Bilbasen Forum

Abonner på forumtråd

Indlæg slettet

J R

J R
bruger siden
13-12-2013

17-05-2020 kl. 00:20

Baleno er en udmærket bil, men den leveres på ganske tynde cykel hjul og virker kleinere bygget end andre i samme prisleje.

Er du kun 1 i bilen er den fin. Er der flere begynder bagenden at blive blød og sætter sig rigeligt ved overkørsel af vejbump.

Det betyder den er mere økonomisk på baggrund af mindre rullemodstand og mindre vægt for samme størrelse bil.

Jeg ville vælge noget andet hvis det var mig.

Har 2 i firmaet. De kører 20.000 om året og går i snit 19 kml.

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

Morten Egebjerg Terp

Morten Egebjerg Terp
bruger siden
17-03-2018

17-05-2020 kl. 14:43

Jeg kender ikke særligt meget til de biler, du nævner, men jeg vil gerne give dig noget at tænke over. Glem for et øjeblik teorien om, hvad der kan svare sig. Den teori er næppe møntet på jer, der kun skal bruge den i weekender og på korte ture.

Overvej en større bil, fx stationcar. Især hvis I ønsker at bruge bilen til at tage på ferie i. Med to børn, så vil plads bilve en udfordring. Vi købte selv en sedan, og den var nærmest for lille til blot en firedagestur i Danmark.

Nu kender jeg ikke størrelsen på dig og din kone, men prøv nogle biler i forskellige størrelser. Kan I være der? Er det behageligt at sidde i den? Også på en forlænget weekend til Sverige eller Tyskland?

Sidst, men bestemt ikke mindst. Tag nogle gode prøveture i de biler, I vælger ud. Find ud af, om 90 hk nok til jeres ønskede kørsel. I behøver måske ikke 240 heste som jeg selv købte for 100.000 kr, men find ud af, hvad I er til. Vil I kunne lave hurtige og dermed sikre overhalinger på motorvej eller er det fint at køre i kortage med lastbilerne hele vejen til München.

Hvis I så vil en større bil, så er I også nødt til at slække på alderen på bilen. Det betyder større risiko for reparationer, så sæt pengene af i budgettet. Tjek også forskellige forsikringsselskaber (især, hvis I køber en kraftigere bil). Vigtigst af alt: Køb en bil med et godt ry og fuld servicebog.

Held og lykke med bilkøbet.

Dette indlæg blev 17-05-2020 14:47 redigeret af dets forfatter.

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

Klaus Kristensen

Klaus Kristensen
bruger siden
01-04-2008

17-05-2020 kl. 22:24

Esben Tronstrøm

bruger siden
15-02-2017

skrev:
https://www.bilbasen.dk/brugt/bil/skoda/fabia/12-tsi-90-ambition-combi/4681002


faldt lige over den her kan se den er købt med udvidet garanti så der er stadig fabriks garanti på den er godt nok fra 16 men med fabia for i en størrer bil ind clio vi har selv en som bil nummer 2
og den kan godt nok rumme meget af erfaring ved jeg at den nemt spiser en trille barnevogn hvor barnevogns kassen er taget af . Udover set kan vi have 2 børn på bagsædet i autostole og jeg kan stadig køre bilen i en behagelig stillig.

og angående hvad Ks skriver længere oppe det er en Forum trold og ikke den rigtige ks så du skal ikke tage det alvorligt

Den "rigtige" K S er bestemt også en forum troll der ikke bør tages alvorligt - han kommer ofte med advarsler og negative kommentarer om biler han ikke har kørt i, og ofte ikke engang har siddet i.
Mht til bil valg, kunne Fabiaen være et rigtigt godt bud, de havde mig bekendt nogle kvaler engang med nogle dårlige knastkæder (det var muligvis de ældre modeller af den) men hvis denne bil også har den skavank bør man forhøre sig om den er skiftet til en nyere model.

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

KS !

KS !
bruger siden
16-01-2006

18-05-2020 kl. 09:07

Klaus Bil

bruger siden
01-04-2008

skrev:
Den "rigtige" K S er bestemt også en forum troll der ikke bør tages alvorligt - han kommer ofte med advarsler og negative kommentarer om biler han ikke har kørt i, og ofte ikke engang har siddet i.
Mht til bil valg, kunne Fabiaen være et rigtigt godt bud, de havde mig bekendt nogle kvaler engang med nogle dårlige knastkæder (det var muligvis de ældre modeller af den) men hvis denne bil også har den skavank bør man forhøre sig om den er skiftet til en nyere model.

Her er det vist dig, der troller.



Nej, man er ikke en "troll" blot fordi man ikke bevidstløst hylder din afgud (Toyota) - selv om vi faktisk selv har en Toyota i husstanden.



Jeg foretrækker blot en seriøs, faktabaseret tilgang istedet for at hylde mærker og teknologier som fanboys.



Så drop dine tilsvininger og hold dig til emnet!

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg