Bilbasen Forum

Abonner på forumtråd

Citroen Berlingo

Profil slettet

Profil slettet

15-05-2008 kl. 12:03

Manden og jeg leder efter en familiebil til overkommelige penge, gode køreegenskaber og hvad man nu ellers ser efter ved en bil. Som udgangspunkt går vi efter en Berlingo, og vores budget ligger på omkring 100.000kr, så det bliver ikke til en sprit-ny bil. Vi kommer nok hovedsageligt til at bruge bilen til udflugter, da vi begge har kort til arbejde/skole. Spørgsmålet er så: Hvad skal vi være opmærksomme på mht. en brugt Berlingo? Er der en bestemt årgang vi skal holde os fra? Hvordan er den mht. vedligehold, rust etc.? Har i forslag til en anden bil, der kan rumme både børn, voksne, diverse habengut og barnevogn? På forhånd tak! Sidst rettet: 15/5-08

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

Profil slettet

Profil slettet

15-05-2008 kl. 12:15

Motorer, der kan anbefales er 1,8 benzin (90 hk - godt bundtræk, men ikke så økonomisk), 1,6 16v (kom som erstatning for 1,8 ca omkring 2001, tror jeg nok. 110 hk - flere heste, ikke så godt bundtræk (men ikke dårligt), lidt bedre økonomi), og 2,0 hdi (90 hk - diesel med rigtig godt bundtræk, bedst økonomi). Diesel passer rigtig godt til bilen, men er dyrest i indkøb, og så passer den nok ikke så godt med jeres lille kørselsbehov.
Bremserne holder ikke så længe som på andre biler, og hvis der er skydedøre, skal man tjekke at de lukker ordentligt, og ikke slår malingen af.
Jeg har ikke haft de store el-problemer på min berlingo. stikket til airbag/selestrammer under førersædet er blevet repareret, og en abs-føler og visker/blinkermodul er blevet skiftet på garantien.
Gå efter (hvis muligt) efter den faceliftede model fra 2003 og frem.
Jeg tør godt anbefale bilen
vh Anders

Sidst rettet: 15/5-08

Profil slettet

Profil slettet

15-05-2008 kl. 17:32

Vi har faktisk lige pt. kig på en face-lifted 1,6 16v fra 2003, den har kørt under 100.000 og passer inden for vores økonomiske rammer. Så det er jo dejligt. Men er dog stadig i tvivl mht. benzin vs. diesel - og hvad vi foretrækker/har mest brug for.

Profil slettet

Profil slettet

15-05-2008 kl. 17:34

Hvordan er det lige det foregår mht. brugtbilstesten? Skal køber eller sælger stå for at få den testet, eller hvordan? Synes ikke rigtig jeg kan læse mig frem til det ved FDM...

Profil slettet

Profil slettet

15-05-2008 kl. 18:19

Med jeres kørselsbehov vil jeg vælge benzin, og så hellere prioritere at finde en med aircon (de plejer at hedde multispace clim). Jeg har selv en diesel, men kører også godt 35000 km om året. Den har til gengæld ikke aircon, og det VIL jeg altså have næste gang :-)