Bilbasen Forum

Abonner på forumtråd

Audi A4 95+ eller A3 97+

Carsten Jensen

Carsten Jensen
bruger siden
06-01-2004

13-12-2006 kl. 22:03

Ved ikke om A3 har samme forfærdelige undervogn og 5 punkts ophæng som A4 og Passat, men min A4 fra 98 var jeg bestemt ikke imponeret af, men smag og behag....købte en BMW istedet, det er sjovt...der er jo motor og baghjulstræk....men god fornøjelse

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

Profil slettet

Profil slettet

13-12-2006 kl. 22:11

A4 og passat tiltrækker mig på designet det skal lige siges at der kommer komplet justerebar undervogn på lige meget hvilken jeg køber så kan jeg jo på en måde selv justere komforten.... Men hvad var der ved A4 undervognen der var så forfærdelig...? har selv kørt en passat 1,8 for en ven hvilken var en utrolig god oplevelse

Profil slettet

Profil slettet

14-12-2006 kl. 20:39

Hejsa:-)

Jeg kan i hvert fald IKKE nikke genkendende til Carstens udtalelse.
Vi har en A4 fra 96, som jeg har ligget og kørt 150 km. i om dagen, hvilket var ganske komfortabelt. Den eneste grund til, at jeg ikke kører i den mere er vi har købt Touran i diesel, da det mere økonomisk i forhold til de km. jeg kører hver dag.

Kigger man på de 2 som du står og vakler i mellem ville jeg helt klart vælge A4. De er mere konfortabel ved langture og så er der væsentligt mere plads i den (har også haft en golf.
I forhold til driftsikkerheden kan jeg også kun vende tommelfingren op. Vi har nu haft vores i ca. 2 år, hvor det eneste problem vi har haft var benzinpumpen. Da det jo er en alm. sliddel kan nok ikke klage over det.

Prøv evt. at tage ud og få en prøvetur i begge biler. Så kan du jo lige mærke, hvad der køremæssigt passer bedst til dig.

God fornøjelse.

Anita

PS.: Vores kommer til salg på et tidspunkt, da vi ikke rigtig har behov for 2 biler. Du kan jo lige skrive, hvis du er interesseret.

Profil slettet

Profil slettet

15-12-2006 kl. 14:21

Jeg er på samme vogn som Anita.
Har selv en Audi A4 fra 1995 1,6 Limo, og den kører suverænt. Den har fuld service og har kørt 177.000 km. Den kører langt på literen og har overhovedet ingen problemer med at følge med trafikken på motorvejen eller ved overhalinger - tværtimod!

Min er også til salg nu, da jeg skal til at pendle fra Århus til Vejle hver dag, og har tænkt i diesel baner.

Min er sølvmetal og ekstrem velholdt.

Kontakt mig på 27 24 60 99, hvis det har interesse! :)

Mikkel

Carsten Jensen

Carsten Jensen
bruger siden
06-01-2004

15-12-2006 kl. 16:58

Hmm jeg har måske været uheldig med min A4, men har også haft to Passat årg. 97-98 og en helt ny Golf, årg 2005, og jeg er ikke helt imponeret over hvad jeg var ude for af problemer. Men lak og interiør er i top og rustbeskyttelse ligeså.....
Held og lykke med projektet....men gør dig selv den tjeneste at bruge penge på en FDM attest....

Profil slettet

Profil slettet

27-12-2006 kl. 14:57

Hehe Steen Petersen - det har du ret i!

Har lige fået skiftet bærearme på min i begge sider... Halv-dyr reparation, men sådan er det jo efter 12 år på bagen og 178.000 km.. ;)

Kasper Elneff Lauridsen

Kasper Elneff Lauridsen
bruger siden
21-10-2006

06-01-2007 kl. 14:52

Jeg kan varmt anbefale en A3. Og der er en der nævner noget med nogle bærearme, men min har altså aldrig haft problemer med noget som helst. Har snart kørt 50.000 KM i min idag fordelt på ca. 2 år, og det eneste der er skiftet er tandremmen. (kan jo ikke undgåes)
A3 er en fænomenal bil, men jeg er nødt til at skifte, eftersom jeg også er en af de heldige der pendler til og fra arbejde. Derfor skal jeg over have noget diesel agtigt noget istedetfor.
Ring endelig, hvis I har spørgsmål, eller har brug for en prøvetur....

Profil slettet

Profil slettet

07-01-2007 kl. 14:37

Hej skal snart ud at have ny bil og er yderst lun på disse 2 her men har lige nogen spørgsmål... Hvad er forskellen på teknikken ved at A3 er baseret på Golf IV men A4 har den sin egen platform..?? Hvilken er bedst lydisoleret...? Og mest driftsikker..?? Hvilken motor er mest driftsikker?? Jeg skal bruge bilen til at cruise og mine krav er så lydløs som mulig og behagelig lang turs bil som også skal være nogenlunde driftsikker... Har også tænkt lidt på vw passat 97+ men har hørt om mange sygdomme