Bilbasen Forum

Abonner på forumtråd

Bil til potentiel børnefamilie

Profil slettet

Profil slettet

10-01-2008 kl. 00:15

Som udgangspunkt var jeg interesseret i en Golf GTI, men måtte hurtigt sande at den ikke vandt positvit gehør på hjemmefronten - faktisk blev der stillet krav til, at en fremtidig bil kunne indeholde en barnevogn, så det må jeg jo tage højde for. Jeg har derfor nu indstillet mig på at erhverve mig en stationcar. Mit kørselsbehov er i virkeligheden ikke særlig stort - omkring 15.000 km/årligt, så det behøver ikke part out være en diesel vogn. Jeg har afsat en ramme på 250 - 300.000 og er indstillet på en brugt vogn - ikke ældre end 2004, og heller ikke mere end 100.000 km. Jeg har kigget lidt på Subaru i hhv. Outback og Legacy udgaven. Endvidere har jeg kigget på Saab 9-3 sportscombi, og skelet til Audi A4 Avant. Jeg er ikke interesseret i Opel og Ford, men er åben overfor det meste andet - hvad siger I til mig - hvad er det rigtige valg for mig at foretage? Sidst rettet: 10/1-08

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

Profil slettet

Profil slettet

10-01-2008 kl. 00:23

audi avant holder prisen. Og den er flot. Den ville jeg gå efter, og bare snup en 1,8t og få oettinger eller abt til at kigge på den:=)

Kenn Søgaard Jørgensen

Kenn Søgaard Jørgensen
bruger siden
08-02-2006

10-01-2008 kl. 06:37

Der er kun en ting i får brug for og det er PLADS-PLADS-PLADS!
Jeg har selv måttet sande at det faktisk kun lige kan lade sig gøre at stoppe vores barnevogn i vores nyindkøbte mondeo stc............
Vi har jo selvfølgelig også købt den største barnevogn vi kunne finde, men det er utroligt som det fylder, hvis man altså er typen der slæber den med overalt.
Glem en A4, du får ikke plads til andet end en klapvogn i sådan en, desværre.
Et godt er: Start med at købe barnevognen, så er hun glad og du får nemmere ved at købe den bil du vil have.....MEN husk at tage barnevognen med når du kigger på bil, hvis den ikke kan være der uden at skille den ad, så glem det, du bliver træt af det i længden, tro mig!

Held og lykke med bil og barn

MVH
Karolines far

Profil slettet

Profil slettet

10-01-2008 kl. 09:23

Hej Brian

Så røg du også i "vi skal have en stationcar-fælden" ...Velkommen..:)

Som far i en børnefamile kan jeg varmt anbefale Skoda Octavia.
Det kan godt være den ikke lige er et varemærke på højde med Subaru, Saab eller Audi, men i daglig brug er den perfekt til børnefamilen.
Med dit budget og krav kan du få både lækker 2,0 FSI benzin og den kraftfulde 2,0 TDI (der kan sætte de fleste GTI´ere i mellemacceleration)
Indenfor budgettet finder du et stort udvalg i både hatchback og combi. Vi har selv en 2,0 TDI hatchback - der går en stor 90 cm Odder barnevogn lige an i bagagerummet - Så en combi er måske det rigtige.
Kigger du videre efter Octavia bør du kigge efter Elegance modeller og såfremt du kan klemme lidt flere penge ud af budgettet skulle du også overveje en ny Octavia Combi 1,8 TSI med 160 HK (326.000 DKK).
Husk hvis du vælger Octavia at få original "Stream" radio.

mvh Kim

Martin Sønderskov Nielsen

bruger siden
11-12-2004

10-01-2008 kl. 10:05

Jeg må som FamilieFAR/Bilfreak give Kenn 1600% ret.

En Audi A4 er en livsstils-st.car, lige som BMW 3-serie, Volvo V50, MErcedes C-klasse, og er ikke bygget til folk der har behov for meget plads. Som du får hvis i skal have børn. Tro mig!!! Man bliver sindssyg hvis man skal skille barnevognen til Atomer hver gang.
Det samme gælder Saab 9-3.

Subaru, ja det er en fed bil der kører godt, men Danmark er ikke landet for Subaru. Folk gider ikke have dem, derfor enorme værditab.

I det prisleje er det dog muligt at finde noget andet lækkert og mere brugbart for dig.
Måske en 03-04 Audi A6 Avant. 1,8 T eller 2,4 v6 (Kan yderligere tunes med Kompressor for ca 40k)
eller en VW Passat st.car 1,8 T (kan Chippes) eller 2,8 V6 (Kan yderligere tunes med Kompressor for ca 40k)
Eneste minus ved de nyere Passat Årgang 04-05 er at kabinen er lidt gammel og trist at se på. Alt for lyse materialer er brugt i materialevalget. Min kammerater har begge Passat. den ene er fra 99 og der var kabinerne mørke og stilfulde. og den har en 2,8 v6 fra 03 og der er materialevalget også bedre end de nyere Passat st.car.

