Bilbasen Forum

Abonner på forumtråd

BMW 525i 2,5i

Profil slettet

Profil slettet

05-04-2007 kl. 14:30

<b>Jeg har f&oslash;lgende kriterier</b>:<br />Komfort, køreegenskaber, kabineplads<br /><br /><table cellspacing="0" cellpadding="2"><tr><td width='150' style="padding-left:0px;">Prisniveau:</td><td>kr. 200 - 250.000</td></tr><tr><td width='150' style="padding-left:0px;">Kørselsbehov:</td><td>km 10 - 20.000</td></tr><tr><td width='150' style="padding-left:0px;">Der skal være plads til:</td><td>3 personer</td></tr><tr><td width='150' style="padding-left:0px;">Bilen må højst være:</td><td>11 &aring;r gammel</td></tr></table><br /><b>Andre kriterier:</b><br /><br /><br /><b>Denne bil opfylder efter brugerens opfattelse kriterierne:</b><br />1996 BMW 528i 2,8

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

Henrik Rathje

Henrik Rathje
bruger siden
06-03-2004

05-04-2007 kl. 18:03

Min anbefaling: :&Aring;rgang:2000M&aelig;rke/Model:BMW 525i 2,5iBr&aelig;ndstof:BenzinKommentar: En BMW 5'er E39, er en af de dejligste biler på markedet, ogdet er en bil der ganske vist er lidt pebret at holde i topform (men ikke mere end tilsvarende biler), men som byder på køreglæde og kvalitet ud over det sædvanlige!
Jeg kan kun anbefale en sådan én.

Jeg vil anbefale en årg. 2000 (eller senere) 525i, da du får samme motorkraft til mindre penge. Desuden støjer 525i lidt mindre, og kører længere på literen end 528i. I 2000 blev 5'eren også faceliftet, og flere små detaljer blev forbedret.
Jeg vil kraftigt anbefale at du får en BMW kyndig mekaniker og/eller en fejlfri FDM-test af den bil du vælger, for selvom modellen har meget få fejl, så kan de sjældne der findes, være meget dyre!

Ting at se efter:

* Pas på tysk-importerede biler (køb kun en såda hos en forhandler og forlang skriftlig km-garanti!).. der fuskes meget med tyske E39!

* Bremser: som ved næsten alle BMW'er, så ruster bremserne hvis de ikke bruges, og slides hurtigt, hvis de bruges. Det er dog ingen katastrofe, da reservedelene er faldet en del i prs de seneste år.

* Servicebog skal være 112% i orden!

* Oliespild: der ses nogle gange lidt oliedryp fra motoren.. den må gerne svede lidt, men den mp ikke dryppe!

* Toppakning KAN gå i stykker.. men det er dog sjældent.

* Bøsninger i baghjulsophæng kan være møre.. igen en typisk BMW fejl.. lyt efter KLONK lyde når du kører over kantsten eller små korte bump.

* A/C Klimaanlæg... tjae... det ses desværre lidt oftere hos BMW end hos andre mærker.. A/C kompressoren står af :-/.. det kan blive dyrt at reparere!

* Utæt kølesystem.. sjældent, men dyrt, så check det grundigt :-)

Alt i alt, er der ofte intet galt med bilerne, især de danske biler er velpassede, og en fornøjelse at køre i!

Held og lykke med jagten :-)

/Henrik

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg