Bilbasen Forum

Abonner på forumtråd

Cherolet Cruze en bil i ville vælge..??

michael johansen

michael johansen
bruger siden
10-09-2006

04-06-2011 kl. 07:43

Hvis i havde 210000kr. eller er der andre i heller ville have..?? Ikke taget højde for økonomi bare generelt er det et godt valg..??

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

T i

T i
bruger siden
17-06-2006

04-06-2011 kl. 22:56

Lad være med at fokusere for meget på købsprisen, totalomkostningerne kan sagtens være lavere/ens på en dyrere bil.
Du kan evt. kigge her for lidt inspiration:
http://www.bilpriser.dk/bil-analyser/pdf/mellemklasseanalysen_2011.pdf

http://press.autorola.com/Analyser/2011/Stationcaranalyse_2011.pdf

Hvis du vil beholde bilen i mange år/indtil den er "kørt ihjel" er Cruzen sikkert fin nok, også mht. totaløkonomi, pga. den lavere indkøbspris. Men hvis du vil skifte bil igen indenfor de næste 5-6 år, kan en bil der er dyrere i indkøb godt være billigere totalt, hvis værditabet er lavere.

Dette indlæg blev 04-06-2011 22:59 redigeret af dets forfatter.

michael johansen

michael johansen
bruger siden
10-09-2006

05-06-2011 kl. 07:51

Henrik Birgren skrev:
Jeg har selv en 2010 2.0 LT - altså dieselmodellen med 150 hk. Har kørt knapt 60.000 km uden nogen nævneværdige problemer. Bilen kører supergodt, og udstyrsniveauet er jo altså svært at slå i tilnærmelsesvis samme prisklasse.

Jeg ved ikke om det er benzin versionen du har kig på - men det vil jeg tro når du nævner en pris omkring 200.000? Jeg synes ikke den kører så fantastisk med benzinmotor - den 1.8 liters motor virker af mindre end 140 hk. Kan du leve med det er det jo fint nok.

Der er ingen tvivl om, at værditabet vil være større end på mange andre biler. Det kommer også lidt an på hvordan man anskuer det. Jeg synes Cruzen har et fedt design, kører godt og har læssevis af udstyr. Hvis jeg skulle have en Skoda der kan det samme - eller en VW eller Opel - så ville vi vel passere 400.000 på slutsedlen - og så er afskrivningen næppe større. Bruger du 200.000 på en anden tilsvarende bil - så er afskrivningen sikkert lavere, men så får du mindre motor, mindre udstyr osv. Man kan vende ting som man vil. Jeg har typsik mine biler i 3 år - og jeg kunne altså ikke have købt andre biler der bare tilnærmelsesvis matchede det jeg har givet for min Cruze.

ja henrik det er 1,8 benzin jeg har kigget på og prøvekørt sys nu den køre meget godt og de 141hk ved jeg ikke lige om det er små heste ;) men sys den rykker meget godt men jeg kan leve med det havde en 156 1,8 som jeg solgte i onsdags var meget glad for den men der var for meget i vejen med den så nu ville jeg prøve noget nyt og jeg har også kigget på en VW polo 1,2 TSI 105hk som jeg skal prøvekører i morgen 6/6 men den har gået 12000km og til samme pris 210000kr.

Anders Christensen

Anders Christensen
bruger siden
13-02-2011

05-06-2011 kl. 11:29

Hejsa, jeg er selv ejer af en Chevrolet Cruze 2.0 VCDI 163 hestes, har kørt 3.000 km, og er glad for købet.

Bilen er ikke den bedste i de flestes øjne, men det er fordi de er hammer liderlige når de kommer til VW, audi, seat eller skoda.

Men når du selv prøver / har prøvet bilen, er du sikkert ikke i tvivl, skal det være den eller ej, jeg var ikke i tvivl i hvert fald, og jeg havde prøvet poloen 1.2 TSI 105 hk -

Når vi snakker tab, er der ingen der ved hvordan cruzen vil være, det er en helt ny bil de har lavet, som altså ikke er i nærheden af matizen, eller nogen anden bil daewoo har lavet. Som sagt er det nærmest en astra i forklædning, i størrelse med insigniaen.

Og nu når vi taler om afsættelse på biler vil jeg sige lige angående poloen som jeg var helt hooked på, spørg dig selv, hvem vil købe en bil der har en nypris på 250.000 kr, for en polostørrelses bil? Den vil helt sikkert også afsætte mange penge iløbet af få år. ligesom alle andre nye biler.

