Bilbasen Forum

Abonner på forumtråd

bil til motorvejskørsel?

Christian Hansen

Christian Hansen
bruger siden
20-07-2005

22-09-2008 kl. 00:06

jeg har et problem jeg køre meget på motorvej og det dur min Corolla 1,3 altså ikke rigtig til (den er for sløv med 75 HK) jeg havde ellers besluttet mig til at jeg vil op i en Avensis eller noget i den stil men spørgsmåler er så findes der biler i samme segment som Corollaen f.eks. en Accent 1,5 eller 1,6? franske biler og VW har ingen interesse fuld servicebog undervognsbehandling og rimelig lavt km tal er påkrævet!!!

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

Profil slettet

Profil slettet

22-09-2008 kl. 00:24

Hvad siger budgettet?
Vh Anders

Ulrik Rasmussen

Ulrik Rasmussen
bruger siden
12-01-2006

22-09-2008 kl. 08:00

...øhh - du vil gerne have en Hyundai Accent, men ingen fransk bil eller VW? Hvad med at tage toget eller blaffe??

Køb du dig en Hyundai - nogen må jo aftage de .. øh, sikkert vanvittig sikre, velkørende og veldesignede køretøjer.

Og tilbage til det konkrete spørgsmål: Ja, der findes andre biler i Corollasegmentet, det gør der da.

Jannik P

Jannik P
bruger siden
12-04-2005

22-09-2008 kl. 08:09

Køb en diesel, så behøver du ikke så mange heste - og du får en roligere kørsel på motorvejen...

Christian Hansen

Christian Hansen
bruger siden
20-07-2005

22-09-2008 kl. 14:45

problemet er at jeg ikke har brug for en diesel bare en bil med bare en bil med en større motor måske en Avensis 1,8 med Lean Burn teknologi

og mit budget kommer nok til at ligge på 70-80.000 når jeg har solgt min Corolla den skal lige sælges først

grunden til jeg nævner en Accent frem for PSA og VW det er kvaliteten der helt klart er langt lavere end Hyundai (hvad man får for pengene) kender ikke rigtigt kvalitetsnivauet ved Renault

Christian Hansen

Christian Hansen
bruger siden
20-07-2005

22-09-2008 kl. 17:37

jeg har overvejet en Corolla 1,6 men modellen jeg vil have er sjælden (G6R med 6 gear) og kommer ikke til at være inden for mit budget og jeg vil ha en bil der er nyere end 97 så jeg har også overvejet følgene

Fiat Bravo

Ford Mondeo

Opel Vectra

Volvo S40

Mazda 323 F (måske 626)

Nissan Primera

Honda Civic

Ulrik Rasmussen

Ulrik Rasmussen
bruger siden
12-01-2006

23-09-2008 kl. 20:02

De tre japanske er fine, hvis de ellers er passet ordentligt, og er rustbeskyttede fra nye. Det samme gælder Mondeo og Vectra. Fiat forekommer mig at være et pudsigt valg, når du nu vil have en kvalitetsbil. Og Volvoen er da også en bil, man kan være bekendt - omend noget anonym.

Hvad er egentlig dit spørgsmål?

Har du overvejet Mitsubishi Carisma?

Og - når du nu flirter med Hyundai Accent, hvorfor er den ikke på din liste?
Bilerne på din liste forekommer mig at være .. nåja - en pudsig samling. De er alle stort set på størrelse med Avensis - som du mener har en irrelevant størrelse.

Prøv forfra, Christian. Hvad skal vi hjælpe dig med?

Christian Hansen

Christian Hansen
bruger siden
20-07-2005

27-09-2008 kl. 00:25

jeg har først penge til en ny Astra om MANGE år så den er udelukket og har iøvrigt heller ikke brug for en dieselbil for tiden

Carisma gider jeg heller ikke da jeg tror den er særdeles svær at komme af med

det jeg vil ha hjælp det er en rimelig hurtig bil - ikke før 98 med god plads jeg er 1.89 høj og jeg vil godt kunne sidde med benplads på bagsædet (Volvoen hører nok ikke til dem med bedst bagsædeplads men er Volvo fan) men hælder mest til til japserne (Avensis, 626 og Primera) eller Vectra er der ikke mange problemer med Opels Eco Tec motorere?

Christian Hansen

Christian Hansen
bruger siden
20-07-2005

28-09-2008 kl. 00:18

Sonata er ihvertfald udelukket (tror jeg) pga for høj forsikring den er også for stor jeg skal jo også ha plads til den.
Mit kørselsbehov er ikke stort nok til en diesel så det bliver en benzin men er Opels Eco Tec motorer mere økonomiske end Toyotas Lean Burn motore?

tror næsten valget står mellem Avensis og Vectra

Ulrik Rasmussen

Ulrik Rasmussen
bruger siden
12-01-2006

28-09-2008 kl. 21:15

Go ahead, Chr. Jeg tror ikke, du skal bekymre dig meget over brændstoføkonomien på de to biler - Vectra og Avensis - men mere vælge den, du helst vil have, og så håbe det bedste. Til 70-80.000 kroner får du jo 8 år gamle biler med minimum 150.000 km på klokken. Så kan en lille småfejl hurtigt komme til at koste det, du sparer ved at køre 12,8 km/l frem for 12,2.

Held og lykke.

Christian Hansen

Christian Hansen
bruger siden
20-07-2005

29-10-2008 kl. 16:39

jo en Elantra er en mulighed men jeg har et tilbud på denne Avensis http://www.bilbasen.dk/brugt-bil/privat/Toyota-Avensis-1,6-4d.-Terra_ID366236.htm i en byttehandel med Corollaen

Christian Hansen

Christian Hansen
bruger siden
20-07-2005

29-10-2008 kl. 23:34

er ikke nok når man vil overhale på motorvej uden at skal op at køre 150 km/t undskyld jeg siger det men 75 hk er for lidt og i øvrigtvil jeg også ha mere plads

Profil slettet

Profil slettet

30-10-2008 kl. 11:48

bare du for guds skyld bliver i den japanske/asiatiske afdeling så kommer der ikke så mange overraskelser GOOD LUCK !

Profil slettet

Profil slettet

30-10-2008 kl. 12:16

hvis plads også er et issue for dig, kan jeg ikke forstå at du overvejer accent. Hvis du har et tilbud på en avensis i byttehandel med corollaen, så snup da den :-)