Bilbasen Forum
BMW X3 2,0d som erstatning for Touran
David Mikkelsen
bruger siden
27-04-2006
11-02-2009 kl. 22:28
Bo Andersen
bruger siden
07-08-2003
11-02-2009 kl. 22:46
Så må du ikke snyde dig selv for at prøve en Nissan Qashqai 2,0 dCi 4X4.
Den er i et fornuftigt prisleje og ikke for voldsom i størrelsen. Den har de egenskaber du eftersøger, og så er den den sikreste bil i sin klasse. Vi har skiftet vores Passat TDI 130 ud med en Qashqai, og kan varmt anbefale den. Det er helt klart den mest komfortable og støjsvage af de nævnte alternativer, som jeg også havde som emner.
David Mikkelsen
bruger siden
27-04-2006
12-02-2009 kl. 22:54
Har været ude og kigge på en Qashqai (hvordan det så end udtales...).
Ser rigtigt godt ud - regner med at tage en prøvetur imorgen :-)
Er der egentligt nogen grund til at tage 4X4, når den nu kun skal køre på landevej?
Bo Andersen
bruger siden
07-08-2003
16-02-2009 kl. 19:26
Jeg foreslog kun 4X4 fordi dine egne emner var 4X4.
Navnet udtales kaskaj!!!
David Mikkelsen
bruger siden
27-04-2006
29-03-2009 kl. 20:53
Egentligt er jeg glad for Touranen, men kunne godt tænke mig noget andet (nu har jeg jo prøvet det...) og gerne mere lækkert. Savner generelt at bilen er mere støjsvag ved motorvejs kørsel.
Har prøvet en Qashqai og den kørte rigtigt godt - ikke mindst rigtigt støjsvagt. Men, når man sidder i passager sædet, så var selv min kone der er 165cm, nødt til at lægge ryglænet tilbage for ikke at ramme loftet.
Duer ikke!
Har også været ude og prøve en X3 2,0d.
På sin vis en lækker bil, men var alligevel ikke helt imponeret - men, det var også en kort tur.
Jeg syntes umiddelbart den virkede mere støjende end touran'en... Den nåede at blive driftsvarm, så det kan ikke være det - måske det har været et dårligt eksemplar.
Jeg følte faktisk heller ikke, at den lå stabilt på vejen - den havde en "sejlende" tendens - jeg følte jeg sat og styrede kontra som i en gammel amerikansk spillefilm fra 50'erne, hvor de konstant "vipper" med rattet...
Men, konen syntes at X3'eren var lækker og gav grøntlys - og da i høj grad er hende der insisterer på en høj bil, så er det da på plads :-)
Ud fra hvad I skriver, så tror jeg, at jeg vil finde et andet eksemplar at prøve.
x-drive er det også på en model fra 2006 - det er den årgang jeg går efter pga. billig beskatning - det er nemlig til firmabil...
Bo Andersen
bruger siden
07-08-2003
01-04-2009 kl. 23:13
Prøv en version med ståltag, så kan en person på 165 cm ikke have problemer med lofthøjden. Og du har ret... En Qashqai er meget støjsvag, meget komfortabel og giver masser af køreglæde. Og så er den ikke så lidt mere økonomisk end de alternativer du nævner.