Bilbasen Forum

Abonner på forumtråd

BMW X5 vs. VW Touareg

Nicolaj Nielsen

Nicolaj Nielsen
bruger siden
10-03-2006

11-01-2008 kl. 22:58

Jeg går og drømmer om en af disse modeller på gule plader - i deres diesel versioner 3.0 og 2.5. Men hvilken skal jeg vælge? Det er begge LÆKRE biler med godt udstyr og gode køreegenskaber. Men hvad med driftsomkostninger, rep. og lignende?

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

Profil slettet

Profil slettet

12-01-2008 kl. 14:26

Uden at have kørt dem, synes jeg bestemt Toureg´en er den fedeste. Virker og udstråler mere soliditet. X5´eren (er ellers afgjort også glad for BMW) virker ikke helt så heltstøbt og mere en "frisørbil".
Toureg er Macho - BMW én er fims !!!!!!!!!!!!

jan vinderslev

jan vinderslev
bruger siden
13-04-2004

13-01-2008 kl. 14:41

Har netop selv haft en Touareg 3,0 TDI i en måneds tid og må sige at den kører virkelig fint med tilpas kraftoverskud, hvilket er mere end hvad man kan sige om den 5 cylindrede 2,5`er. Det er ikke for ingenting at bl.a. Bilmagasinet m.fl. har udtalt, at 3,0´eren er den rigtige motor til den bil, ikke mindst set i forhold til forbrug/præstationer.

Thomas Poulsen

Thomas Poulsen
bruger siden
06-01-2004

15-01-2008 kl. 16:46

Jeg kører selv X5 3,0 Diesel og har gjort det i 2 år. Min erfaring er at det er en meget velkørende og problemfri bil. Jeg har kørt 60.000 km og der har kun været udgifter til service (ca 5000kr for 30.000 km) Det syntes jeg bestemt ikke er dyrt. Jeg har kørt 10,5 km/l. Jeg kan kun anbefale en X5. Jeg kender ikke noget til en Tourag, derfor vil jeg ikke, som andre kloge i hvad der er godt og skidt ved den

Thomas Poulsen

Thomas Poulsen
bruger siden
06-01-2004

15-01-2008 kl. 16:56

Jeg kører selv X5 3,0 Diesel og har gjort det i 2 år. Min erfaring er at det er en meget velkørende og problemfri bil. Jeg har kørt 60.000 km og der har kun været udgifter til service (ca 5000kr for 30.000 km) Det syntes jeg bestemt ikke er dyrt. Jeg har kørt 10,5 km/l. Jeg kan kun anbefale en X5. Jeg kender ikke noget til en Tourag, derfor vil jeg ikke, som andre kloge i hvad der er godt og skidt ved den

Klaus Lodberg

Klaus Lodberg
bruger siden
11-09-2003

22-01-2008 kl. 16:40

Hej Nikolai

Jeg vil klart anbefale dig at købe en BMW X5 3,0d (gerne fr 2005 og frem, da den der får 218 HK i stedet for hhv. 204 og 184 HK i tidligere modeller, hvilket var lige lidt nok).

Om BMW´en kan jeg sige følgende: Det er den mest velkørende SUV (bortset fra Lexus RX400), den kører mere som en personbil end de andre, den har en udmærket økonomi, den går kun sjældent i stykker, hvis service o.l. overholdes, den har så godt som ingen terrænegenskaber (men hvor mange har brug for det??), efter min mening et meget flot design.

Om Touaregen: Den har et fedt og macho design, udmærkede terrænegenskaber, den kører som et lokomotiv i forhold til X5, holder meget ofte på værksted (er bedste kammerater med 2 mekanikerer fra SMC-Biler, så ved det med sikkerhed - særligt modellerne med de store motorer er slemme til at spise turboer, gearkasser o.l.), ikke særlig økonomisk.

Jeg har prøvet begge biler og ville ikke være i tvivl om, at BMW´en er det bedste køb. Det er korrekt, at Touareg´en med 3,0 TDI motoren er bedst i VW regi, men BMW er bare dygtigere til at lave motorer, hvilket en prøvetur vil afsløre.

Endvidere kender jeg en rigmand, der har været vant til at køre i store og dyre biler altid (Jaguar, BMW, Mercedes, Audi etc.). Han havde en Touareg i en periode, men solgte den igen, fordi det var den DYRESTE bil han nogensinde havde ejet... Tankevækkende!

Endvidere vil jeg alternativt foreslå en Jeep Grand Cherokee 3,0 CRD Limited. Den er udstyret med en pragtfuld Mercedes motor, samme som i ML, C, E og S-klassen, og en 5 trins gearkasse ligeledes fra Mercedes.

De kan fås til meget rimelige priser, og har et fedt macho design, kanon køreegenskaber, og samtidig er de meget driftsikre (i modsætning til tidligere tiders Jeeps).
Endvidere kan den også bruges til seriøst terræn, hvis man skulle få lyst til det. Har selv kørt i Jeepen i over to år, og der har INTET været af problemer og den kører bare derud af... Og motoren trækker fra de fleste andre SUVere! 218 HK og 500 NM... 0 - 100 på under 9 sekunder.

Held og lykke med valget, håber at det ovenstående kan hjælpe dig til at tage en beslutning!

Mvh

Klaus

Nicolaj Nielsen

Nicolaj Nielsen
bruger siden
10-03-2006

15-02-2008 kl. 22:27

Jeg har længe hældt mest til Touareg men har ladet mig fortælle at de modeller med luftundevogn kræver enten udskiftning eller et dyrt eftersyn - det må jeg sige har skræmt mig lidt. Er der nogen der har erfaringer med det.

Profil slettet

Profil slettet

21-02-2008 kl. 11:17

"VW ved ikke at der er forskel på en kunde der køber bil til 2 mill og en som køber en Fox til 100.000"
Det er vel ikke dit alvor, at du mener at du skal først i køen, fordi du kører i Touareg eller X5..??
Den pendler som kører de daglige km i en Fox har da lige så stort behov for service og reservedele som du har.
Vi andre i mere dødelige biler skal måske også bremse, holde ind til siden osv. for at du kan komme hurtigere frem i myldretidstrafikken.

Sidst rettet: 21/2-08