Bilbasen Forum

Abonner på forumtråd

Bil som holder prisen??...

M.K. Mukendi

M.K. Mukendi
bruger siden
21-08-2006

19-02-2008 kl. 14:09

Jeg overvejer at købe min første bil, jeg læser Bilmagasinet som kristne læser biblen, eller de fleste gjorde. Det jeg så tænker er, at jeg ikke skal bruge den mere end de dage jeg ikke gider cykle eller kan køre i min kærestes bil. Jeg har det ikke så godt med at bruge penge som bare forsvinder ud i det blå, hvilket næsten er uundgåeligt med biler. Så jeg er ude i en classiker, eller ikon. så som en Mercedes 200 fra 60'erne, eller en Golf gti mrk 1, en eller anden, man kan købe billigt og som holder prisen nogenlunde. Er dette lagt ude i hampen, eller er der en bedre måde at finde en billig bil som holder prisen, og ikke bliver brugt mere end ca 5.000km om året, dog alt afhængig af bilen, måske lidt mere, hehe. Har intet imod at der ligger et mindre projekt i det...?

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

M.K. Mukendi

M.K. Mukendi
bruger siden
21-08-2006

19-02-2008 kl. 15:38

Jamen en Corrado VR6 ville jeg købe uden at blinke, hvis pengene var der. Det var også derfor jeg tænkte på en Golf GTI mrk.1 fra en 83 eller noget. Sjov og lidt retro hygge...

Jannik P

Jannik P
bruger siden
12-04-2005

19-02-2008 kl. 15:50

Bliv på cyklen, og tag en taxi i regnvejr :-)

Ulrik Rasmussen

Ulrik Rasmussen
bruger siden
12-01-2006

19-02-2008 kl. 21:46

Er der nogen af dine 150 (tillykke med jubilæet) indlæg, der ikke har anbefalet at købe en Toyota?
Læs dog indenad - han vil ha en fed bil. En klassisk Mercedes eller en Golf GTi mk 1. Hvis han køber en gammel Corolla vil han jo til enhver tid foretrække cyklen - så bliver den ALDRIG brugt.

Profil slettet

Profil slettet

19-02-2008 kl. 22:23

Det er ikke helt let. Min facit-liste er blevet væk :))

Der blev foreslået en veteran, men som veteran ejer skal man altså have rutine og mekanikerfingre, og det tror jeg ( undskyld Michael ..) ikke at du har når du skriver " Jeg overvejer at købe min første bil"

Men en klassiker er da ikke helt af vejen. En halvgammel Mercedes er nok et godt valg, men her skal du passe på at du ikke ofrer for meget. Der er gået lidt mode i gamle Mercedes`er og BMW`er.

Jeg tænkte umiddelbart på en midt-firser Audi 80 1,8 S eller E.
Det er en robust bil, der er i et fornuftigt prisleje. Den er meget simpel i teknikken => billig at reparere på. Alle dele kan stadig skaffes - endda hos T-Hansen eller tilsvarende...
4 flotte fælge og du har en flot bil
Jeg havde en 89`er, der gik både økonomisk og startede hver morgen...

Per Rasmussen

M.K. Mukendi

M.K. Mukendi
bruger siden
21-08-2006

25-04-2008 kl. 14:50

Vel skrevet, du kan finde ud af at læse min tekst, som få andre også gjorde, rigtige gode råd, og mærkeklubben, ja den er sikker, få nørd det er og blir i hvert falde når jeg kommer til at eje min egen lille baby, haha. Mange tak til Jer alle, og ser i noget i ikke selv vil have, jamen så er jeg som sagt meget åben for gode billige tilbud.

Profil slettet

Profil slettet

25-04-2008 kl. 19:53

Vitara Canvas/cabrio
årg 95-97 for guds skyld med FATBOY udstyr den er but-ugly uden.

total fed sommerbil husket fra ferier i sydens land

Den holder prisen, hvis du holder den.

Profil slettet

Profil slettet

26-04-2008 kl. 08:51

En Vitara er altså en suzuki ;-)