Jeg har sågar været ude for folk sammenligner cruzen med passat, og siger de hellere vil ha passat (Helt ærligt, så synes jeg sgu man skal vælge den halve pris, men det er jo bare mig :-))

Prøv at tag passaten som eksempel, 500.000 for indkøb, hvor meget vil DEN ikke afsætte? Så kan du tale nok så meget om %vis afsætning, men passaten vil altid ha været dyrere at eje end cruzen :-)

Men det er jo bare min mening, prøv dig frem, er sikker på hvis du velovervejer dit bilkøb, så skal du nok blive glad for den!

Anders Christensen

Anders Christensen
bruger siden
13-02-2011

05-06-2011 kl. 11:33

Joakim S skrev:

- ikke ville begynde at ruste inden for de første 10 år Først og fremmest, hvilken bil vil IKKE begynde at ruste de første 10 år, uden den rigtige pleje?
- en bil som var driftmæssig pålidelig også efter 10 år Hvad ved du helt præcist om det, hvor meget daewoo er cruzen egentlig i dit hoved? Motor og undervogn kommer fra Opel?
- en bil som var benzin økonomisk og dermed har lav ejerafgift Kan jeg ikke udtale mig om da jeg ikke kender benzin udgaven.
- en bil som var rimelig tidsløs at beskue Er det nu en forfærdelig ting, at du kan se en bil er ny ;-)?
og endelig skulle bilen efter 10 år kunne præsentere en værdi på ca. 20% af nyprisen, således at den kunne bruges som udbetaling på en tilsvarende ny bil. Igen noget du ikke ved en dyt om, hvordan var skoda's omtale i 90'erne.

michael johansen

michael johansen
bruger siden
10-09-2006

05-06-2011 kl. 11:57

Anders Christensen skrev:
Hejsa, jeg er selv ejer af en Chevrolet Cruze 2.0 VCDI 163 hestes, har kørt 3.000 km, og er glad for købet.

Bilen er ikke den bedste i de flestes øjne, men det er fordi de er hammer liderlige når de kommer til VW, audi, seat eller skoda.

Men når du selv prøver / har prøvet bilen, er du sikkert ikke i tvivl, skal det være den eller ej, jeg var ikke i tvivl i hvert fald, og jeg havde prøvet poloen 1.2 TSI 105 hk -

Når vi snakker tab, er der ingen der ved hvordan cruzen vil være, det er en helt ny bil de har lavet, som altså ikke er i nærheden af matizen, eller nogen anden bil daewoo har lavet. Som sagt er det nærmest en astra i forklædning, i størrelse med insigniaen.

Og nu når vi taler om afsættelse på biler vil jeg sige lige angående poloen som jeg var helt hooked på, spørg dig selv, hvem vil købe en bil der har en nypris på 250.000 kr, for en polostørrelses bil? Den vil helt sikkert også afsætte mange penge iløbet af få år. ligesom alle andre nye biler.

Jeg har sågar været ude for folk sammenligner cruzen med passat, og siger de hellere vil ha passat (Helt ærligt, så synes jeg sgu man skal vælge den halve pris, men det er jo bare mig :-))

Prøv at tag passaten som eksempel, 500.000 for indkøb, hvor meget vil DEN ikke afsætte? Så kan du tale nok så meget om %vis afsætning, men passaten vil altid ha været dyrere at eje end cruzen :-)

Men det er jo bare min mening, prøv dig frem, er sikker på hvis du velovervejer dit bilkøb, så skal du nok blive glad for den!

ja tror også jeg ville blive mere glad for CC end for VW Poloen da jeg har kørt alfa 156 og ville nu gerne have en bil i den str. men det skader jo ikke at prøve noget andet kunne være man blev positiv overrasket og den grønne afgift ligger på 2520kr årligt hvor alfa ligger 4000kr og CC køre 14km/l ca. og alfaen ligger på 9-10km/l så der er penge sparet der men det er ikke det jeg går efter men altid rart.

men dejligt med en masse synspunkter og ja ville helst også have en helt ny bil så jeg selv kan passe og pleje den i stedet for ikke at vide hvor den tidligere ejer har lavet eller ikke lavet ved den. så tror jeg går efter cruze´en men der er bare små 14 dage ventetid på den hvide jeg gerne vil have den i...

