Bilbasen Forum

Abonner på forumtråd

Bil til 3 store børn og os selv

Profil slettet

Profil slettet

18-07-2007 kl. 21:44

Hej folks. Jeg kan ikke få den bil jeg vil have alligevel, så smid alt væk omkring, hvad manden i huset vil have. Konen (der kommer fra et land uden afgifter) siger no way til, at vi betaler over en kvart million for en familiebil. Den må koste 140.000 fra ny. Hvis den er brugt så max 60.000, vil jeg tro. Det mindste barn er 7, den mellemste 10 og den største 13 ... og de bliver ikke mindre. Lad os bare sige, at meget eller lidt bagageplads er ligegyldigt, hvis bare man sidder fedt. Vi har en Mazda 626 2.2 GLX fra 1991, der nok ikke klarer arbejdet så meget længere. Men vi har været rigtig glade for den, og jeg kan specielt godt lide kraftoverskuddet til at manøvrere sig frem til hullet i trafikken uden anstrengelser og provokerende motorlarm. Dog har ungerne prøvet at sidde i en lånt Kia Carneval og jublede til skyerne over pladsen og et godt sæde til hver af dem i stedet for 2 sæder og en "pukkel" i midten. Jeg syntes så, at den var rædsom at køre. Umiddelbart kunne jeg forestille mig, at en Scenic med 3 sæder bagi vil være et godt valg, men jeg er nervøs for en fransk bil med luner. Jeg er mere tryg ved en kedelig 626'er uden bøvl, men jeg er nok farvet af, hvad jeg allerede kører i. En Berlingo er for mig at se opfundet af Fandens design-team for at nedværdige menneskeheden, så nej tak til den. Til gengæld synes jeg en Fiat Doblo er acceptabel, selvom den er udråbt som grimmeste bil indtil flere gange. Jeg er nok lidt mærkelig måske. Jeg gider ikke købe en brugt bil, der har kørt over 150.000 km. Er det for dumt af mig, at sætte sådan en grænse? Med venlig hilsen Henrik Berg Andersen

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

Profil slettet

Profil slettet

22-07-2007 kl. 15:21

*suk*

Martin Sønderskov Nielsen

Martin Sønderskov Nielsen
bruger siden
11-12-2004

22-07-2007 kl. 16:59

Jeg ville også godt ønske mig at jeg kunne have sådan en holdning som din kone. Men det er urealistisk i et land som Danmark.
Indrømmet. Bilerne er ALT for dyre i Dk, ingen tvivl om det.
Men det svarer lidt at sige man vil have en herskabslejlighed på Frederiksberg for 1,5 mill.

Men hvad med en kompromisløsning med din kone. En brugt for ca de der 140.000 kr?
Jeg vil foreslå at i kigger på en Nissan Primera fra omkring 98-02. De er ikke så dyre og de er rimeligt driftsikre ligesom din Mazda.
De er lidt overset i DK, derfor er de som regel billigere end tilsvarende hos konkurrenterne.

Men hvis det skal holdes på max 60 k, ville jeg også kigge efter Nissan Primera af lidt ældre årgang eller Toyota Carina E. Eller bare en nyere Mazda 626.

God jagt