Bilbasen Forum

Abonner på forumtråd

Bilvalg 250.000+

Kenn Aakjær

Kenn Aakjær
bruger siden
06-02-2007

27-05-2007 kl. 12:42

Er en ung fyr på 25 der er på udkig efter en god, pålidelig og gerne lidt sjov bil. Primær skal den kun bruges til at transporte mig på arbejde 120 km hver dag, (ca. 20.000 km om året) så den må også gerne være lidt økonomisk, dog uden at blive kedelig. Kan ikke helt finde ud af om skulle finde en ældre golf el. ligne hvor den største afskrivning har været der, eller måske en ny mazda 3, corolla, peugeot 207, Ibiza osv. må sige at jeg ikke har den store forstand på biler, ved bare at jeg ikke gider have en "bestemor-bil" Er sikker på der sidder nogen herinde, som kan hjælpe mig lidt på vej. Selvfølgelig skal jeg også ud og prøve dem, da der jo er stor forskel fra smag, temprement osv.

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

Profil slettet

Profil slettet

27-05-2007 kl. 12:56

Jeg ville nok overveje:

Ny Skoda Fabia II 1.9TDi Elegance
Ny Honda Civic 1.8 Sport
Brugt BMW 3-Serie

Fabia har masser komfort og gode forsikringsmuligheder. Har selv lige købt en Fabia II Sport. Honda Civic ligner en racer fra fremtiden. Rigtig fed og kører godt. Og tjaaa... BMW er jo BMW. Hvad mere skal man sige :)

Kenn Aakjær

Kenn Aakjær
bruger siden
06-02-2007

27-05-2007 kl. 13:05

Skoda og ford, er ikke lige mig, de har ikke nogen charme el. udstråling... Civic er derimod grim... BMW 3 er en køn bil, men lidt Mujafa agtig også har den jo nogle år på banen hvis den skal ligge idenfor mit budget

Kenn Aakjær

Kenn Aakjær
bruger siden
06-02-2007

27-05-2007 kl. 13:32

Hvad skal man kigge efter når man er ude og kigge på denne bil, med en 3 år på banen!

Profil slettet

Profil slettet

27-05-2007 kl. 14:56

Synes du den nye Civic er grim? Hmm... tough customer. Der er intet mujaffa over en nyere BMW. De fleste "mujaffa" som du kalder dem, kører i en 10år gammel BMW. Hvis du er så meget imod det, findes der jo også Audi. En lettere brugt Audi A3 er fed.

Martin Thomsen

Martin Thomsen
bruger siden
28-03-2005

27-05-2007 kl. 15:53

Med de krav du stiller er Civic faktisk det bedste bud. En økonomisk sportsvogn til 265k .. Og den kører super godt. en skam du synes den er grim. Synes selv den er rigtig lækker :)

Thomas Nielsen

Thomas Nielsen
bruger siden
06-01-2004

28-05-2007 kl. 02:20

hej jeg har en opel zafira b CDTI (150HK) med en chip ca.200HK det er en 2007 den har kørt 10000km til salg den er både sjov og hurtig og øknomisk på samme tid skriv vis du er int i den

Lars B.

Lars B.
bruger siden
06-01-2004

06-06-2007 kl. 19:45

Hejsa,

Jeg ville tage en Seat Leon, 2,0 FSI (koster i underkanten af 300.000) Den er flot og køre fantastisk. Skal den være økonomisk, kan du vælge 1,9 TDI, som har 105 dieselheste (har den selv i VW Passat). Den trækker fint, men er ikke så hurtig i optrækket som 2,0 benzinen. Til gengæld kører du nemt over 18 km/l .

Held og lykke med valget!

Martin Sønderskov Nielsen

Martin Sønderskov Nielsen
bruger siden
11-12-2004

15-06-2007 kl. 09:08

Det må være svaret. ca 283.000 fra ny af.
180 hk
13 km/l
8,2 sek til 100.

Fedt, friskt og ungdommeligt design.
Personligt synes jeg det er en af de fedeste lige PT i den klasse.
Mazda 3 er også fed og du får meget for pengene. Desværre er der bare et stort værditab

Men jeg ville selv vælge Astra. Da den ser mere spændende ud en de andre.

Selv en Golf er i mine øjne en smule kedelig ift. Astra

Profil slettet

Profil slettet

10-01-2008 kl. 20:04

du vil have en sjov bil til ca. 250k..

mazda 3 mps, hvis du da kan magte den.. 280 turbo-hk og tilpas hurtige accelerationer. til dit budget står den selvfølgelig på gule plader. Glem seat, der er efterhånden for mange af dem på vejen og efter min mening er fr-modellerne ikke hurtige nok, når man ligger ved motorvejshastighed og du sagde jo at bilen skulle være sjov. ellers er der jo på guleplader leon cupra (den ses ikke så tit, kun på banan), golf r32 osv..

dit største problem bliver nok forsikringen og benzinregningen..

ps. mazda'erne er kendte for at være de MEST driftssikre og pålidelige biler i verden. Skal du desuden have din lyst styrret mht. sjov og fart kan du jo starte til klubarrengementer på jyllandsringen eller på en af de andre baner og her kunne en af ovennævnte biler nok godt bruges.

Per Mørch

Per Mørch
bruger siden
08-03-2005

10-01-2008 kl. 20:22

Hej Kenn. Honda- Da.
Skønheden kommer indefra og når du bare kører og kører og aldrig skal på værksted så bliver din HONDA CIVIC pludselig det smukkeste der findes. Tro mig Jeg har haft utallige Honda siden 1978 og det er eddermame godt. Se for øvrigt hvad jeg har svaret Natascha. Hvis du skal have noget rigtigt hidsigt så får du mange HYPPER i Honda Cicic 2.0 200 hk. den sparker r...
Venligste hilsner
Per

Anders D

Anders D
bruger siden
18-03-2004

30-01-2008 kl. 22:46

Som den heldige ejer af en Mazda 3 MPS, kan jeg kun anbefale den. Jeg har tidligere kørt Seat TFSi og andre sjove biler. Den her bil, slår alt. 260 Hk og hele 380 Nm. Der er altså ikke nogen i samme klasse, der kan være med. Og her taler vi Golf R32, Alfa GTA o.s.v.

Den er opgivet til 10,3 km/l. og det holder faktisk 100%. Udover det, så får man rigtig meget udstyr. Faktisk alt....

+
Meget udstyr, Lækker kabine, kanon undervogn, lækker motor, diskret lækkert design og Mazda's kendte kvalitet.

-
Værditab....men det koster jo, hvis man skal have det sjovt :-)

Jan Nielsen

Jan Nielsen
bruger siden
28-06-2006

30-01-2008 kl. 23:09

Mon ikke Kenn har fundet sin bil. Det er nu 8 måneder siden han stillede spørgsmålet :-)

Profil slettet

Profil slettet

01-05-2008 kl. 12:47

hvad med en opel astra GTC med 185 heste noget for dig??? se evt bilen. hvis det noget du interesseret i så sig til det en bil med meget opmærksomhed speciel med 20 tomma fælger.