Anders Christensen

Anders Christensen
bruger siden
13-02-2011

05-06-2011 kl. 12:09

michael johansen skrev:

ja tror også jeg ville blive mere glad for CC end for VW Poloen da jeg har kørt alfa 156 og ville nu gerne have en bil i den str. men det skader jo ikke at prøve noget andet kunne være man blev positiv overrasket og den grønne afgift ligger på 2520kr årligt hvor alfa ligger 4000kr og CC køre 14km/l ca. og alfaen ligger på 9-10km/l så der er penge sparet der men det er ikke det jeg går efter men altid rart.

men dejligt med en masse synspunkter og ja ville helst også have en helt ny bil så jeg selv kan passe og pleje den i stedet for ikke at vide hvor den tidligere ejer har lavet eller ikke lavet ved den. så tror jeg går efter cruze´en men der er bare små 14 dage ventetid på den hvide jeg gerne vil have den i...

14 dage er ingen tid :-) Jeg har ventet 7 uger på min :-)

Hvor langt køre du årligt?

Martin Sønderskov Nielsen

bruger siden
11-12-2004

05-06-2011 kl. 12:17

Sådan en Cruze er en ganske udemærket bil, med en ret pæn udstyrsliste. Bilens design er ganske pænt og stilrent.
Generelt synes jeg det er en fin bil. Og hvis den lever op til ens forventninger mht plads osv, så kan man da lige så godt købe den.

Da jeg var ude og prøve sådan en Cruze var jeg dog noget skuffet over motoren. Synes den virkede noget lad. Der var desværre også kun en 5 trins gearkasse. En 6 trins ville gavne motoren og bilen.

Men hvis det ikke er motor og gearkasse man går mest op i, så er det er det altså en fin bil, især til den pris.

Og ja så kan man snakke om værditab, men hvis du vil have tilsvarende udstyr i andre mere anerkendte mærker, så stiger prisen også markant, og værditabet er midst lige så stort alligevel.

Så jeg vil i hvert fald IKKE fraråde dig en Cruze. Det er sgu en fin bil.

I øvrigt ser den kanont godt ud med en sænkning og 18 eller 19" fælge...

Anders Christensen

Anders Christensen
bruger siden
13-02-2011

05-06-2011 kl. 12:20

Martin Nielsen skrev:
Sådan en Cruze er en ganske udemærket bil, med en ret pæn udstyrsliste. Bilens design er ganske pænt og stilrent.
Generelt synes jeg det er en fin bil. Og hvis den lever op til ens forventninger mht plads osv, så kan man da lige så godt købe den.

Da jeg var ude og prøve sådan en Cruze var jeg dog noget skuffet over motoren. Synes den virkede noget lad. Der var desværre også kun en 5 trins gearkasse. En 6 trins ville gavne motoren og bilen.

Men hvis det ikke er motor og gearkasse man går mest op i, så er det er det altså en fin bil, især til den pris.

Og ja så kan man snakke om værditab, men hvis du vil have tilsvarende udstyr i andre mere anerkendte mærker, så stiger prisen også markant, og værditabet er midst lige så stort alligevel.

Så jeg vil i hvert fald IKKE fraråde dig en Cruze. Det er sgu en fin bil.

I øvrigt ser den kanont godt ud med en sænkning og 18 eller 19" fælge...

Lod du dig selv prøve diesel versionen også :)? 163 heste og 6 trins gearkasse :) Den køre bare.

michael johansen

michael johansen
bruger siden
10-09-2006

05-06-2011 kl. 14:19

Anders Christensen skrev:
michael johansen skrev:

14 dage er ingen tid :-) Jeg har ventet 7 uger på min :-)

Hvor langt køre du årligt?

Nej men alligevel vil jo gerne have den med den samme, men det kan jeg også men bare ikke i hvid...men 7 uger er jeg glad for jeg ikke skal vente :)

jeg kører ca. 10000km årligt så en diesel er ude af billedet...

bruger siden
11-12-2004

05-06-2011 kl. 17:57

Anders C.

Nej jeg har desværre ikke prøvet den diesel som du nævner. Men er til gængæld helt sikker på at jeg vil være enig med dig.

Den bil næsten skriger efter en motor med turbo uanset om det er benzin eller diesel.

Kender i det. Nogle gange prøver man en bil, hvor man bare kan mærke at det er den forkerte Motor/gearkasse der er koblet til bilen.