Bilbasen Forum
Abonner på forumtråd
Brugt Golf 5 1,4 vs. 07 Opel Corsa 1,2 16v/Punto JTD
Henning Holm
bruger siden
25-01-2008
12-05-2008 kl. 16:08
Hej!
Efter at have set at mange fortvivlene bilkøber for hjælp via. dette forum håber jeg at jeg kan være lige så heldig.
Men sagen er at jeg har fået tilbudt af et familiemedlem at kunne købe deres 2004 Golf 5 1,4 trend (05 model) Golfen har kørt 58 T.KM. Golfen skal jeg give 130 t.kr for. Prisen er vel meget fair når man tænker på det er den nye model, godt nok med 3 døre og uden metallak, men med fuld servicebog.
Men er blevet lidt i tvivl om jeg nu også kan leve med den lille motor på 75 HK. Jeg vil dagligt skulle bruge den til at køre på arbejde ca. 100 km dagligt med hovedvej.
Jeg havde faktisk besluttet mig for at ville købe enten en 07 Corsa 1,2 16v enjoy eller en Grande Punto JTD, da de begge havde en fornuftig pris samt kørselsøkonomi. Men efter at have set Golfen og siddet i den (har ikke prøvet den i nu) er jeg godt nok i tvivl.
Min tvivl er:
- er det dumt at købe en 4 år gammel Golf med den mindste motor, når jeg for næsten de samme penge kan købe en næsten ny Corsa eller Punto med fabriksgaranti og som køre længere på literen ?
- Vil golfen om 3 år (alder 7 år) og som har kørt 130 t.km stadig være noget værd i forhold til en 4 år gl. Corsa/Punto der kun har kørt 80 t.km ?
Jeg er godt nok i tvivl, håber der er nogen hjælpe min tvivl lidt af vejen
Henning
Søren Hansen
bruger siden
06-01-2004
12-05-2008 kl. 17:10
Det er en god pris, som du har fået på Golfen, og dermed er du også stort set sikret en lav afskrivning. Med andre ord, så går du ikke økonomisk galt i byen med dette bilkøb.
Men om du kan leve med den lille motor, er en helt anden sag - og en sag, som du kun selv kan vurdere.
Jeg har haft en 1,4 Golf som udlejningsbil i en periode, og det tog mig ikke mange minutter at blive træt af den lille motor.
Jeg synes dog, at jeg blev mere glad for den igen senere, da jeg havde vænnet mig til bil og motor.
Men om du kan leve med den lille motor, er en helt anden sag - og en sag, som du kun selv kan vurdere.
Jeg har haft en 1,4 Golf som udlejningsbil i en periode, og det tog mig ikke mange minutter at blive træt af den lille motor.
Jeg synes dog, at jeg blev mere glad for den igen senere, da jeg havde vænnet mig til bil og motor.