Bilbasen Forum
BMW, Audi eller Toyota...
Profil slettet
10-07-2006 kl. 16:59
Claus Nissen
bruger siden
15-06-2006
10-07-2006 kl. 19:45
Tak for jeres gode svar - hvad med en A4 Avant 2,0 130hk?
Mvh
Claus
Profil slettet
10-07-2006 kl. 22:00
Er jeg den eneste, som er rigtig godt træt af de klare baglygter, som efterhånden skal smækkes på alle biler ?
Det er en bil som har hittet/stadig hitter rent designmæssigt, men akkurat som et eller andet pop-sommerhit i radioen, kan folk ganske hurtigt blive trætte af det. Fælles for både BMW og Audis design er det elegante og tidløse som gør, at selv en ældre model af mærkerne stadig er populær og elegant.
Well, just my 2 cents.....
Christian Hansen
bruger siden
20-07-2005
11-07-2006 kl. 01:32
Claus Nissen
bruger siden
15-06-2006
11-07-2006 kl. 01:38
Claus Nissen
bruger siden
15-06-2006
11-07-2006 kl. 01:40
En smuk bil er lav og bred, synes jeg.
Profil slettet
11-07-2006 kl. 10:20
På designsiden er det jo meget individuelt hvad der "rykker", det er vel kun dig der kan afgøre den sag ?
Mht. plads, så er BMW 3 serie jo ikke et vidunder i forhold til en Avensis, men i forhold til A4 og 156, så ER der mere plads både i bagagerum og ved bagsæderne.
Mht. køredynamik, så er BMW bare i en klasse for sig selv - indrømmet, Alfa´en kommer meget, meget tæt på.
Mht. kvalitet, så er der vel en grund til at BMW altid ligger i toppen mht. ejernes tilfredshed og villighed til at købe samme mærke igen ?
Mht. servicepriser er dagene overstået hvor BMW var i den meget dyre ende - fakta vs. skrøner, en meget svær disciplin for mange..
På holdbarheden ved jeg ikke helt hvordan den ligger i forhold til Toyota og Audi, men der er vel også en grund til at Toyota ligger nr. 1. Dog tror jeg ikke det bliver direkte kostbart for dig at skifte bilmærke eftersom både BMW og Audi holder prisen ganske godt - især på dieselsiden. Ligesom Toyota gælder det, at kvalitet koster.
Jeg er ihvertfald fantastisk glad for min BMW, så den får min anbefaling :-)
Lige en sidste bemærkning; en retfærdig sammenligning med Avensis burde være en Audi A6 og en BMW 5-serie, altså rent pladsmæssigt..
Held og lykke med valget.
Claus Nissen
bruger siden
15-06-2006
11-07-2006 kl. 11:38
Fint, seriøst svar.
Så vidt jeg har kunnet regne ud med diverse serviceaftaler osv., er forskellen i driftsomkostninger ml. de tre mærker ikke den helt store, Toyota er nemlig ikke længere billig at servicere. Samtidig sparer jeg omkring 5000,-/år i brændstof ved at skifte til 320d eller 1,9 TDi - så det er den med gyngerne og karrusellen - i sidste ende går det forhåbentlig lige op.
Ja, du har ret mht. pladsen - Avensis'en er endda større end både A6 og 5-serien! Men det er ligesom at have købt en jakke, der på sin vis er lækker, men for stor og ikke den rigtige stil - den passer mig bare ikke.
Profil slettet
11-07-2006 kl. 12:32
Ens egen subjektive vurdering af bilen, er jo naturlig- og heldigvis forskellig! JEG synes ikke, at der er prestige i en Audi fx. JEG synes, at det er en frygtelig masse penge for frygtelig lidt bil. Men det er bare MIN mening, og der er MIG bekendt stadig ytringsfrihed i dette land =)
Claus Nissen
bruger siden
15-06-2006
11-07-2006 kl. 16:40
Idag har jeg prøvekørt en 320d Touring, årgang 2002, og jeg må sige, at motoren og køreegenskaberne tiltaler mig. Interiørkvaliteten er ihvertfald ikke bedre end Avensis, men ellers er det jo to meget forskellige biler. Jeg er som sagt mest til komfort, og mine to unger på 8 og 10 var slet ikke i tvivl: Avensis var langt bedre!
