Bilbasen Forum
Abonner på forumtråd
Billig bil til lille familie
Profil slettet
18-05-2010 kl. 11:02
Vi er en lille familie med 2 små børn. Vi er studerende, og har derfor ikke uanede midler til rådighed. Så første og egentlig afgørende spørgsmål: Er det realistisk at købe en bil til max. 25.000-30.000 kr, og så forvente at den kan køre nogenlunde problemfrit i ca. 2 år? Så er vi nemlig færdige med at læse og kan få råd til at skifte den ud!
Hvis ja, er næste hurdle, at den også helst skal være rimeligt billigt i afgift og benzin.
Det er ikke en bil vi kommer til at skulle bruge hver dag, vores behov er primært de dage hvor vi skal noget alle fire sammen, og det er for bøvlet med offentlig transport. Vi bor centralt og derfor skal vi ikke bruge bilen til at handle, hente/bringe børn og den slags. Så altså en weekendbil, kan man nok godt kalde det.
Jeg har hørt, at en Skoda Felicia er en god begynderbil og at den burde kunne dække vores behov, som altså opsummeret er:
Plads til to autostole på bagsædet
Billig afgift og OK kilometer på literen
Max 20-30.000 i anskaffelse
Forventes at kunne køre uden de store udsving (LÆS: Ekstraudgifter!) i to år
Men er der andre forslag?
Profil slettet
18-05-2010 kl. 14:01
ja det svar leder jeg også efter :o)
Jeg synes dog at fornemme at Felicia'en ikke er særlig god sikkerhedsmæssigt??
Jeg synes dog at fornemme at Felicia'en ikke er særlig god sikkerhedsmæssigt??
Profil slettet
19-05-2010 kl. 18:45
Jeg har været rundt at kigge ved en 4-5 forhandlere, og kan se, at man godt nok ikke får meget bil for 25-30.000. Det er primært afhentningstilbud, og når man som os ikke ved ret meget andet om biler, end hvordan man kører dem, så skal det være noget vi kan regne med fungerer!
Så nu er budgettet sat lidt op, og jagten fortsætter.
Jeg har set mig lun på Suzuki Wagon R. Den ser praktisk ud og jeg er også vild med designet - grim på den fede måde ;o) Og de ser også ud til at være til at få til rimelige penge. Er det en bil, som jer med forstand på det har noget at sige om?
Så nu er budgettet sat lidt op, og jagten fortsætter.
Jeg har set mig lun på Suzuki Wagon R. Den ser praktisk ud og jeg er også vild med designet - grim på den fede måde ;o) Og de ser også ud til at være til at få til rimelige penge. Er det en bil, som jer med forstand på det har noget at sige om?
Profil slettet
23-05-2010 kl. 14:09
Jeg har lige solgt min panda, da vi snart bliver 4 i familen, og jeg kan slet ikke se hvordan vi skulle være 2 voksne og 2 børnesæder og en barnevogn i den bil.. og suzuki wagon har endnu mindre bagagerum, men selvfølgelig hvis man vil have stellet hængende på et cykelstativ, så kan det vel nok gå.