Bilbasen Forum

Abonner på forumtråd

bil til langbenet familie, max 40.000

Profil slettet

Profil slettet

04-04-2010 kl. 20:30

Vi er på udkig efter en ny bil til erstatning for vores Punto (1998), som efterhånden er for lille - jeg er 197 cm, og børnene bliver jo ikke mindre... Vi kører ikke til/fra arbejde, så vores behov er egentlig begrænsede: Max 5000 km/år. Derfor er "langt på literen" ikke så vigtigt, og heller ikke udseende/blæreværdi, rumeligt bagagerum, m.m. Vi vil gerne have en rimeligt sikker bil, gerne også driftsikker, funktionel, og nem at få repareret (billige/tilgængelige reservedele). Og vores budget er på max 40.000... Nogle forslag til, hvilken slags bil, vi skal kigge efter? vh Lasse

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

Nicolaj Petschnig

Nicolaj Petschnig
bruger siden
07-03-2007

08-04-2010 kl. 13:29

Ville ikke købe en Peugeot 406.. Jeg er 185 og kunne godt bruge at kunne få sædet lidt længer tilbage...

Profil slettet

Profil slettet

09-04-2010 kl. 15:01

Tak for jeres input, det sætter en masse tanker igang hos mig.

Mondeo havde vi i tankerne i forvejen. Vi kender flere der har/haft dem og fremhævet den gode plads. Det virker som om, at de typisk har nogle rustproblemer i dørene, men ellers er gode biler..?

Volvo 940 o.lign. er jeg lidt mere skeptisk overfor. Ikke til at slide op, kram, etc, jo bevares, men de kræver vel alligevel noget løbende vedligehold, som kan undgås med en lidt nyere bil?

Jeg har kigget mig lidt lun på Renault Scenic, årgang 1997 +/-, fx http://www.bilbasen.dk/brugt-bil/privat/Renault-Scenic-I-2,0-5d.-RT_ID510236.htm. Har aldrig siddet i en, men forestiller mig at der må være rimeligt god plads - og at man stiger "ind" i stedet for at stige "ned"... Har I nogen relevante erfaringer med sådan en bil?

vh Lasse

Mikael Knattrup

Mikael Knattrup
bruger siden
25-01-2007

10-04-2010 kl. 09:28

Hej Lasse.
Jeg har en scenic 97 1,6 RN- den kører fornuftigt, god plads og især er den høje indstigning rar.

Men - - elsystemet er råddent/fransk, det giver ofte problemer der er svære at lokalisere og dermed dyre - reservedele er også dyre så medmindre du bor tæt på grænsen, der ligger et renaultværksted i flensburg der er billigere og de er ikke værre end i danmark.

venligst
Mikael