Det korte af det lange for mig er, at man får meget mere bil for pengene i en Avensis, men at jeg bestemt også er villig til at betale for "alt det andet", som Avensis ikke har (stil, design, køreegenskaber). Desværre har jeg fællesøkonomi med min kone, og hun kan ikke se fornuften i det, jeg foretager mig. Men der er jo så meget kvinder ikke forstår...........
Profil slettet
11-07-2006 kl. 17:15
Claus Nissen
bruger siden
15-06-2006
11-07-2006 kl. 17:47
ADAC-pris til Toyota Avensis
AF Jørgen Krane-Shyer
Toyota Avensis udmærkes med titlen ”Qualität 2005” af Europas største forbrugerorganisation.
Toyota Avensis repræsenterer den højeste kvalitet for nogen bil på det tyske marked. Det fastslår Europas største forbrugerorganisation, den tyske bilklub ADAC, som netop har tildelt Avensis hædersprisen ”Qualität 2005”.
I øvrigt er der Toyota-modeller på fire af de fem første pladser på ADAC´s liste over bilerne af den højeste kvalitet.
Claus Nissen
bruger siden
15-06-2006
11-07-2006 kl. 17:50
Rangordningen bygger dels på tilbagemeldinger fra 43.000 bilejere, dels på ADAC´s egne statistikker over bilernes behov for vejhjælp. For størst mulige statistiske sikkerhed er der kun medtaget modeller indregistreret i mere end 10.000 eksemplarer pr. år, og som har været produceret uændret i mindst tre år. Undersøgelsen omfatter biler i alderen fra 1 til 6 år.
ADAC fremhæver Toyota som et fænomen og et forbillede for hele bilindustrien, når det gælder den kompromisløse satsning på kvalitet.
Den overbevisende sejr får ikke Toyota til at hvile på laurbærrene. Konkurrenterne har ganske rigtigt taget Toyota som forbillede efter at have set, hvad fejlfrihed og pålidelighed betyder for kundetilfredsheden. Toyotas produktionsmetoder og systemer til styring af kvaliteten er blevet bredt adopteret i bilindustrien, og resultaterne viser sig i de kvalitetsundersøgelser, der bliver foretaget rundt om i verden.
Toyota er klar over, at førstepladser ikke er en selvfølge og vil fortsætte sin utrættelige stræben efter at gøre det endnu bedre. Konkurrencen om den højeste kvalitet vil fortsætte til gavn for alle bilkøbere.
ADAC´s kvalitetsindex 2005
1. Toyota Avensis 1,15
2. Toyota Yaris 1,18
3. Mazda Premacy 1,23
4. Toyota Corolla 1,25
5. Toyota RAV4 1,25
6. Mitsubishi Colt 1,26
7. BMW Mini 1,30
8. Mazda MX-5 1,31
9. Honda Civic 1,34
10. Mazda 626 1,35
Claus Nissen
bruger siden
15-06-2006
11-07-2006 kl. 18:02
In der ADAC-Pannenstatistik kamen deutsche PKW auch 2005 besser weg
Im letzten Jahr holten deutsche Auto-Hersteller in puncto Zuverlässigkeit und geringer auftretenden Pannen gegenüber Autos aus Fernost auf. So gelangten in der "Kleinen Klasse" der Audi A2 vor dem BMW Mini auf die vordersten Plätze.
Lediglich in der unteren Mittelklasse konnte ein Japaner, der Mazda 323, mit dem ersten Platz glänzen. Nach ihm reihen sich der VW New Beetle und der Honda Civic ein. Den vierten Rang konnte der Audi A3 erringen.
In der Mittelklasse schnitten vor dem am vierten Platz stehenden Mazda 6 drei deutsche Marken noch besser ab: Mercedes C, BMW 3er und Audi A4 lagen vor dem Japaner. Der Audi A6 erklomm bei der Oberen Mittelklasse vor den Mercedes S und E die Nr. 1.
