Bilbasen Forum
Abonner på forumtråd
Citroën-C2
Profil slettet
29-11-2008 kl. 14:12
Hej, søger en pendler bil, er faldt over overstående bil, syns den er lidt fræk der er ikke mange af dem og kører rigtig langt på literen.
Nogle der har erfaringer med denne model det skal være C2 1.4 HDI.
Har i andre biler der kunne anbefaldes? Gerne max 4 år gamle, og max pris 100000. Og hvorfor vil i anbefalde denne bil?
Profil slettet
13-12-2008 kl. 20:35
Har selv en og er er rigtig glad for den. Den køre rigtig langt på literen. Desuden sidder man rigtig godt i den, og jeg har aldrig haft de store problemer med den. Eneste minus er pladsen bagtil. Er kun beregnet til 2 voksne og 2 børn.
Profil slettet
27-02-2009 kl. 09:35
Jeg kører en C2 1,6 VTR. Fik den fra ny for 3 år siden og har kørt 65.000 i den.
Kører 2x20 km på arbejde hver dag på landevej hver dag. Bilen går 12,5 km/l - ikke langt for så lille en bil.
Ved 60.000 km var der elektrisk fejl, den kan ikke holde strøm - eller lade ordentligt.
Citroen i Århus har haft den inde i først ½ dag og derefter i en hel dag, uden at kunne løse problemet.
Deres løsning var
1. kør uden lys (ulovligt og svært om vinteren da det er mørkt når jeg kører på arbejde og hjem)
2. Slut en lader til battteriet
Jeg har fundet ud af at bilen skal stå med lader på 2 gange om ugen hvis jeg skal være sikker på den kan starte - ikke rart når det er en invalidebil man er afhængig af især da jeg bor på landet.
Hvad har jeg så lært af dette? bilen kører godt men er ikke økonomisk. Citroen kan ikke selv lave fejlfinding på deres egne produkter - ALTSÅ aldrig mere Citroen.
Kører 2x20 km på arbejde hver dag på landevej hver dag. Bilen går 12,5 km/l - ikke langt for så lille en bil.
Ved 60.000 km var der elektrisk fejl, den kan ikke holde strøm - eller lade ordentligt.
Citroen i Århus har haft den inde i først ½ dag og derefter i en hel dag, uden at kunne løse problemet.
Deres løsning var
1. kør uden lys (ulovligt og svært om vinteren da det er mørkt når jeg kører på arbejde og hjem)
2. Slut en lader til battteriet
Jeg har fundet ud af at bilen skal stå med lader på 2 gange om ugen hvis jeg skal være sikker på den kan starte - ikke rart når det er en invalidebil man er afhængig af især da jeg bor på landet.
Hvad har jeg så lært af dette? bilen kører godt men er ikke økonomisk. Citroen kan ikke selv lave fejlfinding på deres egne produkter - ALTSÅ aldrig mere Citroen.