Bilbasen Forum

Abonner på forumtråd

bil til storesøster max beløb 60000 - fortiden

Christian Hansen

Christian Hansen
bruger siden
20-07-2005

10-03-2011 kl. 19:48

min storesøster har en gammel Golf III fra 95 skal have ny brugt bil til max 60000 - efter bytte og hun vil have en diesel bil problemet er bare hun vil have en Golf 4 eller en af søsterbilerne specielt Leon/Toledo og hun har kun råd til en Accent da hun ikke regner byttepris med og sådan en har hun afvist hun har 2 mindre børn så jeg mener Golf 4/Leon er upraktiske hun skal have en st.car MEN diesel modeller er for dyre når vi regner Accenten fra hun kører mellem Mårslet syd for Aarhus og Randers hverdag i sommerhalvåret da hun er pilotinstruktør i Randers jeg kan ikke rigtig få hende slæbt med ud at kigge på bil men hun vil have ny bil og hvad skal jeg gøre for at få hende væk fra Golfenog over i noget mere driftsikkert? er Toledo/Leon mere driftsikker end en Golf 4? ved bilforslag hvis det ikke er en ny bil så er SERVICE OK og at bilen er eller kan leveres nysynet et must undervognsbehandling tjekker vi selv

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

Martin Sønderskov Nielsen

Martin Sønderskov Nielsen
bruger siden
11-12-2004

10-03-2011 kl. 20:15

Jeg tror lige hun skulle prøve selv at kigge her på bilbasen og så se hvad hun kan få for de 60.000 kr. Det er SLET ikke i nærheden af de ønsker hun har.

Jeg tror heller ikke det er synderligt klogt at kigge efter diesel, da de vil have kørt rigtigt mange km, inden for hendes budget.

Jeg ville nok kigge efter noget Ford Focus, Opel Astra fra ca 2002-2003.

Eller måske noget Peugeot 206 eller 307 som kunne være noget interessant.

Seat Ibiza eller Nissan Almera kunne også være interessant.

En helt anden løsning kunne være privatleasing, med mindre hun kører meget mere end 20.000 km om året.

Christian Hansen

Christian Hansen
bruger siden
20-07-2005

10-03-2011 kl. 20:50

de sidste fire år har hun kørt 100.000 km altså 25.000 om året er det nok til en diesel bil?

Profil slettet

Profil slettet

11-03-2011 kl. 09:46

Der er ingen tvivl om at accenten er det mest fornuftige valg, den vil være god og trofast både mod hende og hendes økonomi.

Bortset fra det diskrete ydre er den da utrolig godt udstyret til hverdagsbrug, og så knirker den berygtede "plastik" ikke som i en 5 år gammel audi :-).

Den tre cyl diesel brummer dyrisk ikke idylisk men momentet i tre cyl kombineret med en tryllebox gør at det er det værd, den giver et bundtræk som ingen regner med.

Dette indlæg blev 11-03-2011 18:36 redigeret af dets forfatter.