Bilbasen Forum

Abonner på forumtråd

Bil til 50.000 kr. Kræsen.

Profil slettet

Profil slettet

22-01-2008 kl. 00:42

Ja, som så mange andre har jeg brug for hjælp ang. en bil. Min kære stedfar derhjemme er mekanikker (og en god en af dem). og så vil i jo mene jeg blot skal spørge ham, men det er skruen uden ende. Han er toyota mand ind til knoglerne, og det afspejler også hans kritik af ALT hvad jeg foreslår. :S Faktisk er det kun Toyota der duer i hans verden. Budgettet er 50.000 kr. Franske, itialienske, er UDELUKKET. Jeg vil gerne have 4 døre, (intet krav) Jeg er 21, så den skal altså ikke lugte af morfar (design mæssigt) De sidste 3 år har jeg kørt en gammel Opel Astra 1,6i (75 hk) som har klaret det formidabelt, men jeg vil altså gerne ha mere kraft. Specielt til overhalinger og acceleration. (0-100 på omkring 10 sek.)og jeg blev træt af når man skulle have venner med, så skulle sæderne skubbes frem, men igen, det er ikke et must, men en bonus hvis det var. Til de penge er en Vectra B 2.0 lige på kanten, men han mener en bil fra 96 er noget gammelt skrammel, men igen, det er hvad jeg kan finde til de penge. Jeg ved godt at det ikke er nemt at finde en bil med de kriterier. Kom med et par forslag. Mvh Jannick

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

Christian Hansen

Christian Hansen
bruger siden
20-07-2005

22-01-2008 kl. 01:08

du vil gerne ha en bil der ikke lugter af morfar en Vectra er en morfar bil nej gå efter en Nissan Primera P11 (96-02) den er federe, mere driftsikker, og sjovere end Vectraen men husk ALTID at bilen skal ha fuld stemplet servicebog være nysynet være undervogns/hulrumsbehandlet (helst) ha et lavt km tal og helst ha haft få ejere (1. ejer er bedere end 4. ejere) efter min mening

Profil slettet

Profil slettet

22-01-2008 kl. 01:47

Nissan og Mazda siger mig intet, jeg syntes ikke at de har skabt nogle biler der er målrettet det yngre puplikum, sådan en Primera siger mig ikke noget videre.
De mærker som jeg har i hovedet: Opel, Toyota, Seat, og en enkelt Honda Civic (5 dørs fra 97 og frem) og når man er så snæversynet som jeg er her, syntes opgaven bare umulig. Jeg er villig til at kigge på andre mærker, men jeg er kræsen.

Mvh Jannick

Ulrik Rasmussen

Ulrik Rasmussen
bruger siden
12-01-2006

22-01-2008 kl. 08:53

Hvad med en Mondeo? Der er mange glimrende muligheder til prisen, og specielt hvis den er rustbeskyttet, er det en OK bil. Og hvis du finder en 2,0'er med alufælge, er den da ikke FULDSTÆNDIG morfar-agtig? I hvert fald ikke mere ned en Astra... Eller Vectra for den sags skyld.

Søren Hansen

Søren Hansen
bruger siden
06-01-2004

22-01-2008 kl. 14:14

Hvad med en Mazda 323F fra sidst i halvfemserne?
Så vidt jeg kan se, lever den op til alle dine krav.
Det er ikke let at finde en smart designet bil med fire eller fem døre, men 323F er måske undtagelsen.
Og jeg tror, at selv din stedfar må indrømme, at Mazda's kvalitet er god.

Her er et eksempel, men du kan måske godt finde bedre tilbud, hvis du leder:
http://www.bilbasen.dk/brugt-bil/forhandler/Mazda-323F-1,5-GLX-5d_ID305000148.htm

Lars B.

Lars B.
bruger siden
06-01-2004

22-01-2008 kl. 20:06

Jeg vil kigge på en brugt Vectra. Min tror fandt en meget fin Vectra til kr. 45.000, og den har nu kørt 40.000 uden problemer. Prøv 1,6 og 1,8. De er overraskende rappe.

Held og lykke med søgningen.

/Lars B.

Jannik P

Jannik P
bruger siden
12-04-2005

22-01-2008 kl. 20:09

...har det ændret sig? At Mazda skulle være kvalitet er vist et stærkt overdrevet image!

Ulrik Rasmussen

Ulrik Rasmussen
bruger siden
12-01-2006

22-01-2008 kl. 23:21

Sjovt nok - for du har fuldstændig ret...

