Bilbasen Forum
Abonner på forumtråd
Brugsværdi vs. køreglæde
Profil slettet
21-05-2007 kl. 13:24
Jeg overvejer at skifte en Octavia H/B ud med en stationcar - evt. et andet mærke. Med børn er brugsværdien i dagligdagen første prioritet, men "kassevogn" som Touran er udelukket.
Flg. 5 er mine favoritter, hvad mener i som brugere:
1) Passat = Det sikre, Men anonym.
2) Alfa 159 SW = Det lækre, men hvad med brugsværdien.
3) Audi A4 = Vel højeste kvalitet, men kan det købes for dyrt.
4) Avensis = Høj driftsikkerhed, men mere anomyn end Passat
5) Mondeo = Tjaaa..har aldrig kørt Ford.
Profil slettet
21-05-2007 kl. 16:25
Prøv Seat Altea XL, billig og køreglæde for hver en krone.
Eks. 170 hk tdi til 352.000kr den sparker r.. og 5 stjerner i euro ncap.
Held og lykke Ole
Eks. 170 hk tdi til 352.000kr den sparker r.. og 5 stjerner i euro ncap.
Held og lykke Ole
Martin Sønderskov Nielsen
bruger siden
11-12-2004
21-05-2007 kl. 18:07
Hej Kim
Nu ved jeg ikke om det er helt nye biler du snakker om?
eller om det er brugte biler.
Passat er en udemærket, men FDM har sagt at det ikke er en bil uden fejl.
Alfa, ja så håber jeg du har pengepungen i orden, når man kører på værksted.
Audi A4 er en fed bil, men en livsstils-st.car , så pladsen i bilen er lille og som regel begrænset med udstyr.
Avensis er elle tiders velkørende bil, som sjældent svigter.
Mondeo er god og velkørende, men knapt så drifftsikker som Avensis. Men der er masser af plads i mONDEO
Nu ved jeg ikke om det er helt nye biler du snakker om?
eller om det er brugte biler.
Passat er en udemærket, men FDM har sagt at det ikke er en bil uden fejl.
Alfa, ja så håber jeg du har pengepungen i orden, når man kører på værksted.
Audi A4 er en fed bil, men en livsstils-st.car , så pladsen i bilen er lille og som regel begrænset med udstyr.
Avensis er elle tiders velkørende bil, som sjældent svigter.
Mondeo er god og velkørende, men knapt så drifftsikker som Avensis. Men der er masser af plads i mONDEO
Profil slettet
23-05-2007 kl. 08:35
Hej Kenneth
Du må have misforstået mit indlæg..Det handler absolut ikke om hverken prestige eller afdrag.
Min nye bil skal være enten fabriksny eller let brugt (max. 25´km) og købes kontant. Mit indlæg går udelukkende på hvor man får mest glæde for pengene...både køreglæde og brugsglæde. Har du noget at bidrage med..?
Du må have misforstået mit indlæg..Det handler absolut ikke om hverken prestige eller afdrag.
Min nye bil skal være enten fabriksny eller let brugt (max. 25´km) og købes kontant. Mit indlæg går udelukkende på hvor man får mest glæde for pengene...både køreglæde og brugsglæde. Har du noget at bidrage med..?
Profil slettet
24-05-2007 kl. 11:38
Hej BAJ.
Jeg må jo nok indrømme at jeg er "i syv sind"...Hjertet siger 159 SW men hjernen (og familen) siger en af de andre.
Vedr. pladsen bagi må jeg jo ud og kigge nærmere på, men hvad har du af erfaringer vedr. driftssikkerhed. Bemærk at det skal være fabriksny eller lettere brugt 159.
Jeg må jo nok indrømme at jeg er "i syv sind"...Hjertet siger 159 SW men hjernen (og familen) siger en af de andre.
Vedr. pladsen bagi må jeg jo ud og kigge nærmere på, men hvad har du af erfaringer vedr. driftssikkerhed. Bemærk at det skal være fabriksny eller lettere brugt 159.