Bilbasen Forum

Abonner på forumtråd

Brugt MINI eller ny 500

Mark Guldhammer

Mark Guldhammer
bruger siden
24-08-2003

14-07-2008 kl. 00:48

Hej, Jeg vil snart have skiftet min bil ud med enten en MINI eller en 500. 500 bliver fra ny billigere både i indkøb og i drift (billig Fiat forsikring og diesel motor) samt næsten alt tænkeligt udstyr. En brugt MINI vil derimod sikkert ende med at koste det samme eller være dyrer end en ny 500, alt efter hvor brugt og hvor skrabet udstyret skal være. Jeg syntes på en måde 500 er lidt for nuttet hvor MINI'en er mere cool. Jeg er også lidt bekymret for jeg vil blive træt af 500's gyngende undervogn (har kun oplevet 1,2 udgaven gør det, men har ikke kunne finde en diesel jeg kunne prøve endnu). Jeg er også ret glad for udstyr. Valget burde oplagt være 500, som er en smart bil! men jeg er stadig i tvivl!

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

Mark Guldhammer

Mark Guldhammer
bruger siden
24-08-2003

14-07-2008 kl. 12:29

Takker for svaret!

Finde en Mini til en fornuftig pris bliver nok en udfordring :) specielt hvis de skal være en 04 og frem med aircon.

Ved du om der er flere forskelle end andre kofangere og andet instrument bord på 04 modellen?

Casper Søgaard

Casper Søgaard
bruger siden
06-01-2004

14-07-2008 kl. 19:55

Min kone har en brugt MINI fra 2001, den køre 100% og vi har ingen problemer haft, meget fin bil som jeg kun kan anbefale.

Mark Guldhammer

Mark Guldhammer
bruger siden
24-08-2003

14-07-2008 kl. 20:53

Jeg var faktisk ved en Fiat forhandler for et par uger siden og han sagde den "allerede" nok kunne blive leveret i november og det var egentligt derfor jeg overvejede at finde en Mini istedet.

Profil slettet

Profil slettet

12-02-2009 kl. 08:42

Hej Mark,

Jeg vil anbefale at du kigger på en Mini Cooper S, den går fra 0-100 på 8,2 sek., den kører 222 på toppen. Bilen er i super god BMW kvalitet, den har kæde-træk på motoren hvilket betyder at udgiften til tandremskift kan spares. Den kører 13,4 på literen, og er et stil ikon uden lige.

Du bliver SÅ glad af at køre i den at det slet ikke kan beskrives, køre-egenskaberne er fænomenale og unikke.

Eneste minus er at du skal vænne dig til at folk kigger efter dig på gaden når du kommer kørende!!! For alle syntes at Mini er vidunderlig.

Det er helt berettiget at Top Gear har placeret Mini Cooper S på deres Coll Wall i kategorien Subzero!!

Jeg kører på min tredje Mini nu, har haft en alm. Mini One, en Mini One Cabriolet og nu en Mini Cooper S. Køb en model senere end 2004 da der her kom en meget vigtig model opdatering. En masse fejl blev rettet, og bilen fik et mindre facelift som bla. betød ændret baklygte placering, forlygter osv.

God jagt.

Hilsen

Sibgha.

Marco Distefano

Marco Distefano
bruger siden
26-10-2007

23-02-2009 kl. 13:39

haha og det synes du ikke en Mini gør?? Man kan få en mini fra 03, med 80.000 km på bagen til 170.000 kr... Det vil sige den har tabt 110.000 kr på 6 år, hvilket også er rigtig meget, så at Fiat taber mere værdi end andre biler er vist ved at være lidt af en skrøne...
Mit råd ville klart lande på 500'eren.. Det er en ny bil og har 2 års garanti, er da klart at foretrække frem for en alligevel så gammel bil som din mini bliver..
Kan rigtig godt li Mini'en også, men både økonomisk og køreglæde vil Fiat'en også helt klart vinde.. Du kan også gå ind på youtube og se testen mellem netop de 2 biler på en bane, og ikke nok med at fiaten vinder men den får også æren for at være sjovest at køre i..