Martin Sønderskov Nielsen

bruger siden
11-12-2004

24-01-2008 kl. 10:04

Du bør høre lidt efter farmand. Han har sgu fat i noget, især i det prisniveau.

Du bør gå efter en Toyota Carina E 2,0 gli eller sli. Gli har mere udstyr.

Den skriger ikke ligefrem at det er en racer. Men den fungere altid upåklageligt. Og mht power er der ret godt træk i sådan en 2,0.
Min fars 2,0 er målt til 8,6 fra 0-100 min egen (Som jeg ikke har mere) blev målt til 8,8 sek. Med en hækspoiler og en sænkning og et par 17" ruller er den okay fed.

Opel Vectra er bestemt også en mulighed, men i den årgang ruster de rigtigt meget. Og en Vectra er sgu ikke nogen morfar-bil. Der er så mange muligheder i sådan en Vectra. Min bror har en Vectra V6 fra 2000. Jeg siger jer den er totalt nice.

Nissan Primera 2,0 bør altså også overvejes. Totalt overset bil, der også er meget driftsikker.

Der er selvfølgelig Honda Civic som er ganske ok, men den rene dødsfælde.

En seat Ibiza er også en mulighed, men hurtige er de i hvert fald ikke.
Men også noget nyere bil kan du få der.

Kim Kristensen

Kim Kristensen
bruger siden
06-01-2004

24-01-2008 kl. 17:55

En masse gode forslag, jeg forstår dog hvad grunden er til at Martin kalder Civic’en en dødsfælde.

Hvad med en Honda Accord, den er efter min smag sportslig af tilsnit og også en fin bil. Det er modellen her http://www.bilbasen.dk/brugt-bil/forhandler/Honda-Accord-1,8i-4d_ID680800334.htm jeg tænker på, ikke nødvendigvis præcis det eksemplar linket fører til.

Med venlig hilsen Kim

bruger siden
11-12-2004

24-01-2008 kl. 18:10

Grunden til at jeg kalder det en dødsfælde er at de krøller temmeligt meget sammen ved sammenstød. Og chancen er ikke stor for at overleve. Det er noget jeg har læst i en undersøgelse på et tidspunkt.
Men det er nok kun de gamle tilbage fra midten af 90´erne. De nyerere er nok blevet bedre.

Men en Honda Accord er i øvrigt også en meget god idé

Profil slettet

Profil slettet

24-01-2008 kl. 19:08

Jeg ved godt at smag er forskellig.
Men de Vectra'er jeg har prøvet med 1,6 motorer har været usædvanlige sløve og støjende efter min smag. Støjen kom fordi motoren simpelthen er for lille til bilen - og når den presses med høje omdrejninger - ja så kommer støjen.
En 2,0 er væsentlig bedre og løfter virkelig bilen kørselsmæssigt. Men efter min smag er Vectra en bil for "morfar" med den bløde hat og cigaren. I hvertfald skal den have en god gang styling for at tiltale det yngre publikum.
I sidste ende er det kun dig selv, som kan afgøre hvad det rigtige er for dig. Der er ligeså mange meninger om biler herinde, som der er deltagere i diskussionen.Sidst rettet: 24/1-08

Sidst rettet: 24/1-08

Jannik P

Jannik P
bruger siden
12-04-2005

24-01-2008 kl. 20:56

Toyota, Audi, VW... jeg tilbeder ikke enkelt mærker, men Mazda klarer sig da hverken værre eller bedre end de nævnte når det kommer til brugte biler i denne prisklasse. En spritny Mazda kan vi godt tage en snak om - men ikke gamle biler i dette segment.

Sidst rettet: 24/1-08

Profil slettet

Profil slettet

25-01-2008 kl. 13:04

Hej Jannick.
Jeg har en vectra fra 94. 2.0 i 16v. Den overrasker mig stadig med god kørsel både på lande vej og motorvej. Den er hurtig og meget accelrations stærk. Dagligt kører jeg firmabil, der er både stærkere og naturligvis nyere, men når familie bilen (vectraén) skal ud, så er det sgu en fornøjelse.
MVH Kristoffer

Profil slettet

Profil slettet

25-01-2008 kl. 15:48

Hej Jannick.
Du kan finde en flot Mitsubishi Carisma fra 00-01 til dit budget med fint kilometertal.
Og netop efter 2000 havde GDI modellerne ikke længere så store problemer med sod. GDI`en er meget støjsvag og økonomisk i drift.
Held og lykke med valget.

