Bilbasen Forum

Abonner på forumtråd

Bil med god plads til føreren

Profil slettet

Profil slettet

03-01-2009 kl. 10:13

Hej :) Jeg kigger i øjeblikket på en ny bil - men ved ikke rigtig hvilken jeg skal vælge. Problemet er lidt at jeg er 202 cm høj, så skal have en bil med god plads ved førersædet. Jeg har idag en Opel Vectra B Sedan, hvor der er fin plads til benene, og hovedhøjden er ok, men det ville være rart med lidt mere. Jeg er ikke interesseret i f.eks. en Berlingo og den type biler, men gerne en mindre bil med det fornødne pladskrav. Prisniveuaet skal gerne ligge på højst 65000, og så skal den ikke have kørt 250000 km. Hvilke biler tror I vil opfylde disse krav? På forhånd tak, Sonny :)

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

Profil slettet

Profil slettet

03-01-2009 kl. 14:36

Jeg er også høj (ikke så høj som dig), og min erfaring er at der generelt er god plads til lange mennesker i de tyske biler (især Opel og VW - også de små modeller). Toyota Carina har også rigelig plads til lange folk. Det er selvfølgelig ikke en lille bil...

Prøv også fiat punto (modellen før grande punto). Den har faktisk nogle fine sæder, og hvis du finder en med højde indstilleligt sæde kommer man til at sidde rigtig fint - der kan bare IKKE sidde nogen bagved.

Men du må ud og prøve. Der kommer sikkert også andre gode forslag..

Vh Anders

Profil slettet

Profil slettet

03-01-2009 kl. 14:47

Tak for svaret :)
Okay, det lyder godt - havde nemlig tænkt lidt på en Golf III også. Men kiggede også lidt på en Honda Civic - tror du/I der er plads nok i den?

Okay, den kan jeg jo også kigge lidt på. Det er fuldstændig ligemeget om der kan sidde nogle bagi førersædet.

Profil slettet

Profil slettet

03-01-2009 kl. 23:11

Hej Torben - hvis jeg havde råd til det havde jeg også en Superb ;) Men det har jeg desværre ikke, så det skal nok ikke lige være disse to biler jeg skal kigge på.

Profil slettet

Profil slettet

04-01-2009 kl. 17:21

Hej Torben :)
Okay, det lyder godt - lige netop de to modeller havde jeg nemlig også kig på ;)

Profil slettet

Profil slettet

04-01-2009 kl. 21:05

jeg er selv 195 cm, og kører rigtig mange km, personligt husker Golf III/Vento som en meget rummelig bil, specielt ved forsæderne.
alternativet kunne være en Passat, de tilbydes i mange priskl., og i den alder som du søger, kunne det være en seriøs pris kandidat

Profil slettet

Profil slettet

04-01-2009 kl. 21:28

Okay, det lyder godt :) Jeg kan også lige med nød og næppe have hovedet i en Golf 2'er, så det er jo ret sandsynligt at 3'eren har fået lidt mere plads - og en Passat mener jeg også jeg engang har prøvet at sidde i, og der husker jeg også at der var rigtig god plads :) Så det kunne være jeg skulle kigge lidt på sådan en ;)

Profil slettet

Profil slettet

17-01-2009 kl. 20:28

Tja, det kunne godt være jeg skulle finde en tysker så ;)

Profil slettet

Profil slettet

18-01-2009 kl. 19:51

Tak for endnu et brugbart svar :)
Den bil jeg allerhelst ville have er også en Honda Accord - og der er egentlig heller intet der taler imod sådan en ;) Andet end at jeg kunne forestille mig at forsikringen ville blive lidt dyrere i forhold til min Vectra?
Min nuværende bil er en Opel Vectra B 1,8i 16V GL Plus Sedan fra 1996 - og den Accord jeg kigger på er fra samme årstal ca., enten en 1,8i LS Sedan eller en 2,0i LS Sedan. Tror I der vil være en forsikringsforskel på de to?

Profil slettet

Profil slettet

19-01-2009 kl. 10:21

Hej Kasper - dejligt at "møde" en med samme problem ;)
Okay, så kunne det da også godt være jeg skulle kigge på sådan en :) Vil give dig ret i at Golf III ikke er den mest inspirerende bil - i hvert fald ikke udfra data og design - har aldrig prøvet at køre i en nemlig.

Men så vil jeg da kigge på Corolla og Accord (hvis forsikringen ikke bliver for dyr?) tror jeg :)

Profil slettet

Profil slettet

20-01-2009 kl. 10:19

Okay, det lyder jo super :) Jeg tænkte også at 2,0 måske ophæver at min Vectra hedder 16V, rent forsikringsmæssigt.

Jeg tror desværre kun at der kan blive råd til en Mk V, men er den ikke også helt fint, altså kvalitetsmæssigt osv.?

Det lyder som en solid bil :)

Profil slettet

Profil slettet

27-01-2009 kl. 18:04

Jeg tænkte også lidt på en Civic - tror I at jeg kan sidde i den? :)

Profil slettet

Profil slettet

31-01-2009 kl. 00:30

Af en aller anden grund kan jeg ikke læse indlægget hvor der står
"du vil sidde skidegodt i en civic" - så vil du ikke skrive det igen?

C5 kunne selvfølgelig også være en mulighed ;-)

Jens Maybom

Jens Maybom
bruger siden
08-09-2008

04-02-2009 kl. 14:17

Jeg har en vw lupo, hvor der er oseaner af plads til de 2 foreste sæder, men desvære ingen til de bagerste. Den kører godt, og går 28 km på en liter diesel. og kan fås omkring det pris leje du søger.