Bilbasen Forum

Søren Hansen

Søren Hansen
bruger siden
06-01-2004

21-09-2007 kl. 10:19

Hej. Vi søger en bil nr. 2, men vi har nogle ret præcise og ufravigelige krav: - Den skal have 5 døre (evt. kan en 4-dørs sedan også bruges, men bagdøre er et absolut krav). - Den skal have aircon. - Den skal helst være lidt frisk i udseendet. - Ikke for stor og ikke for lille - ca. Golf-størrelse. - Absolut ikke ældre ca. 8 år- helst max 6 år. - Max 150.000 km. - Pris: ca. 50-60.000 kr. Vores eget bedste bud er en Ford Focus, men de er svære at finde til under 75.000 kr. Alternativt har vi set på Xsara og Megane, men vil helst undgå en fransk bil, hvis det kan lade sig gøre. Er der nogle oplagte kandidater, som vi har overset?

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

Profil slettet

Profil slettet

21-09-2007 kl. 10:39

Alternativer kunne være Nissan Primera 4- eller 5-dørs (tjek for rust - helst undervognsbehandlet) eller Opel Astra (tjek forhold omkring tandremsskift).
Personligt ville jeg ikke helt afskrive xsara - folk, der har dem er generelt glade for dem.

God jagt :-)

Søren Hansen

Søren Hansen
bruger siden
06-01-2004

21-09-2007 kl. 10:45

Hej.

Jeg har også selv forelsået biler som Nissan Primera, Mitsubishi Carisma og lignende, men min kæreste, som især skal køre i bilen, synes at de er for store og ikke mindst for grimme og kedelige.
Hun er vist mest til en mellemklasse hatchback.

Jeg har skam ikke helt afksrevet Xsara - især pga. at de kan findes til meget fornuftige priser.
Ville dog hellere lige falde over en Focus til 60.000 kr.

Astra har vi også set på, men modellen efter 1998 er svær at finde til budgettet - især med aircon.

Profil slettet

Profil slettet

21-09-2007 kl. 11:24

Leas en lille bil.
Det kan gøres rigtig fornuftigt, hvis du vælger f. eks. en "prisbasker" (det hedder de ekstraordinære gode leasingtilbud) hos www.fleggaardleasing.dk
Jeg har selv leaset en bil og det er altså ikke så farligt som du tror...

Profil slettet

Profil slettet

21-09-2007 kl. 12:06

Der er rigtig nok ikke mange astraer inden for jeres kriterier, men der er da en for tiden
http://bilbasen.dk/Cars/UsedCars/ShowCar.aspx?Source=1&AdId=477001197

Og her var sgu en focus! (undervognsbehandlet og det hele)
http://bilbasen.dk/Cars/UsedCars/ShowCar.aspx?Source=2&AdId=155444

Christian Hansen

Christian Hansen
bruger siden
20-07-2005

22-09-2007 kl. 01:05

Hyundai Accent kunne måske være en mulighed der kan du få en 2002'er - måske endda en 03'er (hvis du er heldig) for 60.000 nok "kun" en 1,3'er men det bliver jo "damebilen" men så har den også et lavt km tal

der er også et bud der hedder Seat Cordoba det er jo i bund og grund en VW Polo Classic (sedan) hvis hun vil ha noget latino teprement

eller en Fiat Bravo/Brava godt nok kan de være skrøblige men fiat er hvis ret billige i dele

men husk ALTID at tjække om bilen er undervognsbehandlet har fuld servicebog (med stempler) og hvor mange ejere den har haft og mest af alt om tandremsskift er overholdt (ikke i en Nissan for der er kædetræk)

Profil slettet

Profil slettet

25-09-2007 kl. 16:25

Der er også en fiat Panda, den kan du få en der ikke er særlig gammel i det prisleje og så kører den samtidig langt på literen og er billig i reservedele.