Og nu ved jeg godt du sagde du ikke ville have Ford eller Opel. Men i Ford Mondeo får du en Velkørende slæde med god plads. Og hvis du kun kører ca 15.000 km om året kan du nok finde en 2,5 v6 eller 3,0 v6 170 hk og 204 hk.

Opel Vectra Wagon bør også tages med i overvejelserne. 2,0 Turbo er da en mulighed.

Der er jo også Mazda 6 2,3 st.car eller Toyota Avensis 2,0 st.car.
Honda Accord ved jeg ikke lige om man kan få til under 300.000 på nuværende tidspunkt.
Japsere er mere driftsikre.

Men jeg har da disket op med et par muligheder. Så ved jeg ikke om du kan bruge dem til noget.

bruger siden
11-12-2004

10-01-2008 kl. 10:12

Der er sgu lige et forslag her.

http://bilbasen.dk/brugt-bil/forhandler/Audi-A6-1,8-T-Avant-5d_ID355503077.htm

Det er ikke så længe siden at den kostede 330.000 kr hos forhandleren

Jeg må da ærligt indrømme at den ville jeg selv være interesseret i, hvis jeg stod med dit valg.

Fin Bil, med MASSER af muligheder.... uha uha

bruger siden
11-12-2004

Mikael Christensen

Mikael Christensen
bruger siden
02-02-2006

10-01-2008 kl. 16:45

Tjah, du har fået mange svar, men her er mit bud.

Jeg hører også til gruppen bilfreak / familiefar, og kan fortælle at da vi fik vores første, havde vi en BMW 328Ci = Coupe. En Odder barnevogn med 96 cm liggemål kunne lige være i bagagerummet i bredden og højden, samtidig med at der var plads til andet. Da vi stod og skulle købe ny bil, valgte vi ikke den samme igen, men det var udelukkende fordi at vi regnede med endnu et barn indenfor kort tid og fordi jeg syntes det var synd for bilen at blive udsat for børn!

I stedet for købte vi en BMW 3'serie Touring. Det var i 2003 og 110.000km siden. 2 børn, føromtalte barnevogn og oppakning kan sagtens være der (også til Italien/Frankrig - dog kun med klapvogn), og køreglæden fås ikke større. Vi havde næste altid barnevognen med.

Vi har lige anskaffet en ny bil, da vi regnede med at få endnu et barn og så forventede vi at pladsen slap op. Det blev en Seat Altea XL 1.8 TSi, som nok er det mest sportslige man kan få, samtidig med at der er rigtig god plads bagi.

Vi har så lige fundet ud af at vi venter tvillinger, så Altea'en skal vi af med og jeg er begyndt at lede efter et alternativ med 7 sæder. Det er ikke let at finde samme kombination som Altea'en. Den kan klart anbefales. Touran'en er for dyr efter min mening og eneste reelle alternativ er efter min mening Ford S-Max, men du har i første omgang slet ikke brug for pladsen.

BMW'en kan jeg forresten ikke skille mig af med :-)

Derfor, hvis du kan acceptere at skulle skille barnevognen ad, så vælg en A4 (hvis barnevognen passer dertil) eller lignende stationcar i den klasse og nyd køreglæden.

Profil slettet

Profil slettet

12-01-2008 kl. 16:36

hej jeg har en skoda octivia 2.0tdi 07 6g 140 hk men for en 2000-3000 kr kan den få 170hk men den er rimelig hurtig med de 140hk og der er plads til 3 autostole påp bagsædet og god plads yil barnevogn.
det er en kanon familie bil
den er tilsalg på bilbasen under privat til 300000kr
hel og lykke med det hele

Profil slettet

Profil slettet

15-01-2008 kl. 22:24

Tusind tak for de rigtig mange gode indlæg.

Efter at have taget de input i betragtning kan jeg godt se at det eneste rigtige for os er en bil med god plads. Jeg har leget med ideen om hvorvidt det skulle være benzin eller diesel, og er nu nok nået frem til en diesel. Endvidere har jeg faktisk afskrevet Subaru'en - ikke fordi det ikke var en fed bil (fordi det er det, og den er virkelig lækker at køre i), men pga. gensalgsværdi. Endvidere er Saab og Audi ligeså afskrevet - dog ikke pga. gensalg, men plads.

Jeg tror faktisk jeg er nået frem til en Skoda Octavia (tak til Kim F omkring input til udstrysniveau samt radio) og gerne i en 2,0 diesel. Jeg tror langt hen af vejen det er den mest fornuftige bil jeg kan få til mit budget, og ligeledes er det muligt at vælge en bil med ganske få kilometer på uret.

Tak for hjælpen d'herrer.