Bilbasen Forum

Abonner på forumtråd

Bil med plads til 3 autostole

Profil slettet

Profil slettet

01-02-2008 kl. 13:07

Hej alle. Vi er en familie på 4 snart 5. (2 voksne og 3 børn, på 0, 2 og 3 år) Vi har de sidste mange uger, brugt vores aftener til at kigger biler på nettet osv. Alt fra A til Z, men har ikke fundet " bilen" endnu. Derfor håber vi at dette indlæg kan hjælpe os på rette vej. Vi er som sagt, en familie på 4 snart 5, som leder efter en bil der kan rumme 3 autostole 9 - 18 kg, og min. 1 barnevogn i bagagerummet. Vi har en Opel Omega nu, men synes at autostolene kommer til at stå alt for tæt. (De kan næsten ikke være der..) Det skal være "let" (nemmere) at få hver enkelt autostol ud, da vi tit aflevere stolene i dagplejen. Men vi ønsker hellere ikke en "kæmpe" bus. Vi køre ca. 25.000 km om året, og mest korte ture. Vi har afsat ca. 180.000 kr til køb af ny bil. Men er som sagt i tvivl om bilvalg - både pladsmæssigt, økonomisk, og også med hensyn til reprationer. Hvad er det bedste. Håber folk har en god løsning... På forhånd tak Pernille Sidst rettet: 1/2-08

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

Kent Knudsen

Kent Knudsen
bruger siden
06-01-2004

19-02-2008 kl. 22:41

Jeg har selv samme problem, og har brugt enormt meget tid på det. Den eneste fornuftige løsning jeg ser er en Citroen Berlingo, med 2 skydedøre, eller måske noget Renault Scenic ville være en mulighed. Der er ikke mange biler der er mere praktiske end en Berlingo til prisen, og Fiat multipla er ganske enkelt uacceptabelt grim. Det er noget svært for mig at skulle affinde mig med at vælge en Berlingo, da jeg nu kører i en BMW 540i, men det er nok det eneste fornuftige valg. Køb dog ikke 1,8 modellen idet den er langsommere, har færre heste, og kører væsentligt kortere på literen end 1,6 modellen. Berlingo i 1,6 må være den ultimative fornuftsbil.

Sidst rettet: 19/2-08

Profil slettet

Profil slettet

21-02-2008 kl. 12:45

...ja, den er go'. på en helt ny bil... sikke en omgang..

Sidst rettet: 21/2-08

Profil slettet

Profil slettet

21-02-2008 kl. 16:46

Citroen Picasso er der helt sikkert plads til 3 autostole og en barnevogn. god bil, masser af plads. Prøv en tur og kan godt fåes i jeres prisleje.
Hilsen FAMILIE PÅ 5 .

Profil slettet

Profil slettet

21-02-2008 kl. 16:47

Citroen Picasso er der helt sikkert plads til 3 autostole og en barnevogn. god bil, masser af plads. Prøv en tur og kan godt fåes i jeres prisleje.
Hilsen FAMILIE PÅ 5 .

Profil slettet

Profil slettet

21-02-2008 kl. 16:47

Hilsen FAMILIE PÅ 5 .

Profil slettet

Profil slettet

26-03-2008 kl. 13:12

Tak for tippet: AutoBild nr. 13, 2006 lister følgende ud af 154 biler som velegnede til tre autostole på eet bagsæde: Citroen: Xsara Picasso, Berlingo, Fiat: Multipla
Honda FRV, Hyundai Trajet, Peugeot 807, Renault Espace, VW Sharan, Volvo V70 og XC90.

Derudover et antal biler med to/forskydelige/flytbare bagæder:
C4 Picasso, Ford S-max og Galaxy, Hyundai Trajet, Opel Zafira, Seat Alhambra og VW Touran.

Se http://www.autobild.de/artikel/praxistest-kindersitze_219465.html eller søg AutoBild på 'drei kindersitze', artiklen hedder "Praxistest Kindersitze — AUTO BILD 13/2006 — 03.04.2007 Das wird eng".

Jannik P

Jannik P
bruger siden
12-04-2005

19-04-2008 kl. 11:51

Den kører faktisk utroligt godt, er meget mere lydsvag end berlingo, men den lille diesel som sælges i DK er en tand for lille til den store bil... Hvis man kunne få 120HK diesel modellen herhjemme - så var det klart min familiebil nummer 1!

Profil slettet

Profil slettet

27-05-2008 kl. 23:30

For tredje gang: Ingen salgsannoncer i forummet ;o)