Bilbasen Forum

Abonner på forumtråd

BMW X3 2,0d som erstatning for Touran

David Mikkelsen

David Mikkelsen
bruger siden
27-04-2006

11-02-2009 kl. 22:28

Jeg overvejer at skifte min Touran 2,0TDI ud med en BMW X3 2,0D fra 2006. Er der nogen der har erfaringer med hvordan BMW'en kører i forhold til Touranen? Jeg tænker her på hvor kvik den er, komfort, støj etc. Er der noget som jeg bør være opmærksom på? Et alternativ som jeg overvejer er en ny Honda CRV, som jeg har været ude og prøve og som kørte fint. Eller evt. Tiguanen, som jeg syntes overstiger mit budget med det udstyr jeg gerne vil have. Ville jeg være bedre stillet med en af disse? Er der evt. nogen andre modeller jeg bør kigge på? Positive kommentarer og gode input ønskes.

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

Bo Andersen

Bo Andersen
bruger siden
07-08-2003

11-02-2009 kl. 22:46

Det ser ud til at du går efter en kvik, komfortabel og støjsvag firehjulstrækker.
Så må du ikke snyde dig selv for at prøve en Nissan Qashqai 2,0 dCi 4X4.
Den er i et fornuftigt prisleje og ikke for voldsom i størrelsen. Den har de egenskaber du eftersøger, og så er den den sikreste bil i sin klasse. Vi har skiftet vores Passat TDI 130 ud med en Qashqai, og kan varmt anbefale den. Det er helt klart den mest komfortable og støjsvage af de nævnte alternativer, som jeg også havde som emner.

David Mikkelsen

David Mikkelsen
bruger siden
27-04-2006

12-02-2009 kl. 22:54

Tak for dit svar.

Har været ude og kigge på en Qashqai (hvordan det så end udtales...).
Ser rigtigt godt ud - regner med at tage en prøvetur imorgen :-)

Er der egentligt nogen grund til at tage 4X4, når den nu kun skal køre på landevej?

Bo Andersen

Bo Andersen
bruger siden
07-08-2003

16-02-2009 kl. 19:26

Hvis du kun skal køre på landevej, vil jeg ikke vælge en 4X4. Du får bedre brændstoføkonomi (og lavere pris!) med forhjulstræk.

Jeg foreslog kun 4X4 fordi dine egne emner var 4X4.

Navnet udtales kaskaj!!!

David Mikkelsen

David Mikkelsen
bruger siden
27-04-2006

29-03-2009 kl. 20:53

At det er 4x4'ere jeg nævner, er fordi at jeg er interesseret i en høj bil som Touranen og kan ikke rigtigt se nogen alternativer som ikke er 4x4.

Egentligt er jeg glad for Touranen, men kunne godt tænke mig noget andet (nu har jeg jo prøvet det...) og gerne mere lækkert. Savner generelt at bilen er mere støjsvag ved motorvejs kørsel.

Har prøvet en Qashqai og den kørte rigtigt godt - ikke mindst rigtigt støjsvagt. Men, når man sidder i passager sædet, så var selv min kone der er 165cm, nødt til at lægge ryglænet tilbage for ikke at ramme loftet.
Duer ikke!

Har også været ude og prøve en X3 2,0d.
På sin vis en lækker bil, men var alligevel ikke helt imponeret - men, det var også en kort tur.
Jeg syntes umiddelbart den virkede mere støjende end touran'en... Den nåede at blive driftsvarm, så det kan ikke være det - måske det har været et dårligt eksemplar.
Jeg følte faktisk heller ikke, at den lå stabilt på vejen - den havde en "sejlende" tendens - jeg følte jeg sat og styrede kontra som i en gammel amerikansk spillefilm fra 50'erne, hvor de konstant "vipper" med rattet...
Men, konen syntes at X3'eren var lækker og gav grøntlys - og da i høj grad er hende der insisterer på en høj bil, så er det da på plads :-)

Ud fra hvad I skriver, så tror jeg, at jeg vil finde et andet eksemplar at prøve.

x-drive er det også på en model fra 2006 - det er den årgang jeg går efter pga. billig beskatning - det er nemlig til firmabil...

Bo Andersen

Bo Andersen
bruger siden
07-08-2003

01-04-2009 kl. 23:13

Du skriver, at din kone på 165 cm rammer loftet i en Qashqai. Det kan kun være fordi I har prøvet en version med glastag. Det stjæler nemlig godt 5 cm. af lofthøjden.
Prøv en version med ståltag, så kan en person på 165 cm ikke have problemer med lofthøjden. Og du har ret... En Qashqai er meget støjsvag, meget komfortabel og giver masser af køreglæde. Og så er den ikke så lidt mere økonomisk end de alternativer du nævner.