Bilbasen Forum
Bil nr. 2 - med plads til 2 meter høj mand
Profil slettet
15-04-2008 kl. 22:37
Profil slettet
17-04-2008 kl. 08:13
Er der andre bud?
Henrik Rathje
bruger siden
06-03-2004
18-04-2008 kl. 17:07
Ved godt der er mange der er panisk angste for den model, men det ER en fed bil at køre i, og kvaliteten er ikke ringere end en Berlingo, som du jo har været ok glad for?
Og en 2,0 SE har alt det lækre udstyr.. lædersæder, Klima (nogle få er uden, check at den har det!)!
Har 2 kolleger der har/har haft sådan en, og de har ingen større problemer haft.. lidt knirke lyde, og lidt pærer der sprang osv..men intet alvorligt. Den startede hver gang, og sikkerheden er rigtigt god. Og den er sjov at køre i :-)
Check at den har været igennem alle tilbagekald der har været. Det bør være noteret i servicebogen. Ellers kan du sikkert få det oplyst ud fra stelnummer hos Peugeot.
OG vigtigst: min kollega på 203 cm sidder perfekt i den.. det var derfor han købte den faktisk.. den eneste han kunne sidde ordentligt i i det prisleje.
Prøv den.. den er langt bedre end sit rygte, men pga. rygtet er den billlig! En 2,0 SE kostede 230-260.000 fra ny afhængigt af udstyr... Jeg siger en 2,0 fordi den bare er dejlig, også på længere ture. Men en 1,6 er tilstrækkelig.. den har bare haft et par tilbagekald omkring nogle motorting.
Men en 2,0 kører ikke væsentligt kortere på literen end en 1,6, og den koster ikke mere i indkøb!..og så er det bare dejligt med lidt overskud i motoren... det giver også en ekstra sikkerheds margen, så f.eks. overhalinger med fuldt læs ikke er et problem osv.
Og NU kan I så sable mig ned.. men jeg står ved mine ord ;-)
- Henrik
Sidst rettet: 18/4-08
Profil slettet
21-04-2008 kl. 08:03
Ulrik Rasmussen
bruger siden
12-01-2006
23-04-2008 kl. 19:21
Hvis du er glad for Citroën, er Xsara et udmærket bud. De fås til lav pris, uden at være kørt sønder og sammen. Min egen - som jeg ikke prøver på at sælge til dig! - købte jeg for præcis to år siden med 100000 km på tælleren, tre år gammel. I mellemtiden har den transporteret mig og min familie 55000 km, og kostet 14000 i service og reparationer ; incl tandremsskift og to nye dak. Blæsermotoren er ved at stå af, og den skal snart have stort service igen. Den kører 13,5 km/l, ca.
Alternativt kunne du kigge efter en Nissan Almera, som er billigere end Mazda og Toyota, men har samme ry for soliditet.
Peugeot 307 ... tja. Jeg tror ikke, den er bedre end Xsara, kun dyrere...?
Ulrik Rasmussen
bruger siden
12-01-2006
23-04-2008 kl. 19:23
Profil slettet
24-04-2008 kl. 08:28
Xsara har 2 problemer for mig. Når JEG sætter mig ind i den støder jeg konstant imod midterstolpen, og så støder mit hoved mod taget. Det kan så skyldes at de modeller jeg har siddet i er uden højdejusterbart sæde...
Forrige dag sad og kørte jeg faktisk i en brugt C3'er med 100.000 på tælleren. En lille vaks 1.4 hdi - model Elegance. Ingen problmer med at sidde i den - så den er købt. Jeg var ikke i tvivl efter at have kørt lidt rundt i den. Plus det faktum at prisen var OK. Om diesel så er et godt eller skidt valg er jeg ikke selv i tvivl om - jeg holder meget af diesel motorer og det træk de yder. Plus motoren er økonomisk!
At jeg for det meste har kredset omk. Citroen modeller skyldes det faktum, at jeg jeg får min Berlingo serviceret hos et yderst kompetent & professionelt Citroen værksted. Faktisk det eneste værksted jeg har tillid til, ud af de mange jeg i årenes løb har prøvet!
Ulrik Rasmussen
bruger siden
12-01-2006
24-04-2008 kl. 14:23
Efterfølgende købte han ... en C3 1,6 Hdi..
Håber, du har mere held med den, end han havde.
MVH Ulrik
Frank Sørensen
bruger siden
14-09-2005
24-04-2008 kl. 22:44
Frank
Thomas S
bruger siden
13-01-2004
27-04-2008 kl. 16:36
Jan Sommerlund
bruger siden
01-04-2005
28-04-2008 kl. 14:41
Er selv 2 m høj og har brugt utrolig meget tid på at finde den rette bil. Mit valg blev en Golf4, det kunne lige så godt have været en Bora, Passat, Octavia eller Superb.
Det gode ved disse biler er det højdejusterbare sæde. Det gør at du kan komme meget langt ned i bilen at sidde og dermed også strække benene noget mere. Der er ikke så stor bøjning på benene hvilket er rart.
C3, uha uha. Jeg håber du får en god oplevelse med den. Dårlige koblinger, elendig elektronik, fejlmeldinger, raslelyde, dårlige bremser .m.m. Din mekaniker er sikkert glad for at du har købt den!
Profil slettet
28-04-2008 kl. 20:32
Bliver det for dyrt at holde C3'eren ved en dansk mekaniker, smutter jeg til Flensborg med den - dér er timelønnen "kun" 250 kr.!
Om en bil holder godt eller skidt og der er opstår mange fejl - handler det til dels ikke også om hvordan føreren af bilen behandler bilen? Jeg kan fx. få et sæt Michelin sommerdæk til at køre 65.000 km. uden at være slidt ned til 1,6 mm... ;-)