Quelle: www.autokiste.de
Morten Hymøller
bruger siden
03-12-2005
11-07-2006 kl. 23:49
Det var min mening, håber du kunne bruge den. :)
Claus Nissen
bruger siden
15-06-2006
12-07-2006 kl. 18:57
Et lille eksempel: For et par dage siden fandt jeg ud af, at Avensis'en havde tabt en skrue fra en af stænklapperne - kørte derfor ud til nærmeste Toyota-forhandler (hvor jeg aldrig har været før), og spurgte om de kunne hjælpe. "Sæføli - det skal du ikke betale for". Se, det er service, selvom det kun er en skrue til en tier. Sådan har det imidlertid altid været med Toyota - også med dyrere ting: Hvis det har været en "urimelig" fejl, har det aldrig kostet en krone. Og så er de iøvrigt allesammen aldeles usnobbede...........
Claus Nissen
bruger siden
15-06-2006
12-07-2006 kl. 19:03
Økonomien sætter desværre en begrænsning for mine udfoldelser. Jeg har Avensis'en at handle med, og den kan jeg vel få sådan ca. 290.000,- for ved køb af anden bil. Hvor får jeg mest for pengene: BMW Touring eller Audi Avant? Og hvilke modeller? Jeg hælder efterhånden mest til BMW.
Claus Nissen
bruger siden
15-06-2006
13-07-2006 kl. 10:00
V70 er en dejlig bil, men som sagt - jeg har kun i underkanten af de 300.000 at lege med (Avensis'ens værdi).
Jeg satser på at handle, så hverken jeg eller forhandleren skal have penge op af lommen.
Profil slettet
13-07-2006 kl. 13:44
De ligger ca. i det prisleje du angiver.- det er da oplagt at prøve dem begge af og få syn for sagen og vurdere dem op mod hinanden ?
Desuden kan de skaffe den bil du gerne vil have. De er top-proffesionelle og der er ingen slinger i valsen med garanti-ting (min egen oplevelse).
Jeg ved godt at jeg skamroser BMW, så tillad mig lige at tilføje, at jeg skam ER stor fan af Audi´s design - både ude og inde :-)
Claus Nissen
bruger siden
15-06-2006
13-07-2006 kl. 14:19
Det var faktisk 320'eren fra Huset Ansøe, jeg prøvede i forgårs. Dejlig bil, men noget medtaget i lak og interiør. Jeg tvivler meget på, at den kun har gået 98.000 km. Sælgeren virkede forholdsvis reel, men han var tilsyneladende ikke meget for at handle med Avensis'en (eller mig?). Men ellers fint at høre din mening om dem. Jeg bor iøvrigt i Århus.
Claus Nissen
bruger siden
15-06-2006
13-07-2006 kl. 20:18
Ja, du har helt ret - værditabet vil være meget stort, hvis jeg handler nu. Bilen (1,8 Linea Sol, Stw.)er købt fra ny i 02/05 og står, med de ting jeg har fået med (org. alu, vinterhjul m/ org. hjulkapsler, træk m.m.), i 382.000, så det ender nok også med, at jeg slår koldt vand i blodet et par år endnu. Men SÅ skal det også være.........!!
Jeg er som sagt rigtig godt tilfreds med alt, hvad der har med Toyota at gøre - lige på nær designet - men dybest set er det jo et forbandet luksusproblem at stå med. Jeg kender mange, der hjertens gerne ville have Avensis'en, og skammer mig lidt over at have det sådan med den. Men køn bliver den aldrig....
Claus Nissen
bruger siden
15-06-2006
14-07-2006 kl. 09:36
Jeg er bange for, om BMW og Audi kan leve op til den fantastiske kvalitet, der gennemsyrer alt, hvad der har med Toyota at gøre - og at det dermed bliver en dyr fornøjelse at skifte mærke.
Men jeg kan næsten ikke leve med Avensis'ens design.
Vakler mellem 318i Touring, 318d/320d Touring (2000-03) og Audi A4 Avant 100/130 TDi (2001-02).
Hvad ville I vælge?
Tak.
Profil slettet
18-11-2008 kl. 13:11