Bilbasen Forum

Abonner på forumtråd

Audi A4 2005 2,0 TDI

Profil slettet

Profil slettet

16-11-2009 kl. 22:27

Vil gerne høre folks egne erfaringer med sådan en bil med den pågældende motor, da jeg går rundt og tygger lidt på en god tilbud jeg har fået på sådan en. Derfor vil jeg gerne høre om der er nogle ting man skal være opmærksom på? Er der nogle børnesygdomme eller lignende med den bil eller motor? Alle erfaringer er velkomne, gode som dårlige! På forhånd tak.

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

Profil slettet

Profil slettet

17-11-2009 kl. 07:53

Hej Amir,

Niels - sjældent har jeg hørt så mange fordomme, så kort beskrevet -
svarer til at alle kontordamer sidder og filer negle dagen lang.!!
lige så ubegrundet fordom.

Amir - A4 2.0TDI meget fin bil, med meget få rep., når først børnesygdommene i de tidlige årgange 2004-05 er lavet,
kører de uden problemer.

Har selv 2007 og nu kørt km 120.000, med kun 1 problem indtil nu -
plasticklips i bagsmæk kækket, skiftet på garanti på 4 min.

Lækker, lækker bil, og de nyere Mulsanne er med alt i org. Audi udstyr,
det bliver Audi igen, uden tvivl.

Jan Nielsen

Jan Nielsen
bruger siden
28-06-2006

19-11-2009 kl. 12:45

Det er lidt den samme diskussion der dukker op hver gang man diskuterer Audi.

På den ene side dem som ikke vil købe den da den jo ikke er blandt de billigste biler at eje eller som ikke vil leve med SMC's i bedste fald middelmådige service.

På den anden side dem som elsker Audi som en livsstilsbil.

Mht motor så har jeg selv haft problem med topstykket i en 2,0 TDI 2005 så jeg vil få det checket af en proff inden køb.

Profil slettet

Profil slettet

19-11-2009 kl. 13:39

Mudderkastningen til trods så vil jeg da gerne bidrage med, at 2,0 TDI-motoren jo er kvik og økonomisk - ikke mindst i en A4. Jeg har en Touran 2.0 TDI og den kører gerne 21-22 km/l over en afstand på godt 130 km. når fartpiloten står på 110 km/t på motorvejen. Også kvik nok til overhalinger m.v. så motorens forbrug og 'tid' er altså fine.
Jeg har forøvrigt personligt aldrig hørt om, at nogen havde brug for, at skifte deres 2,0 TDI motor, gearkasse eller kobling på de andre nævnte lave km-tal men det er nok bare mig...

Profil slettet

Profil slettet

19-11-2009 kl. 14:40

At en Audi ejer ikke vil køre bag en Skoda bør ikke undre - det nærmer sig majestætsfornærmelse. Det kan ikke svare sig at forklare en Audi ejer hans fine vogn i stort omfang deler komponenter med Skoda. Man har vel stil og ønsker at distancere sig fra folket - koste hvad det koste vil.

Vedr. 2.0 TDI så kan den varmt anbefales - den bedste motor jeg nogensinde har kørt med - godt nok i en sølle Skoda men alligevel. Selve bilen holder i en evighed - hvis du behandler den ordenligt.