Bilbasen Forum
Abonner på forumtråd
Brugt/ny bil til max 100K
Profil slettet
09-01-2008 kl. 18:25
Jeg står og skal til at sælge min øjesten, en golf II fra '87 som har fulgt mig i godt 4 år. Den er en gammel hest med >500.000 km på bagen men motoren kører som en drøm (golf III turbo diesel).
Så nu skal jeg ud og ha mig noget andet, og har 100.000,- til rådighed....skal jeg så vælge ny eller brugt (og med brugt mener jeg dog ikke ældre end 2003). Jeg kører rimelig meget (de sidste år ca. 50.000km p.a) og meget er motorvej, så den skal kunne klare de høje hastigheder uden at være pint fuldstændig ud. Når dette er sagt må det også siges, at bilen ikke skal have kørt alt for mange km selv, det skal jeg nok sørge for den kommer til.
Samtidig lægger jeg her en del vægt på at den er sikker at køre i, da der jo er en del der ikke kører særlig pænt på motorvejen....!!!
Har ingen behov for en stor familiebil, men en Ford Ka blir dog for lille!
Det faktum at jeg er en jyde gør nok at jeg helst vil have en dieselbil, både pga de mange km jeg kører men også fordi jeg er vant til det og meget bedre kan lide den motorlyd...men er det bare noget jeg skal komme over og få mig en utrolig økonomisk benzin?? -og hvilken??
Kan nogen hjælpe med et godt, kvalificeret bud på en sådan bil?? :-)
Sidst rettet: 9/1-08