Bilbasen Forum
Audi A4 men hvilken motor?
Michael Nørgaard
bruger siden
11-04-2005
14-05-2008 kl. 13:19
Michael Nørgaard
bruger siden
11-04-2005
14-05-2008 kl. 16:01
Mange tak om du har tid at svare.
Martin Sønderskov Nielsen
bruger siden
11-12-2004
14-05-2008 kl. 18:07
Der er fordele og ulemper ved begge vil jeg mene.
Fordelen ved 2,4 V6 er uden tvivl lyden og følelesen af luksus.
Ulempen er uden tvivl at den er tørstig. Og nogle 2,4 V6 har et lidt højt olieforbrug. Den er også dyrere at servicere.
Fordelen ved 1,8 T er at det er en slidstærk motor der holder til at blive brugt. Den kører noget længere på literen en V6´eren.
Knap så dyr at servicere, men selvfølgelig ikke billig.
Jeg vil dog på det kraftigste anbefale at få chiptunet 1,8 t til ca 195 hk.
Det giver et helt andet billede af bilen. Og du vil komme til at køre længere på literen.
Der er også andre sjovere muligheder med en anden Turbo fra Pes-danmark.dk hvor du vil ramme ca 230-245 hk.
Til 2,4 V6 kan du købe et kompressorkit. Der vil du nok ramme sjove side af 250 hk. Det er også hos Pes-danmark.
Personligt ville jeg selv vælge 1,8 T
Michael Nørgaard
bruger siden
11-04-2005
15-05-2008 kl. 06:34
Martin Sønderskov Nielsen
bruger siden
11-12-2004
15-05-2008 kl. 09:57
Ud fra det du skriver tror jeg du totalt fejlvurdere meningen med chiptuningen. Lige nøjagtig den chiptuning gør at man har en del mere overskud i kørslen. Du skal ikke trykke ret meget ekstra på speederen for at komme op i fart. ( Hvilket også er godt for benzin-økonomien).
Du vil få en mere limousine-agtig kørsel, hvilket gør en rigtig lækker bil endnu mere lækker.
Jeg foreslår IKKE en chiptuning for at han kan køre dørtræk og den slags.
Og så skal det lige siges at den chiptuning til 195 hk er en mild tuning. Motoren kan sagtens holde til det.(Med mindre man trykker sømmet i bund hele tiden. (Det er der så ikke nogen biler der kan holde til).
Ydermere er der jo også nogle af de 1,8 T motorer i VAG-gruppen den har ca det samme antal heste og nogle en del mere som standard.
180 hk, 190 hk, 225 hk. Motoren kan sagtens holde.
Mange siger også at så skal man modificere bremser og alt muligt. Det er også rigtigt. Hvis den skal bruges til banekørsel og racerløb. Men til almindelig dagligdagsbrug er det ligemeget. hvis du kører 100 km/t bremser den nøjagtig ligegodt om den er chippet eller ej.
Så jo Henrik. Jeg vil på det kraftigste anbefale at få den chippet. Dog af anerkendte mennesker. Det er slet ikke så farligt.
Det skal lige siges at min kammerat har en chippet Passat 1,8 T. ca 195 hk. Den kører bare kanont. selv om den har rundet 200.000 km for læææænge siden.