Bilbasen Forum
Abonner på forumtråd
Bedste bil med god plads til bagage, og 3 barnestole på bagsædet!
Jannik P
bruger siden
12-04-2005
27-09-2007 kl. 21:13
Nogle erfaringer allround, og nogle foreslag....?
Prisen skal ikke meget over 240000, og den må gerne være brugt. Helst diesel...
Jeg har selv funderet over:
VW Touran 1.6 brugt (lidt over budget)
Renault Scenic 1,5 DCI Brugt
Peugeot 307 HDI St.car NY (kan der være 3 børn bagi den?)
Citroen Berlingo 1.6 HDI NY
Ford Focus C-Max 1.6 NY
Evt nogen der har erfaringer med disse?
Profil slettet
27-09-2007 kl. 21:40
Hvis du går efter en 307 SW er der tre separate sæder bagi (alm. st.car har 2 pladser og en "pukkel").
Jeg har selv en berlingo (2,0 hdi), og den er fantastisk til familietransport - og så er den til at betale. Skydedøre og masser af loftshøjde, så man ikke skal være slangemenneske for at få børnene ind og ud på parkeringspladserne.
Dens eneste ulempe er at den ikke er så langt fremme med den passive sikkerhed som fx Touran og Scenic, og så er den jo ikke særlig køn (men hvad pokker - man kan jo altid få sig et mere moderigtigt køretøj, når behovene ændrer sig).
Vh Anders
Jeg har selv en berlingo (2,0 hdi), og den er fantastisk til familietransport - og så er den til at betale. Skydedøre og masser af loftshøjde, så man ikke skal være slangemenneske for at få børnene ind og ud på parkeringspladserne.
Dens eneste ulempe er at den ikke er så langt fremme med den passive sikkerhed som fx Touran og Scenic, og så er den jo ikke særlig køn (men hvad pokker - man kan jo altid få sig et mere moderigtigt køretøj, når behovene ændrer sig).
Vh Anders
Profil slettet
27-09-2007 kl. 22:59
hej,
synes du skal kigge nærmere på en Citroen C5, den er overdådig med plads og komfort og lækre detaljer samt udstyr.
Den er selv i sedan-udgave i stand til at have en komplet barnevogn i bagagerummet.
synes du skal kigge nærmere på en Citroen C5, den er overdådig med plads og komfort og lækre detaljer samt udstyr.
Den er selv i sedan-udgave i stand til at have en komplet barnevogn i bagagerummet.
Profil slettet
27-09-2007 kl. 23:10
Tillykke med din nye bil! Der er ganske rigtigt masser af plads i en C5 og de er også til at betale. Og en 1,6 hdi skal efter sigende både være økonomisk og tilstrækkelig motorkraft til bilen.
Problemet er hvorvidt alle tre barnestole kan komme til at sidde optimalt. Men man kan jo tage familien med til en forhandler og prøve
Problemet er hvorvidt alle tre barnestole kan komme til at sidde optimalt. Men man kan jo tage familien med til en forhandler og prøve
Profil slettet
30-09-2007 kl. 19:28
Hej
De Franske biler vil jeg holde mig fra, specielt hvis det skal være brugt.
Udover skoda Octavia st.car 1,9tdi., kunne du også overveje Seat Altea 1,9 tdi. De fås begge til ca. 240000 med 2-3 år på bagen.
De Franske biler vil jeg holde mig fra, specielt hvis det skal være brugt.
Udover skoda Octavia st.car 1,9tdi., kunne du også overveje Seat Altea 1,9 tdi. De fås begge til ca. 240000 med 2-3 år på bagen.