandler er langt bedre kvalitet.

Hvis manchetten blot var revnet ville der ikke komme klonklyde for leddet var færdigt.