Profil slettet

Profil slettet

25-01-2008 kl. 16:03

Tænk en tanke... Er det ikke sjovest at vælge en bil, som svigerfar kan lave gratis, i stedet for at vælge et eller andet, han nægter at røre ved... ?...- De venner jeg har med bil, har alle spurgt mig til råds, fordi så kan jeg vælge nogle forslag som jeg gider at lave, og så kan de få det lavet orange...

Jonas Tidemann Arp

Jonas Tidemann Arp
bruger siden
22-03-2006

25-01-2008 kl. 22:35

Havde kigget efter Toyota Corolla/Carina,

Er selv 21 og kører i en gammel grå (men 112%driftsikker) Toyota.

prøv at søg efter gejlede Carina'er på bilgalleri.dk eller toyotaextreme.dk

Det burde kunne lade sig gøre at bygge fed én. men det er selvfølgelig aldrig fedt når "mor og far" blander sig i ens bilkøb. selvom han nok har ret.....

Jonas Tidemann Arp

Jonas Tidemann Arp
bruger siden
22-03-2006

25-01-2008 kl. 22:35

Havde kigget efter Toyota Corolla/Carina,

Er selv 21 og kører i en gammel grå (men 112%driftsikker) Toyota.

prøv at søg efter gejlede Carina'er på bilgalleri.dk eller toyotaextreme.dk

Det burde kunne lade sig gøre at bygge fed én. men det er selvfølgelig aldrig fedt når "mor og far" blander sig i ens bilkøb. selvom han nok har ret.....

Kim Kristensen

Kim Kristensen
bruger siden
06-01-2004

25-01-2008 kl. 23:57

Uanset hvor skæv en øse mine unger kunne finde på at slæbe hjem, så ville jeg gøre alt for at hjælpe dem med at løse eventuelle problemer. Hvis din stedfader skulle tænke anderledes er det surt, men ikke en tankegang jeg overhovedet kan forstå.

Der er jo andre biler end Toyota der er stabile og driftsikre, så flere af de nævnte modeller kan sagtens klare sig også på det punkt. Fejlrapporteringer fra en tysk synshal eller fra et bilblad der har spurgt forskellige ejere med forskellige definitioner af hvad en fejl er, har jeg ikke meget respekt for. Men jeg har for de data et forsikringsselskab som tegner forsikringer mod reparationer, og gerne opretholder disse til bilen fylder 12 år eller runder 208.000 km kan samle sammen. Deres data kommer fra de reparationer de kommer til at punge ud for, uden indblanding fra andre mere eller mindre usikre kilder. Til brug for folk der ser på brugt bil har de begået en liste over de 100 mest stabile øser gennem 10 år, listen kan ses her.

http://www.reliabilityindex.co.uk/ det er den røde der hedder "Top 100 UK cars"

Med venlig hilsen Kim

Sidst rettet: 26/1-08

J. Johannsen

J. Johannsen
bruger siden
06-01-2004

26-01-2008 kl. 10:04

hej
har en vectra 1,8i årgang 94 i 11 år, dejlig bil kun skiftet sliddele og på kilometertælleren står der 420000, bruger ingen olie

Profil slettet

Profil slettet

26-01-2008 kl. 13:17

En vectra er en morfar bil, men når du handler brugt bil, så er de lidt mere interessante modeller nemmere at komme til. Min Vectra 2.0 i 16v GL fra 94, den kører super godt med masser af kraft overskud. Den har lige lidt bredre org. fælge, lidt frækkere org.skørter. Det jeg mener er bare køb lidt mere med øjnene og "gefùhl". Vælg en bil der HAR fået lavet de nødvendige udskiftninger af slid dele.
God jagt.

Profil slettet

Profil slettet

03-02-2008 kl. 14:13

Jeg takker for alle jeres råd. Bilen er nu købt. Det blev en VW Polo Classic fra 2000, Ej en racerbil, men bestemt meget kvikkere end den gamle Astra, og taget i betragtning af jeg skal køre 160 km 2-3 gange om ugen, er en Celica fra 70'erne ikke lige det bedste bud.

Men her er den nye vogn:

http://www.bilgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=118863

Mvh JAnnick

Profil slettet

Profil slettet

03-02-2008 kl. 16:55

Torben Rasmussen --> Nej, det gjorde jeg sgu egentligt heller ikke, Men det var en en ejers, ikke ryger, fuld service bog, passet og plejet med undervognsbehandling osv. Så jeg kunne ikke sige nej her.

Mvh Jannick